BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, August 15, 2010

Ketam oh Ketam~


Ana dah tak ada kerja lain ke? Bukan tak ada kerja lain, tapi ini pun salah satu kerja juga (bagi ana).

Soalan ana buat pengunjung blog, siapa tahu ini spesies apa? Banyak betul ditemui mati di persisiran pantai Tanjung Sedili Kecil. Ketam spesies apa ya ni? Ana tak jumpa gambar yang lain yang serupa dengan ni.

Lagi satu, yang ni apa pula?




Siapa dapat jawab, anda memberi sumbangan dan akan mendapat ganjaran di akhirat kelak. Insya'Allah.

****

Ok, ni hasil dari komen Nadia. Ana pergi cari dan jumpa benda ni. 


Betul la Nadia. Ni tulang sotong dan ada banyak kegunaannya. Untuk buat cincin, sebagai sumber kalsium dan sodium untuk bagi makan kat kura-kura comel dan burung, untuk bla bla bla.

Untuk, ketam. Masih mencari...



Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.