Monday, February 14, 2011

Jika Saya Pergi...


Sahabat-sahabat di dunia maya...pernah tak rasa down sangat-sangat? Rasa macam nak tutup blog je...? Ada banyak sebab...

Mungkin kerana rasa diri dah bukan diri kita yang dulu?
Mungkin kerana rasa diri dah tak layak nak berada di sini?
Mungkin kerana rasa diri dah tak mampu menahan cerca?
Mungkin kerana rasa diri tak kuat untuk terus berjuang?
Mungkin kerana rasa diri...sendiri...

Saya merasakannya saat ini...

Saya tahu saya banyak melakukan kesilapan dalam dunia blog...
Saya sedar saya banyak menyalahgunakan manfaat yang ada di sini...
Saya yakin ada hati yang terluka dengan mana-mana gurauan...
Saya pasti tak seeloknya saya lakukan yang bukan-bukan...

Kerana itu...

Saya memohon maaf kepada semua...
Kepada yang saya gelarkan yang bukan-bukan...
Kepada yang saya usik hingga tak keruan...
Kepada yang masanya saya buang dengan pengisian yang kosong...
Kepada yang datang mencari inti tetapi tidak ketemu...

Saya tunggu...benar...

Selama ini saya menunggu...
Menanti dan melihat reaksi...
Di kalangan sahabat yang faham, cuma sedikit yang merespon...
Di kalangan sahabat yang kurang jelas pula saya ketemu jawapan...

Selepas berteleku dan berbicara denganNYA...

DIA kurniakan mereka yang menegur...
Saya menangis mengenangkan betapa jauh saya melupakan DIA...
Betapa saya telah mengabaikan sesuatu yang utama dalam hidup saya...

Saya rasa...benar...

Benar-benar terdetik setelah berbicara denganNYA...
Ingin saja saya berhenti ketika itu juga...
Ingin saja saya menyepi dari sini...
Ingin saja saya pergi menyendiri...

Namun...

Perginya sebegitu hanya mengeruhkan keadaan...
Saya lihat saya lari dari tanggungjawab besar...
Saya pandang jauh ke hadapan...
Bukan sekadar selang masa yang pendek ini...
Saya lihat walaupun dunia ini tidak perlukan saya...
Saya masih perlukan dunia ini...

Kerana...

Masih jauh perjuangan saya di sini...


Terima kasih Allah...

Jika saya pergi...mungkin tiada siapa yang mencari...:')



29 comments:
Write Comments
  1. tak laaa... klu kak sunah pergi ika org yang pertama cari.. akak baik sgt.. membantu org tanpa meminta balasan... ika tau kak sunah kuat.. biarla ape pun orang nak ckp.. slagi tak bertentangn syarak xsalah kan?? tapi muhasabah diri tu mmg penting.. syg kak sunah! ;) truskan berblogging yep..

    ReplyDelete
  2. sunah kenapa nie...xnak cmnie...xmo cmni...kalau ada apa2 yg x betul kita betul kan..kita sama2 mengingati ant kita...

    ReplyDelete
  3. sunah pulak down ke...igt kan qaseh je sentimental hehe..sabar lah syg... memerlukan masa untuk berfikir..sometimes kesepian tu boleh mmbuat kan kita berfikir dengan waras...ada kalanya kita perlu bersedih krna dunia ni bukan hanya ada suka dan ketawa..qaseh pernah rasa mcm ni..n i need time tu come back... :D kalau perjuangan tu masih panjang jgn terus berhenti di sini..selangkah kita melangkah biar lah smpai ke destinasi yg di tuju...

    ReplyDelete
  4. erm...jap2..knp ang nie..demmm..

    ala perasaan main2 jer tue...hppy2 sudah...

    nak hppy dlm blog kene gadoh2..hahahah..

    baru ade nikmat

    ReplyDelete
  5. nape serius sangat ni..................................................................................................................................................
    semalam tu suka-suka je la kan

    ReplyDelete
  6. sunah nk gi mane nie? kte sume kn sahabat...

    ReplyDelete
  7. kamu-kamu semua buat saya menangis lagi teruk...T_T

    ReplyDelete
  8. nape ni kak sunah??huhuhu jgn la camni..(T_T)

    ReplyDelete
  9. alahai sunah jgnlah mcm tu happy2 berblogging la yerp =)

    ReplyDelete
  10. kak sunah.. ika percaya akak kuat.. trust me... :) jgn la stop berblog gara2 mulut dan jari org yer.. ketuk je jari org yg komen tak senonoh tu.. k kak.. :)

    ReplyDelete
  11. terima kasih semua...saya senyum ni... :) adoi..tiba2 FATH datang..

    ReplyDelete
  12. sunah, kenape?kenape?? ang jgn nak buat pelik wei, klu ang ilang mmg den mai cari la wei, mane ade org len panggil den IR, ang sorang jer. isk3=(

    ReplyDelete
  13. insyaALLAH... akan selalu diingati

    ReplyDelete
  14. xseme yg kte nk kte dpt...x sme yg kte pk..same ngan org len pk...smile owez..:)

    ReplyDelete
  15. salam sunah,
    knp ni sunah? ada masalah ek?

    Klau tetiba rasa niat menyimpang, kita cpt2 betulkan balik..

    ReplyDelete
  16. rasa down normal, jgn risau..banyak bersabar ^_^

    ReplyDelete
  17. @Fiqas

    salam fiqas...terima kasih..nasihat fiqas amat diperlukan..:)

    ReplyDelete
  18. apa ni sunah sedih2.....namo la sedih2 sunah.....

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. akak sunah npe???
    huhu,jgn la sdey2...xbes la akak ceni....

    ReplyDelete
  21. haishh .. kenapa nie ? jgn la mcm nie .. kita bru je nk kenal2 ^^

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com