Ticker

6/recent/ticker-posts

Ana dan Presentation...

Salam...esok presentation Sistem Elektronik. Boleh pula ana duduk di hadapan laptop menaip isi blog. Malam ini akan ada LAGI discussion group. Persediaan terakhir sebelum 'percaturan' esok pagi. Kenapa kami semua begitu gabra dengan presentation ini? Hanya kerana presentation ini sudah terlalu banyak benda yang ana missed. Sedih juga rasa hati, namun apakan daya apabila hati berkata ingin buat yang terbaik. Ana dan kawan-kawan yang sekumpulan dengan ana bertungkus-lumus menyiapkan bahan presentation sejak beberapa hari yang lepas. Sambil-sambil itu, kami asyik menggambarkan reaksi bakal pemerhati itu kelak. Kecut perut juga kalau ana yang terpilih untuk membentang hasil tugasan. Mana tidaknya, presentator diwajibkan berbahasa Inggeris dan patut tahu serta faham sepenuhnya mengenai litar yang direka. Kalau ditanya oleh pemerhati, tidaklah kalut untuk menjawab soalannya nanti.

Betapa pentingnya bahasa Inggeris dalam kehidupan sekarang ini semakin ketara kelihatan. Penggunaannya dalam pelbagai bidang tidak kira semasa pembelajaran di dalam kelas mahupun semasa berkomunikasi di luar menyebabkan mahasiswa berusaha untuk memahirkan diri menggunakan bahasa antarabangsa ini. Persediaan untuk menghadapi zaman pekerjaan yang bakal tiba apabila keluar sahaja daripada universiti. Namun, apa agaknya akan terjadi kepada bahasa al-Qur'an?

Apa-apapun, doakan ana dan ahli kumpulan ana untuk presentation esok hari. Semoga dilembutkan hati si pemerhati dan diberikan ketenangan oleh Allah s.w.t buat kedua-dua pihak menghadapi hari esok. Amiin...

Post a Comment

0 Comments