Hati-hati Menjaga Hati

June 16, 2011


Apa yang pecah berderai tadi?

Kak Esmeda

Sarjan Keroro

Iffah Afeefah

Hampir semuanya menyebut tentang hati. Ya, hati manusia ni umpama kaca. Sangat mudah retak, kadang-kadang hati tu sendiri rasa tertusuk-tusuk tajam. Macam kaca ditusuk kaca pulak jadinya. Erk!

Bila mudah retak, mudah jugaklah pecah berderai, ye dak? Sebab tu komen-komen mereka ni, bila kaca dah pecah berderai susah nak sambung balik. Kaca kalo pecah, sambung balik guna gam Uhu atau gam Gajah pun takkan sama macam dulu, dah jadi buruk.

That's why, dalam persahabatan, jagalah hati sahabat-sahabat di sekeliling kita. Hatta kawan baik sekalipun, bila sekali tercalar hatinya, pasti akan tinggal calar tu sampai bila-bila walaupun dah saling bermaafan. Orang kata, barang yang lepas tak perlu diingat lagi, tapi tu orang kata... Kita ni, kadang-kadang susah juga nak melupakan, ye tak? Ke salah? Err...

Diorang kata bila dah pecah berderai, eloklah beli baru. Tapi pasti tak sama dengan yang dulu. Haa... Cane nak elakkan tak sama dengan yang dulu tu???

Usaha untuk elakkan daripada pecah... Hati-hati dalam menjaga hati~ ;)

Dan ada juga komen yang berbunyi begini...

♥ Princess ♥ & Keen

Memang ada sesuatu...

P/S: Terhasil jugak entri daripada gambar tadi...

You Might Also Like

21 Comments

  1. teringat lagu *jagalah hati..haha

    lupe lak sape pnyanyi tu

    ReplyDelete
  2. baik la kak sunah.. saya akan cuba menjaga hati orang di sekeliling saya ^__^v

    ReplyDelete
  3. erk

    terselit gak tu

    btul2

    erm jagalah hati lagu nsyid kan?

    ai tau die nye penyanyi..teddy tardiana

    nme kumpulan tatau..yeye je

    ReplyDelete
  4. komen sy tak terpilih pulak ek..hehe

    ReplyDelete
  5. mungkin kita mudah memaafkan..
    tapi kita lupa.. kadang2 kita sukar melupakan sesuatu..
    mulut berkata lain.. tapi hati.. err.. sudahh...
    lari tajuk..

    papepun.. cik pulau tak terasa pape pun.. takde wat salah pun..

    kalau cik pulau buat kembar syg ni terasa, maaf yer.. uhukk..

    ReplyDelete
  6. kalau hati yang retak, tak mungkin nak di ganti yang baru...

    ReplyDelete
  7. hati-hati menjaga hati org sekeliling. jgn smpai hati sendiri plak yg pecah berderai.

    ReplyDelete
  8. suka comment miss ran 2 ;)
    mendalam maksud dia 2 wee

    ReplyDelete
  9. pernah mengalaminya...

    memang tak sama macam dulu...

    ReplyDelete
  10. setuju kak sunah!

    hehe XD

    jagalah hati, jangan cemari :)

    ReplyDelete
  11. hati manusia laen2.. ada yg keras macam batu.. ada yg rapuh mcm kaca.. hanya tuhan je yg tau ape dlm hati setiap manusia.. yg penting hati2 dalam berkata-kata..^_^

    ada kena mengena ke..?? heeeeee~

    ReplyDelete
  12. mmg susah nk melupakan..tambah2 kalo tetibe je hadir..pergh...

    ReplyDelete
  13. ya mukallibal qulub.... thabbit kulubana wa1ala to atiq...

    ReplyDelete
  14. penah lalui jugak . mmg tak boleh nk lupa smpai bila2 .. tpi dari situ la kita dapat pengalaman hidup kan .. :)

    ReplyDelete
  15. benda paling susah nak buat... jaga hati manusia. susah tu. sebaik mana pun kita cuba, tetap ada yang tak puas hati... :/

    ReplyDelete
  16. jagalah hati..jangan kau kotori
    jagalah hati .. cahaya Ilahi :)

    ReplyDelete
  17. wow~ akak sudah bijak dlm berkata-kata
    suka r kat akak~

    ReplyDelete
  18. hati hati mencari hati sambil sambil mencuri hati, telah kau curi jagalah hati esok lusa sukar diganti, kerna hati yang disakiti ibarat daging tertusuk duri...

    CHEWWAAAH~~



    oh ya! saya dari sini ^_^

    ReplyDelete
  19. hi there i have followed your blog and i hope you can follow me back..you have a very nice blog here and see you on my blog ya! cheers

    ReplyDelete
  20. setiap yg berlaku pasti ada hikmah nya :)

    rambut sama hitam,
    hati lain-lain :)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com