BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, June 8, 2011

Sampaikan Walaupun Sedikit


Setiap orang ada caranya masing-masing.

Bila saya baca blog orang, dan saya rasa bakatnya seperti orang tertentu, maka dari situlah saya meletakkan nama orang yang tertentu. Kalau dia menulis tak sama macam orang yang kamu mahu, jadi tak serupa lah seperti yang ingin saya sampaikan dalam entri. Pelik pula kalau saya nak letak gaya penulisannya sama macam blogger ini atau itu sedangkan dia tidak menulis seperti blogger ini dan itu.

Ya, memang sepatutnya kita doakan yang terbaik untuk semua, supaya akhirnya mereka menjadi seperti blogger ini dan itu, tapi setiap orang ada caranya masing-masing untuk menyampaikan info dan ilmu kepada yang lain. Mungkin tidak sehebat ustaz dan ustazah yang sedia tinggi ilmunya, tapi ada sedikit yang disampaikan. Yang saya maksudkan tadi adalah gaya penulisan. Gaya penulisan yang hampir serupa.

Dari gaya penulisan yang santai, tidak salah untuk kita selitkan sedikit ilmu dan info. Tidaklah bermaksud semua entrinya santai kosong semata-mata...bukan?

Moga semua pun akan jadi blogger yang mampu menyampaikan ilmu walaupun sedikit. Ameen...

Terima kasih kerana prihatin.


26 comments:

Miss Ran said...

entry ni pling ai suka

entah npe

rase matang bile bce

lain org lain crenye

sunah mnyampaikan sme ngn pe y sy rasa

ermmmm susa nk puaskan hati org

JIJI YU said...

bagi aku le..takder entry yang kosong..sumer ade pengajaran..tapi atas kepala hotak kita pulak memanipulasikan isi kandungan entry tu

Dayana AZ said...

Ilmu, dan bukan yg tahpape je. Huhu. ;) amin.

bersama kak Es said...

manusia miliki switch hati berbeza..
kalau penyampaian satu arah.. nanti tak kena switch yg lain pula

elok divariasikan ...
ikut kemampuan dan gaya tersendiri :)

Mat Gebu said...

Sebenarnya setiap N3 (walaupun entri "sampah") ada maksud tersirat, terpulang pada kebijaksanaan kita untuk menilainya.

mcm ni lah said...

betul betul betul ajai stuju jer,.

harrazdani said...

setuju...gaya penulisan yg santai dan ditambah dengan info dan ilmu lagi bertambah baik.

Pijahh' de-Arr said...

betul ckp mat gebu. . ~

=)

sergeant keroro said...

betul tu,setuju! :)

shopping2u said...

entri last utk mlm ni sebelum smbung duty (-.-)'
http://www.my-shopping2u.com/2011/06/jangan-jadi-burung-belatuk-okeh.html

ieyba said...

memang x semua memenuhi cita rasa org..
ada yg mggunakan laman blog utk maksiat..ada yg kearah kebaikan..

tp terpulang kpd pembaca...kerna sesebuah blog x bermakna tanpa pengunjung@pembaca...(kecuali private blog la..huhu)

'CikMimiEy' said...

sama sama lah kita saling berkongsi ilmu di dada walaupun apa yang nak disampaikan sedikit ..

moge2 ianya bermanfaat buat orang lain . ;)

Fiqas said...

setiap org ada cara penerimaan yang berbeza.. siapa kita nak puaskan hati semua org...

efa nur said...

betul..sokong sgt.. :)
cuba menjadi yg terbaik di antara yg terbaik.. :)

blog kak sunah paling best... sume entry penuh dgn pengajaran..hee :)

::contengan hati::)) said...

selalu yart jadi pembaca dalam senyap je dekat blog ni wee lepas bace entry rasa sangat setuju,
betul lain orang lain cara penulisan antara apa yang disampaikan tu difahami atau tak kan,,
nak puaskan hati semua orang memang tak mampu lagi2 blogger hingusan macam yart ni ;)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

terpulang pd insan yg membaca.jika hati mereka kosong entri byk ilmu pun mereka kata entri sampah.tp jika mereka bijak menilai..pasti entri sempoi pun ada sesuatu ilmu di dalamnya.

Bella Bell said...

insyaALLAH kak.. saya akan cuba sampaikan ilmu walaupun sedikit.. tQ kak :)

tiQz said...

sharing is caring...

Faaein Talip Roy said...

nak ikutkan setiap kata-kata itu ada aje yang nak disampaikan.. cuma kadang2 ikut pada yg membaca untuk menafsirkan..

salam singgah... =]

::blog anak jawer:: said...

betul....ilmu kira tak akan habis selagi kita berkongsi...dan saham akhirat yg akan tolong kita kelak salah satu nya ilmu yg berguna...n blogging ni adalah salah 1 medium nya...

-Yok mampir diluk = kenapa kaki judi tak sokong pembangkang...

RedVixen said...

yep. ilmu kalau disampaikan dengan betul dan diamalkan pulak oleh orang lain, pahala bertimbun2 tu :)

zabid9897 said...

Apabila membaca.... mula2 mesti fikir positif.... kalau tak puas hati dgn entry org tu... jgn duk asyik mengata jer... tu semua boleh merosakkan hati..... Ingatlah.... jgn secara tak sengaja kita menyebarkan DOSA dan mengumpul dosa..... suka ayat ni "Takkan kamu yg kecilni pun Allah tak boleh jaga"..... Teruskan berkarya yer... i like

qasehraihan said...

rasanya banyak entry yg ada pengajaran..cuba kena cari dn selidik..kakakaka..

cik pulau said...

suka dengan komen PCM..lalala~
^^,

mynameismy said...

that's true...;)

woot woot said...

it looks like u dont understand my words,rite ? ^^

nvm..i dont said this post is wrong.

cuma,ahh abaikan..i guess u will never see the truth behind

people will keep defending their words,if they think they are damn true ^^


as salam~

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.