Sunday, September 27, 2009

Jom Baca!

Salam 8 Syawal. Alhamdulillah, semalam sempat juga keluar dengan adik lelaki ana sebelum kami sama-sama pulang ke kampus masing-masing pada hari ini. Mulanya hendak membeli bahan-bahan untuk membuat kek lapis, panjang pula kaki ini melangkah ke Popular, sebuah kedai buku di Parkcity Mall Bintulu. Seperti biasa, hati yang tidak dapat melihat buku-buku menarik terus merembat beberapa buah buku sebagai bekalan pulang ke kampus selain daripada kek-kek lapis yang dipesan awal oleh sahabat-sahabat. Ana dan adik ana berada agak lama juga di situ untuk membelek-belek buku yang ada dan akhirnya inilah tiga buah buku yang ana beli.

Tajamkan daya fikir dengan buku berbahasa Inggeris tulisan Rustam A. Sani. RM 27.50

Novel karya anak Johor yang kini belajar di Jordan, sebaya adik ana, Syauqi. Baru beberapa helaian dibaca, dah nampak indahnya jalan ceritanya. RM 20.00

Singkap peribadi, pengalaman dan sejarah tokoh-tokoh yang pernah menoreh sejarah dengan tinta emas, sesuai untuk pencinta-pencinta harakah Islam. RM 27.50

Mulanya ana teringin nak beli buku yang dari dulu ana nak beli: "Saya Pun Melayu" karya Zaid Ibrahim, tetapi tergerak pula nak beli tiga buah buku di atas. Tangguh lagi la nak memilikinya. Insya'ALLAH lain kali.


Syauqi pula membeli novel berbahasa Inggeris bertajuk New Moon. Erm, pertama kali juga melihat dia membeli buku untuk dirinya. Alhamdulillah, ALLAH kurniakan minat untuk membaca kepada adik-adik ana. Semoga bacaan bermanfaat dijadikan panduan setelah Al-Qur'an menjadi pedoman. Ameen.

2 comments:
Write Comments
  1. buku aku pun melayu kurang bes lah. dia crita pglmn die je..

    bek beli buku lim goh tong.. hehe

    ReplyDelete
  2. > Hafiz El Hilmi
    salam wrt. wbt...
    o..yeke? pengalaman dia tu la nk tau tu..ke nta ade buku ni? leh la pnjam klau de..hehe
    buku lim goh tong yg mane ye?

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com