Friday, March 4, 2011

Macam Mana Boleh..?


Tengahari tu, balik dari diskusi isu global. Makan pau kacang pemberian Aji kejap sebelum merempit skuter Miss J.

Macam biasalah, membonceng skuter Miss J yang ade peti hitam kat belakang tu...selalunya mesti helmet kami berlaga sepanjang perjalanan.

Then, ikut pintu depan UTM. Menyapa Pak Guard seperti biasa... Pak Guard pun senyum jek seperti biasa... Sambil merempit tu, Miss J pun ajaklah berbual. Tapi butir-butir kata yang diluahkan kurang jelas, kan atas motor. Komunikasi berhalangan oleh angin. Hahaha~

Then...hampir dekat salah satu selekoh, tiba-tiba saya rasa cam pelik...kenapa helmet kami tidak berlaga langsung?

"Err...kak, helmet akak mane?"

"Hah? Alamak! Terima kasih Sunah! Akak selalu je macam ni...huhuhu..."

Benti jap tepi jalan dan amekkan helmet hitam dia dalam peti hitam kat belakang skuter hitam tu. Amek ang, sume itam!

Then, sambung perjalanan...hahaha!

Kenapelah Pak Guard pun tak tahan??? Adesss....-_-"

Selalunya fuhh...siap kene saman lagik... Mungkin sebab Miss J pakai tudung hitam... :D

Hurm, pakai helmet bukan sebab nak elak saman ye kamu-kamu semua, tapi untuk keselamatan masing-masing di jalan raya~ Nyawa masing-masing bukan letaknya pada helmet tu, tapi segala perkara yang berlaku adalah dalam pengetahuanNya...Okie? ;)


ENTRI CAMBEST SAPE KALI NI? JOM TERJAH!


22 comments:
Write Comments
  1. saya pun pernah jugak lupa pakai helmet balik dari kerja...sampai umah baru perasan tak pakai helmat...

    ReplyDelete
  2. lorrhh.. boleh pulak mcm tu. neway. nerhati-hati di jln raya. ingatlah org yg tersyg ya. ;)

    ReplyDelete
  3. hahahha...pttla nyamuk xde..sebab semua kat kawan sis tue..haha

    ReplyDelete
  4. @Fiqas

    hehehe..kalau saya, pernah terlupa nak bawak jek, terlupa nak pakai tu jarang2..eh, beza ke?

    ReplyDelete
  5. @HAJAR hasan

    okie~ akak akan ingat hajar selalu di jalan raya..hehehe...

    ReplyDelete
  6. sy tak suka pakai helmet. cmne ye?

    ReplyDelete
  7. @mohd zhafri

    gelak la ang zhafri...ang dak utm..hahaha~

    ReplyDelete
  8. hahaha..yela..pasai semua hitam..nyamuk kat atq pun xde..

    ReplyDelete
  9. @noraim

    alamak! tu kene bagi suke la, sikit2 pun boleh...:D

    ReplyDelete
  10. @forever love

    hahaha! kat akak pon takde malam ni...:p tidur dengan nyenyak...:D

    ReplyDelete
  11. adoi!!! tudung itam dah cam helmet???
    kih3

    ReplyDelete
  12. hahaha..semua kawan akk dah sapu..hihi

    ReplyDelete
  13. helmet itam dalam peti itam kat blkang skuter itam tu ,, ;D

    haha !

    its true, equip ourself with helmet when riding is for our own safety ;)

    ReplyDelete
  14. @Sunah Mohammad
    wah! reima kasih sudi ingat kat saya. terharu!!!! *sob sob*

    any comments about this??

    ReplyDelete
  15. @forever love

    takpelah, bagi je kat dia...selamat darah kite...

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com