Ticker

6/recent/ticker-posts

Maaf, Lama Tak Update...

Salam. Ana tak tahu kenapa, akhir-akhir ini ana ditimpa satu ujian yang agak hebat. Ujian kemalasan untuk menulis di blog. Sudah agak lama ana tidak mengemaskini blog ini. Ana ucapkan maaf kepada para pembaca yang berkunjung ke blog dan mendapati tiada 'update'. Kebuntuan idea tidak juga, cuma kadang-kadang idea yang datang dibiarkan berlalu pergi hingga terlalu basi untuk diputar semula ke alam maya. Yang sudah basi biarlah terus berada di aras terbawah dalam kotak fikir melainkan jika ada yang ingin ana 'masak' semula (mengarut je...)

Alhamdulillah, tinggal seminggu lebih lagi latihan industri yang bakal ana lalui. Seperti beberapa sahabat yang lain, ana juga rasa keberatan untuk meninggalkan industri, rasa sayang sudah tertanam di dalam hati terhadap bidang yang diceburi. Memang menarik pengalaman yang diperolehi ketika latihan, tidak kurang pelbagai ilmu berharga yang 'ditemui' tatkala membaca maklumat Webstars dan memeriksa kabinet. Ana percaya sahabat-sahabat lain juga begitu. Ana masih ingat ketika pensyarah fakulti ana datang melawat minggu lepas, pelbagai soalan ditanya merangkumi latihan industri juga hal-hal mengenai Bintulu, Sarawak. Paling tidak dapat ana lupakan, pensyarah tersebut yang juga felo kolej ana sempat bertanya, "Tak pergi kem?"

Ana terkejut dan hairan. "Kem apa, Dr.?"

"Kem Pemantapan. Awak LI, tak dapatlah pergi," katanya.

"Eh, saya bukan JKM lagi, Dr.." Beliau terkejut lalu memandang wajah ana.

"Eh, awak MT kelab ke?"

"Tak."

"Jadi, awak 'ape' ye?" Beliau kelihatan seperti cuba mengingati sesuatu.

"Saya...MPM, Dr.."

"Oh, MPP. Sama dengan Azim dan Hafiz tu eh." Ana mengiyakan sebelum kami sama-sama keluar dari pejabat ana untuk menghantarnya ke teksi yang menunggu.

Apa yang menyentuh hati ana bukanlah kerana dia tidak ingat ana sebagai MPM, tetapi kerana beliau masih ingat wajah ana sebagai ahli JKM yang selalu muncul dalam aktiviti-aktiviti kolej. Rindu pula ana untuk bersama-sama sahabat-sahabat JKM yang lain.

Beberapa minit lalu. ana baru sahaja berkunjung ke blog salah seorang sahabat MPM. Terkejut ana membaca entry mengenai salah seorang sahabat MPM yang terlibat dalam kemalangan semasa berkhidmat sebagai Krew Minggu Haluan Siswa baru-baru ini. Semoga sahabat MPM itu baik-baik sahaja. Kemalangan yang semakin banyak berlaku di sekitar UTM mengingatkan ana kepada kemalangan yang menimpa diri ana sendiri sehari sebelum Hari Penamaan Calon MPM Januari lalu. Kesan kemalangan itu masih ana alami hingga sekarang, dari segi kecederaan fizikal dan juga 'kecederaan emosi'. Nasihat ana kepada mahasiswa UTM, berhati-hatilah membawa kenderaan (juga kepada yang tidak membawa kenderaan - pejalan kaki) biarpun hanya di dalam kampus kerana kemalangan boleh terjadi di mana-mana sahaja antum berada. ALLAH Maha Berkuasa untuk menentukan sesuatu kejadian. Wallahu'alam.

P/S: Sekadar perkongsian untuk pembaca tatkala penyakit Selsema Babi Influenza A (H1N1) sedang menular.

Post a Comment

4 Comments

  1. salam cik sunah..trime kasih update blog..hee. em..im dh nk balik nie..4hb. sok is my last day. im tggu cik sunah kat opis je lah yek :) hah jgn lupe im nk rase kek sunah..

    ReplyDelete
  2. > PERANCANG

    salam PERANCANG..alhamdulillah, da nk habis da? cane perasaan? hehe..

    kek? er, sy rs x sempat nk buat..hari sabtu sy trus gerak g KL..tgk la nnti cane ye, insya'ALLAH..

    ReplyDelete
  3. salam..
    membaca entri yang mengandungi kalimah2 Allah.
    syukran..

    :)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com