Ticker

6/recent/ticker-posts

Ahmadinejad promises 'global' response if Iran is attacked

by Staff Writers
Doha (AFP) Aug 21, 2010

Iran's hardline President Mahmoud Ahmadinejad has promised a global response if his country is attacked, in an interview with Qatari daily Al-Sharq published on Saturday.

"Our options will have no limits... They will touch the entire planet," he said in reply to a question about Tehran's reaction in the event of such an attack.

Iran's arch-foes the United States and Israel have never ruled out military strikes against Tehran to halt its nuclear programme which they and other Western powers suspect is aimed at making weapons.

Tehran denies the charge, saying its atomic programme has purely peaceful goals.

"I believe that some think about attacking Iran, especially those within the Zionist entity (Israel). But they know that Iran is an indestructible bulwark and I do not think their American masters will let them do it," Ahmadinejad said.

"They also know that the Iranian response will be hard and painful," he added.

The UN Security Council in June slapped its fourth set of sanctions on Iran over its refusal to halt its uranium enrichment work.

Source: Nuke Wars

Apa pula yang antum fikir akan berlaku jika Iran, negara Islam yang paling terkehadapan dalam teknologi nuklear dan ketenteraan, diserang? Apa yang berlaku pada dunia, dan apa yang antum sendiri akan lakukan?

Post a Comment

2 Comments

  1. Sekadar makluman ........
    Virus Stuxnet yang menyerang 30 ribu(penyedia layanan internet) Iran sejak Sabtu lalu (25/09) kemungkinan dikirim oleh Amerika atau Israel. Para pakar internet mengatakan virus yang juga dikenal dengan nama Winsta ini diduga sengaja diciptakan oleh sebuah organisasi yang ditaja Israel dan Amerika Serikat.

    Akibat serangan virus ini, pengoperasian perdana reaktor nuklear Iran di Bushers ditunda dari awal 2010 menjadi 2011. Serangan virus ini semakin menguatkan spekulasi bahwa Israel dan AS sengaja mensabotaj . Sumber diplomat dan keamanan Iran juga mengatakan, negara-negara Barat dan Israel memandang cara ini untuk memperlemah kerja pembangunan nuklear

    akibat serangan Stuxnet, terjadi kerosakan yang parah di sistem komputer reaktor . Akibat serangan itu muncul masalah seperti terhentinya mesin centrifugal yang berfungsi untuk mengatur pengayaan uranium di Reaktor Natanz.

    ReplyDelete
  2. >Mohamad Syazwan

    Salam. terima kasih atas maklumat yang diberikan. baru beberapa hari lepas seorang sahabat membicarakan mengenani stuxnet ini, rupa2nya hebat juga penangannya.

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com