Sampaikan Walaupun Sedikit

June 08, 2011


Setiap orang ada caranya masing-masing.

Bila saya baca blog orang, dan saya rasa bakatnya seperti orang tertentu, maka dari situlah saya meletakkan nama orang yang tertentu. Kalau dia menulis tak sama macam orang yang kamu mahu, jadi tak serupa lah seperti yang ingin saya sampaikan dalam entri. Pelik pula kalau saya nak letak gaya penulisannya sama macam blogger ini atau itu sedangkan dia tidak menulis seperti blogger ini dan itu.

Ya, memang sepatutnya kita doakan yang terbaik untuk semua, supaya akhirnya mereka menjadi seperti blogger ini dan itu, tapi setiap orang ada caranya masing-masing untuk menyampaikan info dan ilmu kepada yang lain. Mungkin tidak sehebat ustaz dan ustazah yang sedia tinggi ilmunya, tapi ada sedikit yang disampaikan. Yang saya maksudkan tadi adalah gaya penulisan. Gaya penulisan yang hampir serupa.

Dari gaya penulisan yang santai, tidak salah untuk kita selitkan sedikit ilmu dan info. Tidaklah bermaksud semua entrinya santai kosong semata-mata...bukan?

Moga semua pun akan jadi blogger yang mampu menyampaikan ilmu walaupun sedikit. Ameen...

Terima kasih kerana prihatin.

You Might Also Like

26 Comments

  1. entry ni pling ai suka

    entah npe

    rase matang bile bce

    lain org lain crenye

    sunah mnyampaikan sme ngn pe y sy rasa

    ermmmm susa nk puaskan hati org

    ReplyDelete
  2. bagi aku le..takder entry yang kosong..sumer ade pengajaran..tapi atas kepala hotak kita pulak memanipulasikan isi kandungan entry tu

    ReplyDelete
  3. Ilmu, dan bukan yg tahpape je. Huhu. ;) amin.

    ReplyDelete
  4. manusia miliki switch hati berbeza..
    kalau penyampaian satu arah.. nanti tak kena switch yg lain pula

    elok divariasikan ...
    ikut kemampuan dan gaya tersendiri :)

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya setiap N3 (walaupun entri "sampah") ada maksud tersirat, terpulang pada kebijaksanaan kita untuk menilainya.

    ReplyDelete
  6. betul betul betul ajai stuju jer,.

    ReplyDelete
  7. setuju...gaya penulisan yg santai dan ditambah dengan info dan ilmu lagi bertambah baik.

    ReplyDelete
  8. entri last utk mlm ni sebelum smbung duty (-.-)'
    http://www.my-shopping2u.com/2011/06/jangan-jadi-burung-belatuk-okeh.html

    ReplyDelete
  9. memang x semua memenuhi cita rasa org..
    ada yg mggunakan laman blog utk maksiat..ada yg kearah kebaikan..

    tp terpulang kpd pembaca...kerna sesebuah blog x bermakna tanpa pengunjung@pembaca...(kecuali private blog la..huhu)

    ReplyDelete
  10. sama sama lah kita saling berkongsi ilmu di dada walaupun apa yang nak disampaikan sedikit ..

    moge2 ianya bermanfaat buat orang lain . ;)

    ReplyDelete
  11. setiap org ada cara penerimaan yang berbeza.. siapa kita nak puaskan hati semua org...

    ReplyDelete
  12. betul..sokong sgt.. :)
    cuba menjadi yg terbaik di antara yg terbaik.. :)

    blog kak sunah paling best... sume entry penuh dgn pengajaran..hee :)

    ReplyDelete
  13. selalu yart jadi pembaca dalam senyap je dekat blog ni wee lepas bace entry rasa sangat setuju,
    betul lain orang lain cara penulisan antara apa yang disampaikan tu difahami atau tak kan,,
    nak puaskan hati semua orang memang tak mampu lagi2 blogger hingusan macam yart ni ;)

    ReplyDelete
  14. terpulang pd insan yg membaca.jika hati mereka kosong entri byk ilmu pun mereka kata entri sampah.tp jika mereka bijak menilai..pasti entri sempoi pun ada sesuatu ilmu di dalamnya.

    ReplyDelete
  15. insyaALLAH kak.. saya akan cuba sampaikan ilmu walaupun sedikit.. tQ kak :)

    ReplyDelete
  16. nak ikutkan setiap kata-kata itu ada aje yang nak disampaikan.. cuma kadang2 ikut pada yg membaca untuk menafsirkan..

    salam singgah... =]

    ReplyDelete
  17. betul....ilmu kira tak akan habis selagi kita berkongsi...dan saham akhirat yg akan tolong kita kelak salah satu nya ilmu yg berguna...n blogging ni adalah salah 1 medium nya...

    -Yok mampir diluk = kenapa kaki judi tak sokong pembangkang...

    ReplyDelete
  18. yep. ilmu kalau disampaikan dengan betul dan diamalkan pulak oleh orang lain, pahala bertimbun2 tu :)

    ReplyDelete
  19. Apabila membaca.... mula2 mesti fikir positif.... kalau tak puas hati dgn entry org tu... jgn duk asyik mengata jer... tu semua boleh merosakkan hati..... Ingatlah.... jgn secara tak sengaja kita menyebarkan DOSA dan mengumpul dosa..... suka ayat ni "Takkan kamu yg kecilni pun Allah tak boleh jaga"..... Teruskan berkarya yer... i like

    ReplyDelete
  20. rasanya banyak entry yg ada pengajaran..cuba kena cari dn selidik..kakakaka..

    ReplyDelete
  21. suka dengan komen PCM..lalala~
    ^^,

    ReplyDelete
  22. it looks like u dont understand my words,rite ? ^^

    nvm..i dont said this post is wrong.

    cuma,ahh abaikan..i guess u will never see the truth behind

    people will keep defending their words,if they think they are damn true ^^


    as salam~

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com