Tentang Cinta... Yang Bertasbih... - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Saturday, April 23, 2011

Tentang Cinta... Yang Bertasbih...


Cinta adalah kekuatan,
yang mampu mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah amarah jadi ramah,
mengubah musibah jadi muhibbah,
itulah cinta...

[Ayyatul Husna]




Sekalipun cinta telah ku uraikan,
dan ku jelaskan panjang lebar,
namun jika cinta kudatangi,
aku jadi malu pada keteranganku sendiri...

meskipun lidahku telah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang...
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya...

kata-kata pecah berkeping-keping,
begitu sampai kepada cinta...
dalam menguraikan cinta,
akal terbaring tak berdaya,
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur..
cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan..

[Anna AlthaFunnisa]


ENTRI CAMBEST SAPE KALI NI? JOM TERJAH!

7 comments:

  1. wow! aku suka entri ni! mau terjah blog dia pulak..

    ReplyDelete
  2. SUKA !!!! *thumbs up*

    psssttt: entri pilihan tu kak qase punya kan? wee~ dah bce and dah komen. Alhamdulillah. ;)

    ReplyDelete
  3. baru lepas baca entry tue.. haha.. jenguk sini pulak..

    tak pernah tgk cter ketika cinta bertasbih la

    ReplyDelete
  4. as salam..

    @Fakhrul1409

    beliau ni tak baca betul2? terus wow!
    hehe.
    terjah entri cambest lepas selesai fardhu asar.
    terima kasih

    =)

    ReplyDelete
  5. salam...

    best sgt citer ni...dah berulang2 kali akak tgok..lps ni tgh tunggu citer Dalam Mihrab Cinta plak..:-)

    ReplyDelete
  6. Kak Es dah berapa kali khatam KCB ni.. sangat sweet kisah cinta mereka kan.
    Suci dan tenang saja..part last yg best tu..asyik berdebar2 je hihihi

    ReplyDelete
  7. beznye puisi cinta ni .. rasa macam nak nanges je ...T_T

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad