Manusia Punya Cakap...


Yang tak betul, diorang cakap... Bila betul, diorang diam jee...

Perasan tak dengan manusia-manusia di sekeliling kamu?

Bila ada benda yang nampak tak betul di mata mereka, cepat je dijaja ke sana ke mari. Biar satu dunia tahu tentang benda yang tak betul tu. Kalau boleh masuk dalam TV, biar masuk TV! Masuk paper pun kira dah ok lahhhh~

Tapi bila benda betul yang dibuat, diorang diam jee. Terkunci mulut. Macam tak nampak je benda yang betul tu, sedangkan depan-depan biji mata dia saje...

Pada apa sebenarnya mata manusia ni menilai sesuatu?

Post a Comment

12 Comments

  1. Tu la hakikat duniawi kan sis? :(

    ReplyDelete
  2. setuju!! norma masyarakat malaysia kak sunah.

    kadang-kadang kita tak terlepas buat jugak, tapi kenelah beringat.

    boleh jadi benda yang tak baik diwar-warkan supaya jadi peringatan.

    benda yang baik tidak diperbesarkan atas alasan benda yang baik tak payah nak bagitahu, sebab benda orang dah selalu buat.

    mentaliti masyarakat sekarang.

    ReplyDelete
  3. yup ! stuju..pernah terjadi jugak kat akak saye, sampai hampir nak nagis dibuatnya..nsb bek akak saye tuh kuat kalau tak tahulah..manusia zaman sekarang~

    ReplyDelete
  4. entah, mungkin sebab dalam hati tu ada perasaan kurang elok kot..

    ReplyDelete
  5. manusia zaman sekarang...mmg macam ni....dari zaman dulu pon dah ada juga....

    ReplyDelete
  6. pada akal yang tak disertai dengan kasih sayang ...

    ReplyDelete
  7. salam sunah..
    bukan takat suka jer..tp mmg setuju..
    kalu x betul (gosip liar) cepat jer tersebar..tp kalu fakta,semua mulut terkunci..

    ReplyDelete
  8. erm manusia slalu cm tu

    jika seribu kebaikan dibuat,

    namun sekali kemungkaran dilakukan,

    seribu kebaikan akan terus dlupakan

    ReplyDelete
  9. selalunya orang akan nampak yang buruk dulu baru yang baik!

    ReplyDelete
  10. betul.. betul.. betul.. setuju sesangat.. yang tak betul.. cepat aje dicanang ke sana sini.. yang betul.. dia rilek aje.. ceh!

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com