Cinta Itu Menyakitkan! - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Saturday, June 11, 2011

Cinta Itu Menyakitkan!


Indahnya bercinta masa muda...

Indahnya bercinta sampai tua...

Indahnya bercinta...

Indahnya bercinta...

Indah ke bercinta???

Cinta itu sebenarnya menyakitkan! Sakit sangat bercinta! Percayalah~ Sebab macam-macam benda perlu dihadapi untuk mempertahankan cinta! Macam-macam dugaan yang datang semasa kita sedang bercinta! Malah yang sedang mencari cinta pun kadang-kadang gagal berjumpa cinta, hingga kadang-kadang terjatuh dalam perjalanan mencari cinta!

Benarkah cinta itu menyakitkan???

Kenapa orang mengatakan cinta itu indah? Dan kenapa pula ada lagu dan puisi yang mengindahkan cinta?

Cinta itu indah bila kita mengerti cara untuk mengindahkannya...

Bila sudah tahu cara mengindahkannya, kamu akan rasa manisnya cinta Allah!

16 comments:

  1. chenta lepas kawen sangat manis :)

    ReplyDelete
  2. slm sggh sini.suka...suka this entri....hurm cinta kepada manusia yg berpaksikan nafsu.....itulah penyebab jiwa merana.tetapi kalau cinta kepada manusia dengan rasa penuh keimanan pada Allah,itulah cinta yang suci dan diberkati Allah.sentiasalah percaya setiap pertemuan,perpisahan ada hikmahnya.Bila bercinta bagai nak rak tiba2 putusssss..mulalah masing2 menyalahkan Allah.tapi bila cinta sedang berkembang mekar harum,lupa pula bersyukur pada Allah semasa dpt merasai nikmatnya erti kasih,syg dan cinta......

    ReplyDelete
  3. cinta tu milik allah..nikmat kepada hambanya...semua org berhak bercinta...cuma perlu tunggu saat dan ketika nya...

    -Yok mampir diluk = lagu ahmad nyanyian arrora salwa...memuji atau menghina nabi...

    ReplyDelete
  4. gulp tercekik bace ayat last


    terima ksih

    ReplyDelete
  5. nape ni?? abg ada buat salah??? errr

    ReplyDelete
  6. setuju kak sunah!

    utamakan cinta kepada yang Esa :)

    ReplyDelete
  7. cinta yang nakkn cinta hakiki tu le yg comeyy

    ReplyDelete
  8. sakit dan dugaan serta pergorbanan ketika bercinta adalah satu perkara yang sangat indah sebenarnya..

    ReplyDelete
  9. - cinta?

    - lain org lain definasi nya...

    - kan kan?

    ReplyDelete
  10. cinta yang agung adalah cinta kepada Pencipta.. ^^

    ReplyDelete
  11. cinta itu memang indah..semua dugaan yang datang bukan untuk menyakitkan kita, tapi untuk mengajar kita..nikmatilah segala ujian yg dtg dengan hati terbuka..pasti kita tak kan merasa sakit...

    ReplyDelete
  12. suke entry nie..yup...cinta itu menyakitkan..sangat sakit esp time terjatuh..cinta Allah je kekal abadi..indah bg yg tau menghargai je..

    btw..santik la header..i like..:)

    ReplyDelete
  13. kadang2 memang menyakitkan tapi kesakitan itulah yang menguatkan kita untuk terus mencari cinta sejati!

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad