Kak, Akak Buat Perisa Apa? - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Sunday, August 21, 2011

Kak, Akak Buat Perisa Apa?


Ohhhh, besarnye gambar kek lapis ni~

Soklan ni selalu saya dapat bila buat kek lapis.

Aiyakkk... Sebenarnya kannn, saya akan rasa sangat pelik dengan soklan ni. Tak reti nak jawab.

"Errr...peliknya soklan kamu tu..." sampai terkeluar dari mulut macam ni. Hahahaha~

Okehhh, selalunya orang kat Sarawak akan tanya macam ni...

"Kak, akak buat kek lapis ape?" Eh, dalam bahasa Sarawak la ye. Ni translation je... :p

Sebab kalo nak sebut perisa, ada terlalu banyak perisa dalam satu kek lapis. Nape banyak? Sebab ade rasa horlick, ade rasa susu, ade rasa telur, ade rasa vanilla, kadang-kadang ade rasa seri kaya, coklat, panda (hoh??? PANDAN okehhh!), strawberry dan banyak lagiiii~

So, memang susah nak jawab soklan tu. Kadang-kadang pada nama kek lapis pun da ade satu perisa yang akan mendominasi. Contoh: Kek Lapis Blueberry Cheese, Kek Lapis Strawberry, Kek Lapis Pandan Choco Berry... Tapi, ade gak yang tak menunjukkan perisa dalam nama kek lapis. Contoh: Kek Lapis Evergreen, Kek Lapis Osama Laden, Kek Lapis Lanina, Kek Lapis Selendang Mawi, Kek Lapis BERSIH 2.0...ehhh, ade ke??? Ok gak kan kalo wat kek lapis kaler kuning, perisa lemon, letak nama tuuu... Hahaha~

Aiyakkk...loyar buruk sudah. Ok, ok...nak pi tengok kek lapis dalam oven. Daa~~

21 comments:

  1. kek lapis apa polah kitak tek?..hehehe lamak sik klaka swak..

    ReplyDelete
  2. susa komen

    nk klik tak dpt

    right klik br jd

    boikot ai ke ape ni

    haha

    agakla..ai ske lapis msm2 manis

    nyummi

    ReplyDelete
  3. kek lapis yang akak suka...evergreen n pandan choc-berry....
    tak sabar nie nak tunggu org tu bawak balik

    ReplyDelete
  4. horlick pn ada dlam kek lapis? tak pernah tau pun..huhu

    ReplyDelete
  5. ooo.macamtu eyh..baru tahu..hee..=)

    ReplyDelete
  6. waaaaaaaaaa!!~ tak sabar tunggu kek batik sampai!hehehe

    ReplyDelete
  7. aiyakkkkkk~~~ KEK LAPIS laaaa~ adess

    ReplyDelete
  8. malu nak komen, tp terkomen pulak.. huhu kek tu menggiurkan..sekian

    ReplyDelete
  9. wahhh.. mcm2 nama ada.. unik gak eh kek lapis sarawak ni.. hehe..

    ReplyDelete
  10. pernah makan sekali je kek lapis sarawak..sedap^^tataula banyak perisa.ni baru tahu.hehe

    ReplyDelete
  11. pc pernah makan sekali je..sedap...tak tahu pulak ada banyak perisa camtu..hehe;)jakun

    ReplyDelete
  12. kalau qaseh tak tanya dah ..makan je haha .. gulp..

    ReplyDelete
  13. akak sy ritu ada bawak balik kek lapis aduh saleha..
    masa tu mawi tengah hott..

    ReplyDelete
  14. aku baru tau engko ni org serawak..wakaka

    ReplyDelete
  15. suka kek lapis masam maniss.. hehe... :P.. tp susah nk carik nktk.. mun nk plah, lambat cita.. hehe

    ReplyDelete
  16. kakak nak cabar sunah boleh? erk... sound serious je...
    xde lah, awak kan dah lama dlm industri lapis melapis ni, apa kata create brand sendiri...
    "KEK LAPIS SUNAH SAKURA" pergh.... kakak lah orang pertama yg order, olah perisa & corak sendiri yg melambangkan jiwa n diri sunah... special kan?

    *mesti boleh kalau kita memasak dari hati

    ReplyDelete
  17. kak sunah taknak bagi kite ke?

    menunggu nie

    hahhahaha

    ReplyDelete
  18. kak sunah dah start baking ye...
    teringat kek lapis cheese...

    ReplyDelete
  19. sedapnya!
    nak tempah sebuku untuk raya..hehehee

    ReplyDelete
  20. kek lapis yg mndtgkan masalah la ni? susah nk jawab? Eheh. hahha

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad