Teknik Amek Gambar Sehebat DSLR!

May 02, 2011


Mahukan gambar kamu secantik gambar DSLR walaupun guna kamera compact?

Tak perlu beli DSLR dah bila da tau teknik ni...

Guna je kamera kamu yang biasa-biasa tuu...

Cumanya...

  • Pastikan orang di sebelah kamu adalah pemegang kamera DSLR.
  • Bila dia amek gambar, duk sebelah dia dengan kamera compact kamu.
  • Bila dia nak amek gambar, get ready jugak untuk amek gambar.
  • Bila dia da tekan shutter, hah! Amek serentak okehhh!!!

Hasilnyaaa....


Apabila berkongsi flash dari kamera DSLR...

Sila abaikan kualiti gambar sebab da dicompress, amek part lighting saje!
Tapi... Kelemahan dia, diorang tengok DSLR, bukan tengok kamera kamu, ok? :p

Hahaha~ Jangan ikut kalo takmo kena halau!

P/S: Jangan marah nooo...

You Might Also Like

19 Comments

  1. wah...dah jadi pakar ambik gambar dah!!

    ReplyDelete
  2. hahahaa .
    macam tuh yah ?
    hahaha :)

    nak try !

    ReplyDelete
  3. wahhh sapekah pengantin baru tu ?,. tahniah la diucapkan kat pengantin tu yer,.

    ReplyDelete
  4. sunnah nakal!!!!!!!!!

    hilang sedih kak ayu..hehehe

    ReplyDelete
  5. nah pinjam speedlight IR... kesian tgk

    ReplyDelete
  6. Boleh guna ke teknik ni sunah? :)

    ReplyDelete
  7. @mcm ni lah

    kisah pengantin baru tu ade di sebalik entri cincin sebelum-sebelum ni...:)

    ReplyDelete
  8. @Citarasa Rinduan

    erk! hahaha~ kak ayu kan terer amek gambooo!! ekeke~

    ReplyDelete
  9. @rosmina samin

    boleh, boleh...kalo rajin nak menyibuk... :p

    ReplyDelete
  10. sunah2...wat hilang idea entry je

    ReplyDelete
  11. alah.. pakai lampu suluh lagi senang... lalala.. =p

    ReplyDelete
  12. wahhh.amik gambar pown kena ade teknik ea kak sunah..hehe :)

    ReplyDelete
  13. Agak2 camera nset leh run power tak? wakakakak.. :P

    ReplyDelete
  14. pas ni nak amik gmbr ajak saye ye kak sunah..
    hehehehehe

    vote..vote..vote...
    http://www.wwwow.my/Detail.aspx?cd=260411011823804

    ReplyDelete
  15. oooh mcm ni pun boleh erk....ok ok thanks sunah 4 info

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com