BLOG ENCIK SUAMI

Thursday, June 2, 2011

Dia Sayang Kiteeee...~


...love by ~xdashkax on deviantART

Sayang mucuk-mucuk sangatttt~

Tau tak??? Dia sayang kita. Sayang sangat-sangat. Sampaikan tiap masa pun tak berenggang dari kita. Kat mana-mana pun, temankan kita. Tak pernah tinggalkan kita. Tak pernah!

Jadi lirik lagu Wali Band ni kena betulkan sikit...

"Setiap air mata ku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan ku lagi"

Lirik penuh kat SINI

Ya, Allah tak pernah tinggalkan kita, tapi kitalah yang selalu tinggalkan Dia. Mungkin kita jarang perasan. Bila Allah jadikan sesuatu yang tak berapa kita suka terjadi kat kita, kita kecewa dan sedih sangat. Kita rasa terkilan. Rupa-rupanya di hujungnya ada sesuatu yang Dia nak bagi kat kita.

Contohnya, kita nak keluarkan kereta. Da keluar dari pagar rumah tu, tiba-tiba tergesel pulak sikit kat pagar rumah yang tak dibuka sepenuhnya. Remuk redam hati kita sebab kereta da calar. Da tak cantik dah. Perjalanan tetap diteruskan, tiba-tiba kat simpang nak masuk jalan besar, kita nampak ada eksiden antara lori treler dengan motorsikal. Kita lambat berapa minit je. Rupa-rupanya, Dia sayangkan kita. Kalau bukan Dia jadikan kita lambat sebab tergesel kat pagar rumah tadi, tentu kita yang ada kat bawah treler tu. Ye tak?

Renung-renungkanlah setiap kejadian dalam kehidupan kita. Terlalu banyak sebenarnya yang Dia tunjukkan pada kita betapa Dia sayangkan kita. Tinggal kita saje lagi yang nak menilai dan berfikir.

Dia sayangkan kita, jangan lupa balas cinta Dia... :)


14 comments:

Kak Aya said...

betul sangat tu Sunah..terasa kerdil dan hinanya diri ini bila dibandingkan kasih saya DIA dengan apa yang kita lakukan untuk DIA

Miss Ran said...

Allah sayangkan kite

tpi kite asyik kejar cinta manusia

lupe tentang cinta abadi dan hakiki

azila said...

Alhamdulillah..peringatan yg sangat tepat pd masanya. Tq dik Sunah:)

Sya Syazana said...

:D best!

Pojiekyra said...

yup tepat sekali..Dia mmg sayang kn kita..jd kita sebagai umatNya kna sayangkan Dia n xlupakan Dia;)

sergeant keroro said...

betol tu,setuju sangat! :)

~..Lesung Batu..~ said...

waaaaa~ thanx akak atas peringatan ni..=)

putERi-kAtEk said...

amalak, belum solat isyak!! :D

Muslimah Optimis said...

sangat setuju..betul tu.. Allah memang tak pernah tak sayangkan umatNYA..

zie said...

betol tu! suke entry ni..thanks!

fRaMe+LenSeS said...

tetiba rasa sebak baca cita ni. T.T
sama macam apa y Nadh dapat hari ni.. terlalu bersyukur..

mas saari said...

kasih sayangNya kekal abadi..
insyallah akan cuba perbaiki diri!

bersama kak Es said...

reminder yang sangat cantikk!
manusia tu kan pelupa.
~tq dik

Eera Shera said...

nice entry.. =)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.