BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, June 8, 2011

Manusia Punya Cakap...


Yang tak betul, diorang cakap... Bila betul, diorang diam jee...

Perasan tak dengan manusia-manusia di sekeliling kamu?

Bila ada benda yang nampak tak betul di mata mereka, cepat je dijaja ke sana ke mari. Biar satu dunia tahu tentang benda yang tak betul tu. Kalau boleh masuk dalam TV, biar masuk TV! Masuk paper pun kira dah ok lahhhh~

Tapi bila benda betul yang dibuat, diorang diam jee. Terkunci mulut. Macam tak nampak je benda yang betul tu, sedangkan depan-depan biji mata dia saje...

Pada apa sebenarnya mata manusia ni menilai sesuatu?


12 comments:

efa nur said...

betul..betul..betul.. :))

Belog MTT said...

Tu la hakikat duniawi kan sis? :(

sergeant keroro said...

setuju!! norma masyarakat malaysia kak sunah.

kadang-kadang kita tak terlepas buat jugak, tapi kenelah beringat.

boleh jadi benda yang tak baik diwar-warkan supaya jadi peringatan.

benda yang baik tidak diperbesarkan atas alasan benda yang baik tak payah nak bagitahu, sebab benda orang dah selalu buat.

mentaliti masyarakat sekarang.

Ayied Zudin Hashim said...

yup ! stuju..pernah terjadi jugak kat akak saye, sampai hampir nak nagis dibuatnya..nsb bek akak saye tuh kuat kalau tak tahulah..manusia zaman sekarang~

Arpiiz said...

entah, mungkin sebab dalam hati tu ada perasaan kurang elok kot..

mohd zhafri said...

manusia zaman sekarang...mmg macam ni....dari zaman dulu pon dah ada juga....

bersama kak Es said...

pada akal yang tak disertai dengan kasih sayang ...

♥cmª shIemª♥ said...

salam sunah..
bukan takat suka jer..tp mmg setuju..
kalu x betul (gosip liar) cepat jer tersebar..tp kalu fakta,semua mulut terkunci..

Miss Ran said...

erm manusia slalu cm tu

jika seribu kebaikan dibuat,

namun sekali kemungkaran dilakukan,

seribu kebaikan akan terus dlupakan

mas saari said...

selalunya orang akan nampak yang buruk dulu baru yang baik!

mynameismy said...

eh header baru ke???

Faaein Talip Roy said...

betul.. betul.. betul.. setuju sesangat.. yang tak betul.. cepat aje dicanang ke sana sini.. yang betul.. dia rilek aje.. ceh!

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.