Ticker

6/recent/ticker-posts

Lagi Isu Nabi Palsu

KOTA KINABALU 26 Sept. - Polis sedang menyiasat kes kematian seorang lelaki tempatan yang mayatnya ditemui dibalut di dalam sebuah beg plastik selama 13 bulan di sebuah rumah di Taman Kobusak Villa di Penampang dekat sini.

Ini berikutan, Ching Chi Vui yang merupakan ketua sebuah kumpulan keagamaan 'Benevolent Missionary Association' dikatakan mengaku dirinya nabi dan mendakwa akan hidup semula.

Justeru, dia telah mewasiatkan kepada pengikutnya supaya tidak mengkebumikan mayatnya.

Polis yang melakukan serbuan di rumah itu menemui dua beradik wanita sedang berdoa supaya mayat mangsa kembali hidup.

Mayat mangsa yang dibalut kemas dengan plastik diletakkan di tengah ruang tamu rumah berkenaan.

Difahamkan setakat ini polis telah menahan tiga wanita berumur di antara 26 dan 44 tahun berasal dari Tawau bagi membantu siasatan.

Penghuni rumah itu juga dikatakan tidak menjelaskan sewa tertunggak kira-kira RM20,000 malah bekalan elektrik dan air telah dipotong kerana gagal menjelaskan bil.

Seorang jiran yang enggan dikenali berkata, dia sering mendengar suara seperti orang berdoa dari rumah itu pada waktu malam.

Sementara itu Ketua Polis Penampang, Deputi Supritendan Madang Usat ketika dihubungi mengesahkan kes itu tetapi enggan mengulas.

Sumber: Utusan Malaysia

Semakin ramai yang mengaku nabi di akhir zaman. Belum lagi masuk isu murtad. Kita sudah tiada Saidina Abu Bakar untuk mengetuai gerakan memerangi golongan ini, tetapi sebagai individu Muslim, kita memegang amanahnya untuk terus berdakwah menegakkan kalimah ALLAH di muka bumi. Teruskan perjuangan, semoga ALLAH sentiasa memberi pertolongan. Ameen.

P/S: Bila google di internet, terjumpa Benevolent Missionary Association ni pusatnya di Filipina. Teringat zaman Kristianisasi...

Post a Comment

0 Comments