TERBAIK DARI ENCIK SUAMI

Thursday, June 16, 2011

Hati-hati Menjaga Hati


Apa yang pecah berderai tadi?

Kak Esmeda

Sarjan Keroro

Iffah Afeefah

Hampir semuanya menyebut tentang hati. Ya, hati manusia ni umpama kaca. Sangat mudah retak, kadang-kadang hati tu sendiri rasa tertusuk-tusuk tajam. Macam kaca ditusuk kaca pulak jadinya. Erk!

Bila mudah retak, mudah jugaklah pecah berderai, ye dak? Sebab tu komen-komen mereka ni, bila kaca dah pecah berderai susah nak sambung balik. Kaca kalo pecah, sambung balik guna gam Uhu atau gam Gajah pun takkan sama macam dulu, dah jadi buruk.

That's why, dalam persahabatan, jagalah hati sahabat-sahabat di sekeliling kita. Hatta kawan baik sekalipun, bila sekali tercalar hatinya, pasti akan tinggal calar tu sampai bila-bila walaupun dah saling bermaafan. Orang kata, barang yang lepas tak perlu diingat lagi, tapi tu orang kata... Kita ni, kadang-kadang susah juga nak melupakan, ye tak? Ke salah? Err...

Diorang kata bila dah pecah berderai, eloklah beli baru. Tapi pasti tak sama dengan yang dulu. Haa... Cane nak elakkan tak sama dengan yang dulu tu???

Usaha untuk elakkan daripada pecah... Hati-hati dalam menjaga hati~ ;)

Dan ada juga komen yang berbunyi begini...

♥ Princess ♥ & Keen

Memang ada sesuatu...

P/S: Terhasil jugak entri daripada gambar tadi...

21 comments:

SoLy SoLicious said...

teringat lagu *jagalah hati..haha

lupe lak sape pnyanyi tu

Bella Bell said...

baik la kak sunah.. saya akan cuba menjaga hati orang di sekeliling saya ^__^v

Miss Ran said...

erk

terselit gak tu

btul2

erm jagalah hati lagu nsyid kan?

ai tau die nye penyanyi..teddy tardiana

nme kumpulan tatau..yeye je

al_hakim said...

komen sy tak terpilih pulak ek..hehe

cik pulau said...

mungkin kita mudah memaafkan..
tapi kita lupa.. kadang2 kita sukar melupakan sesuatu..
mulut berkata lain.. tapi hati.. err.. sudahh...
lari tajuk..

papepun.. cik pulau tak terasa pape pun.. takde wat salah pun..

kalau cik pulau buat kembar syg ni terasa, maaf yer.. uhukk..

FasiHaH SupiaN said...

kalau hati yang retak, tak mungkin nak di ganti yang baru...

Asha said...

hati-hati menjaga hati org sekeliling. jgn smpai hati sendiri plak yg pecah berderai.

::contengan hati::)) said...

suka comment miss ran 2 ;)
mendalam maksud dia 2 wee

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

pernah mengalaminya...

memang tak sama macam dulu...

sergeant keroro said...

setuju kak sunah!

hehe XD

jagalah hati, jangan cemari :)

gadis melayu said...

hati manusia laen2.. ada yg keras macam batu.. ada yg rapuh mcm kaca.. hanya tuhan je yg tau ape dlm hati setiap manusia.. yg penting hati2 dalam berkata-kata..^_^

ada kena mengena ke..?? heeeeee~

JIJI YU said...

mmg susah nk melupakan..tambah2 kalo tetibe je hadir..pergh...

shahjiehan said...

ya mukallibal qulub.... thabbit kulubana wa1ala to atiq...

saya bukan tomato said...

penah lalui jugak . mmg tak boleh nk lupa smpai bila2 .. tpi dari situ la kita dapat pengalaman hidup kan .. :)

RedVixen said...

benda paling susah nak buat... jaga hati manusia. susah tu. sebaik mana pun kita cuba, tetap ada yang tak puas hati... :/

bersama kak Es said...

jagalah hati..jangan kau kotori
jagalah hati .. cahaya Ilahi :)

K O R I E said...

wow~ akak sudah bijak dlm berkata-kata
suka r kat akak~

Mohd Shukri Fadzillah said...

hati hati mencari hati sambil sambil mencuri hati, telah kau curi jagalah hati esok lusa sukar diganti, kerna hati yang disakiti ibarat daging tertusuk duri...

CHEWWAAAH~~



oh ya! saya dari sini ^_^

Andrik McVean said...

hi there i have followed your blog and i hope you can follow me back..you have a very nice blog here and see you on my blog ya! cheers

efa nur said...

setiap yg berlaku pasti ada hikmah nya :)

rambut sama hitam,
hati lain-lain :)

mas saari said...

hati2 menjaga hati...hehehe

Blogger Rajin Komen

Get this widget
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih dari Jeneral Sunah Suka Sakura dot com.