BLOG ENCIK SUAMI

Saturday, June 11, 2011

Cinta Itu Menyakitkan!


Indahnya bercinta masa muda...

Indahnya bercinta sampai tua...

Indahnya bercinta...

Indahnya bercinta...

Indah ke bercinta???

Cinta itu sebenarnya menyakitkan! Sakit sangat bercinta! Percayalah~ Sebab macam-macam benda perlu dihadapi untuk mempertahankan cinta! Macam-macam dugaan yang datang semasa kita sedang bercinta! Malah yang sedang mencari cinta pun kadang-kadang gagal berjumpa cinta, hingga kadang-kadang terjatuh dalam perjalanan mencari cinta!

Benarkah cinta itu menyakitkan???

Kenapa orang mengatakan cinta itu indah? Dan kenapa pula ada lagu dan puisi yang mengindahkan cinta?

Cinta itu indah bila kita mengerti cara untuk mengindahkannya...

Bila sudah tahu cara mengindahkannya, kamu akan rasa manisnya cinta Allah!


16 comments:

qasehraihan said...

cinta itu ketenangan..hehe..

bersama kak Es said...

chenta lepas kawen sangat manis :)

||aLeaSaRa|| said...

slm sggh sini.suka...suka this entri....hurm cinta kepada manusia yg berpaksikan nafsu.....itulah penyebab jiwa merana.tetapi kalau cinta kepada manusia dengan rasa penuh keimanan pada Allah,itulah cinta yang suci dan diberkati Allah.sentiasalah percaya setiap pertemuan,perpisahan ada hikmahnya.Bila bercinta bagai nak rak tiba2 putusssss..mulalah masing2 menyalahkan Allah.tapi bila cinta sedang berkembang mekar harum,lupa pula bersyukur pada Allah semasa dpt merasai nikmatnya erti kasih,syg dan cinta......

::blog anak jawer:: said...

cinta tu milik allah..nikmat kepada hambanya...semua org berhak bercinta...cuma perlu tunggu saat dan ketika nya...

-Yok mampir diluk = lagu ahmad nyanyian arrora salwa...memuji atau menghina nabi...

Miss Ran said...

gulp tercekik bace ayat last


terima ksih

AdyBudika said...

nape ni?? abg ada buat salah??? errr

sergeant keroro said...

setuju kak sunah!

utamakan cinta kepada yang Esa :)

Mutiara Bernilai said...

^__^

JIJI YU said...

cinta yang nakkn cinta hakiki tu le yg comeyy

kokser kokdam said...

=D

Kak Aya said...

sakit dan dugaan serta pergorbanan ketika bercinta adalah satu perkara yang sangat indah sebenarnya..

AI said...

- cinta?

- lain org lain definasi nya...

- kan kan?

NUR YAYAH said...

cinta yang agung adalah cinta kepada Pencipta.. ^^

mama comel said...

cinta itu memang indah..semua dugaan yang datang bukan untuk menyakitkan kita, tapi untuk mengajar kita..nikmatilah segala ujian yg dtg dengan hati terbuka..pasti kita tak kan merasa sakit...

anismelon said...

suke entry nie..yup...cinta itu menyakitkan..sangat sakit esp time terjatuh..cinta Allah je kekal abadi..indah bg yg tau menghargai je..

btw..santik la header..i like..:)

mas saari said...

kadang2 memang menyakitkan tapi kesakitan itulah yang menguatkan kita untuk terus mencari cinta sejati!

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.