Jom Baca!

September 27, 2009

Salam 8 Syawal. Alhamdulillah, semalam sempat juga keluar dengan adik lelaki ana sebelum kami sama-sama pulang ke kampus masing-masing pada hari ini. Mulanya hendak membeli bahan-bahan untuk membuat kek lapis, panjang pula kaki ini melangkah ke Popular, sebuah kedai buku di Parkcity Mall Bintulu. Seperti biasa, hati yang tidak dapat melihat buku-buku menarik terus merembat beberapa buah buku sebagai bekalan pulang ke kampus selain daripada kek-kek lapis yang dipesan awal oleh sahabat-sahabat. Ana dan adik ana berada agak lama juga di situ untuk membelek-belek buku yang ada dan akhirnya inilah tiga buah buku yang ana beli.

Tajamkan daya fikir dengan buku berbahasa Inggeris tulisan Rustam A. Sani. RM 27.50

Novel karya anak Johor yang kini belajar di Jordan, sebaya adik ana, Syauqi. Baru beberapa helaian dibaca, dah nampak indahnya jalan ceritanya. RM 20.00

Singkap peribadi, pengalaman dan sejarah tokoh-tokoh yang pernah menoreh sejarah dengan tinta emas, sesuai untuk pencinta-pencinta harakah Islam. RM 27.50

Mulanya ana teringin nak beli buku yang dari dulu ana nak beli: "Saya Pun Melayu" karya Zaid Ibrahim, tetapi tergerak pula nak beli tiga buah buku di atas. Tangguh lagi la nak memilikinya. Insya'ALLAH lain kali.


Syauqi pula membeli novel berbahasa Inggeris bertajuk New Moon. Erm, pertama kali juga melihat dia membeli buku untuk dirinya. Alhamdulillah, ALLAH kurniakan minat untuk membaca kepada adik-adik ana. Semoga bacaan bermanfaat dijadikan panduan setelah Al-Qur'an menjadi pedoman. Ameen.

You Might Also Like

2 Comments

  1. buku aku pun melayu kurang bes lah. dia crita pglmn die je..

    bek beli buku lim goh tong.. hehe

    ReplyDelete
  2. > Hafiz El Hilmi
    salam wrt. wbt...
    o..yeke? pengalaman dia tu la nk tau tu..ke nta ade buku ni? leh la pnjam klau de..hehe
    buku lim goh tong yg mane ye?

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com