Sunday, June 26, 2011

Dah, dah... Stop Teka-teka...


Sepeninggalan Cici malam tadi, eh! Bukan, sejak saya meninggalkan blog malam tadi, dah banyak dah yang meneka... Sape eks yang betul jawapan dia? Ramai yang betul, tapi sape yang paling cepat dan tepat tu? Kita tunggu malam nanti eks~ Saspen tak, saspen tak? :p

Semalam saya ade post tentang perempuan dan masak-memasak. Erm, banyak respon dari pembaca, dan tak kurang jugak yang mengamuk. Kih kih kih. Mengamuk kat grup-grup blogger lerr. Mungkin sebab tak baca entri, ade yang terus melatah dan berkata, "alaa...ade je yang tak pandai masak, kawen cepat..." dan ade jugak yang kata "tak setuju dengan tajuk entri..."

Hehehe... Tajuk entri tu kan diambil dari kata-kata ummi. Tentang jodoh dan pertemuan, masih dalam urusan Allah. Bukan bergantung kepada pandai memasak ke tak. Ya, memang ada yang kawen awal tapi tak pandai masak, sebab ape? Sebab jodoh dah sampai... Takde yang dapat menolak bila waktu dah sampai, sama macam ajal dan maut jugak. Semua tu kan da disusun indah oleh Dia?

Still, kemahiran memasak tu penting sebagai seorang isteri dan ibu dalam keluarga kamu nanti. Bahkan, sebagai seorang anak pun, kadang-kadang kena pandai masak, kata nak tolong mak bapak, kan? :)

16 comments:
Write Comments
  1. hahaha mmg la..zaman skg nie pompuan da maju..pndai masak or x belakang kira :D tp kalo xpndai masak mmg malu..bkn takat orang kta kalo mak mertua pon kata t cmnew hehe...cian mak dtg jauh2 ank jamu mkanan kedai jew :D xbest..!! haha

    ReplyDelete
  2. masa akak kawin dulu bukan tau masak pun. masak megi tau la. hihihi. pastu belajar la. buku banyak.

    ReplyDelete
  3. kalau pandai masak...suami sayang lebih...hehe

    -Yok mampir diluk = biar muslim..bukan islamic......

    ReplyDelete
  4. betul tu sunah...
    semua tu sebagai asas dalam kehidupan je, kalau tak pandai belajarlah kan?

    ReplyDelete
  5. huhu.. walopon cik Wardah tak pandai masak, tp dah gatal jugak nak kawen nih.. Hakhak..

    papepon, bila dah kawen sok, insya Allah, yg x pandai masak pon boleh pandai okeh..... same la mcm org x penah duk asrama, tak pandai basuh baju... bila dh masuk, nah... pandai jugak kn??? ^__^

    sweet sgt bila tgk nenek2 sdara cik wardah smpi hr ni pon brtukar2 resepi... so, kesimpulannya, skill memasak tu, boleh diimprove dr hari ke hari..... jgn la blaja masak sbb nk kawen je~ ^_^

    peaceeee~ ^_*

    ReplyDelete
  6. betul tu!! hehe XD

    kan senang tahu masak :)

    ReplyDelete
  7. laa . ingatkan mmg commenttak masok kat entry tu . hee . so dh dpt jwpn eh? sapalah yang paling pantas tu eh? urm btw, kt pun tak reti sgt masak T_T . sikit2 boleh laa .

    ReplyDelete
  8. aku nak teka lagi weyh....stanza cinta....

    ReplyDelete
  9. ade dah ke yang teka betol weyh..stanza cinta....

    ReplyDelete
  10. apapun, basic tu kena tahu, jangan sampai masak nasi pun tak tahu....payah la.....lagi bagus kalau keduanya tahu memasak, saling bantu membantu..lagi sweet kan? sebab, zaman sekarang, kedua-duanya bekerja, tak bolehlah harap isteri sorang saja bertungkus lumus memasak, mengemas, dah dua2 kerja, dua2 lah kena kerjasama :)

    ReplyDelete
  11. haha

    siapa la y dpt teka tu eh

    err masak kene pandai

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com