Entri Pilihan Tengah Malam... - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Wednesday, January 19, 2011

Entri Pilihan Tengah Malam...

Nak tips akhirat sebagai bloggers dan facebookers???

"Seseorang blogger dan facebooker itu janganlah salah gunakan atas kepakaran ilmu yang kita ada. Seumpama budak yang baru pandai naik basikal. Ke mana sahaja mahu naik basikal, termasuk ke tempat yang tak munasabah berbasikal, atau ke tempat yang tak sepatut berbasikal dia juga akan berbasikal. Maka atas sifat menggunakan ilmu yang kita ada menerusi hujung jari, gunalah hujung jari itu dengan hikmah..."

Mula-mula baca tajuk kat dashboard, tertarik untuk klik blog junior ni...sambung lagi... "Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak: “berdepan dengan kematian, maka di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.”

Menarik entry ni, tapi tak sampai situ je...sila klik SINI untuk baca lagi ya~


10 comments:

  1. sama-sama berkongsi..insyaAllah..sambil berblog dan berfacebook sambil menambah amal

    ReplyDelete
  2. @ mmg tertarik dgn tajuk tu...

    yelah hidup kita ni apa yg lbh penting kehidupan 'DI SANA' nnt

    ReplyDelete
  3. rupanya kan sunah, ibnu jamil ni junior DeQdEq kt sekolah dulu...tp super2 junior...bila baca kt blog dia baru tau...heheh

    x sangka dpt jumpa junior sendiri kt blog ni..

    ReplyDelete
  4. menarik... mengingtkan kita jgn terlalu lalai dan leka...

    ReplyDelete
  5. @DeQdEq

    la..yeke kak? boleh wat entry nih! :D alhamdulillah..:)

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad