BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, February 6, 2011

Antivirus Baru Diperlukan!

Eiks, kat alam maya pun boleh sebarkan virus ke? Boleh! Kalau tak, tak mungkin orang buat antivirus kan? Dah kaya dah syarikat-syarikat antivirus seluruh dunia tu~ Beribu-riban duit diorang dapat dari pembeli-pembeli antivirus diorang.

Kamu semua guna antivirus ape? Antivir? Kaspersky? Avast? AVG?

Ok ke antivirus tu? Serius boleh lawan semua virus di alam maya?

Kadang-kadang mesti rasa geram kan, bila ada virus yang tak boleh nak dilawan oleh antivirus kita. Sedangkan kita rasa, antivirus yang kita guna sekaranglah yang terbaik. Yang terbaik tu macam mana? Tak melembapkan engine laptop? Tak de banyak malware? Tak payah update selalu? Terrer detect semua cacing-cacing dan jejentik nyamuk? Banyak yang terbaik....ikut keperluan individu~

Tapi...pernah tak kamu-kamu dijangkiti virus yang selama ni memang mustahil nak tersebar di alam maya? Huh! Pelik kan? Mana mungkin virus macam tu boleh tersebar...di alam maya lagi tu...

Virus apa?

Virus selsema la!

Macam mana ntah boleh tersebar....tak percaya? Sila klik SINI. Kesian dia da terjangkit! :D




24 comments:

masterfaiz.com said...

cis! terkena!

Sunah Mohammad said...

@masterfaiz.com

haha~ ade gak yang terkena~ lalala~

Ar-zel said...

emmm, pkai MSE jee untk antivirus, mudah dan senang....

... said...

as salam..
selsema via internet?
canggihnya~!

Sunah Mohammad said...

@Ar-zel

erk, MSE tu ape?

Sunah Mohammad said...

@...

salam kamu~
ya! via internet! zhafri yang cipta! :p

Encik Blogger said...

haha.. terkena jgk aku..
KIS dh murah.. 20inggit satu user..

Encik Blogger said...

KIS=Kaspersky Internet Security.. hheheh.. lupa plak

... said...

kena guna kaspersky selsema security~

Amira Naddia said...

seseme memg terer..igt lg cikgu bio dlu ajar lam kelas. erk* xdela igt sgt tp adela sal konsep mangga dgn kunci

everytime bdn kite imun dgn seseme..die (seseme) akn dtg balik dalam bentuk yg baru. so..badan kite kene carik kunci baru. hehe..camtula lebeh kureng.

ooo..cikgu bio ku..adekah kamu sehat?
maaf saye malas belajar dlu..

... said...

eh? adik ujang~

Ar-zel said...

MSE tuu, Microsoft Security Essentials... fungsi dye sme jeer ngn KIS.... prbezaan dye adalh hrge...huhuhu...kalo nak save badge, pkailah MSE sbb ianye free...

mohd zhafri said...

huhuh....(x terkata a.k.a speechless)

ijam ismail said...

huhuhu....
=D

Fiqas said...

adeh la Cik Sunah, igt virus apa td...

Sunah Mohammad said...

@Encik Blogger

hehe~ saya pun guna KIS sekarang~ ;)

Sunah Mohammad said...

@...

tu KSS~ KS2? KSsquared?

Sunah Mohammad said...

@Amira Naddia

o...betul2! begitulah kisah selsema dan imunisasi badan~ ;)

Sunah Mohammad said...

@...

adik ujang?

Sunah Mohammad said...

@Ar-zel

o...huhuhuh~

Sunah Mohammad said...

@ijam ismail

ijam terkena gak! :p

Sunah Mohammad said...

@Fiqas

tetttt! haha~

FariehanIbrahim [LBC] said...

LOL! virus nie ada dimana2. huuhu XD

Sunah Mohammad said...

@FariehanIbrahim [LBC]

haha~ :p

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.