Sunday, February 6, 2011

Antivirus Baru Diperlukan!

Eiks, kat alam maya pun boleh sebarkan virus ke? Boleh! Kalau tak, tak mungkin orang buat antivirus kan? Dah kaya dah syarikat-syarikat antivirus seluruh dunia tu~ Beribu-riban duit diorang dapat dari pembeli-pembeli antivirus diorang.

Kamu semua guna antivirus ape? Antivir? Kaspersky? Avast? AVG?

Ok ke antivirus tu? Serius boleh lawan semua virus di alam maya?

Kadang-kadang mesti rasa geram kan, bila ada virus yang tak boleh nak dilawan oleh antivirus kita. Sedangkan kita rasa, antivirus yang kita guna sekaranglah yang terbaik. Yang terbaik tu macam mana? Tak melembapkan engine laptop? Tak de banyak malware? Tak payah update selalu? Terrer detect semua cacing-cacing dan jejentik nyamuk? Banyak yang terbaik....ikut keperluan individu~

Tapi...pernah tak kamu-kamu dijangkiti virus yang selama ni memang mustahil nak tersebar di alam maya? Huh! Pelik kan? Mana mungkin virus macam tu boleh tersebar...di alam maya lagi tu...

Virus apa?

Virus selsema la!

Macam mana ntah boleh tersebar....tak percaya? Sila klik SINI. Kesian dia da terjangkit! :D


24 comments:
Write Comments
  1. emmm, pkai MSE jee untk antivirus, mudah dan senang....

    ReplyDelete
  2. as salam..
    selsema via internet?
    canggihnya~!

    ReplyDelete
  3. @...

    salam kamu~
    ya! via internet! zhafri yang cipta! :p

    ReplyDelete
  4. haha.. terkena jgk aku..
    KIS dh murah.. 20inggit satu user..

    ReplyDelete
  5. KIS=Kaspersky Internet Security.. hheheh.. lupa plak

    ReplyDelete
  6. kena guna kaspersky selsema security~

    ReplyDelete
  7. seseme memg terer..igt lg cikgu bio dlu ajar lam kelas. erk* xdela igt sgt tp adela sal konsep mangga dgn kunci

    everytime bdn kite imun dgn seseme..die (seseme) akn dtg balik dalam bentuk yg baru. so..badan kite kene carik kunci baru. hehe..camtula lebeh kureng.

    ooo..cikgu bio ku..adekah kamu sehat?
    maaf saye malas belajar dlu..

    ReplyDelete
  8. MSE tuu, Microsoft Security Essentials... fungsi dye sme jeer ngn KIS.... prbezaan dye adalh hrge...huhuhu...kalo nak save badge, pkailah MSE sbb ianye free...

    ReplyDelete
  9. huhuh....(x terkata a.k.a speechless)

    ReplyDelete
  10. adeh la Cik Sunah, igt virus apa td...

    ReplyDelete
  11. @Amira Naddia

    o...betul2! begitulah kisah selsema dan imunisasi badan~ ;)

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com