BLOG ENCIK SUAMI

Friday, January 9, 2009

Gelombang Oren menghangatkan PRK UTM 2009

UTM Skudai, 8 Januari: Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba. Kehadiran Gelombang "Oren" Pro Mahasiswa hari ini telah menghangatkan kembali Politik Kampus UTM pada hari pertama penamaan calon.

Seawal 7.45 AM, Sebanyak 50 buah Motosikal telah mula berarak di sekitar UTM bagi memberi isyarat kepada awal kepada Mahasiswa khususnya ASPIRASI bahawa Pro Mahasiswa telah bersedia untuk berpencak di gelanggang dan bersungguh-sungguh dalam pilihan raya Kampus pada kali ini.

Pro Mahasiswa UTM kemudiannya berkumpul dan berarak bermula dari bangunan Persatuan Pelajar (SUB) untuk mengiringi duta-duta Pro Mahasiswa UTM sehingga ke Pusat penamaan calon bertempat di Rumah Alumni UTM. Laungan "Student Power!!" memecahkan kesunyian sepanjang perarakan berlangsung.

Kehadiran Penyokong Pro Mahasiswa di pusat penamaan calon telah mendapat perhatian ramai "jurugambar" yang telah di tugaskan "khas" untuk Pro Mahasiswa. Sesuatu yang berbeza dengan kampus-kampus lain, bayang-bayang penyokong ASPIRASI @ Evolusi Mahasiswa yang di khabarkan akan keluar dengan seragam merah tidak kelihatan sepanjang penamaan calon berlangsung. Namun, Kehadiran Pengetua-pengetua kolej, staf HEP, dan pegawai keselamatan di pusat penamaan calon sekurang-kurangnya memeriahkan pilihan raya kampus UTM pada kali ini dengan reaksi yang pelbagai dalam menyambut kehadiran Pro Mahasiswa.

Perjalanan sepanjang penamaan Calon hari ini dilihat berjalan lancar walaupun ada sedikit sekatan semasa perarakan yang di lakukan oleh Pegawai Keselamatan UTM, akan tetapi masalah tersebut dapat diselesaikan dengan baik hasil perbincangan saudara Hafiz Mohamad, Selaku ketua Jentera Pro Mahasiswa dengan pihak keselamatan. Sebelum bersurai, Lagu UTM - Keunggulan terbilang di nyanyikan menandakan kesediaan Pro Mahasiswa bersama-sama universiti bagi membangunkan UTM pada masa akan datang.

Penamaan Calon hari ini berakhir dengan aman dan tenteram walaupun sebelum ini ada ugutan dan amaran yang telah di terima oleh penyokong mahupun calon Pro Mahasiswa itu sendiri.

"Mahasiswa tidak perlu gentar dan takut dengan ugutan atau amaran seperti ini kerana kita sebagai mahasiswa mempunyai hak dalam pilihanraya kampus." Tegas Saudara Hafiz selaku ketua jentera Pro Mahasiswa.

Anis Bin Abd Wahab dalam ucapannya juga berharap pihak pentadbiran memberi ruang yang seluas-luasnya kepada Mahasiswa untuk berpencak di arena pilihanraya kampus pada kali ini agar tidak wujud sebarang ketidakpuashatian dan sebarang tindakan provokasi pada masa akan datang.

Pro Mahasiswa juga berharap pilihanraya pada kali ini lebih bersih, adil dan telus dan bebas dari sebarang campurtangan pihak "atasan". Berikan hak mahasiswa kepada mahasiswa. Seluruh jentera Pro Mahasiswa UTM akan berusaha upaya bagi memastikan pilihanraya kampus kali ini bakal merubah kepimpinan kampus UTM ke arah lebih mantap. Student..Power!!!

http://promahasiswautm.blogspot.com


No comments:

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.