BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, August 30, 2011

Kata-katanya Buat Hati Sebak di Pagi Raya...

Got a Feeling by *baileysmomentsintime on deviantART

Entah kenapa...hati rasa sebak sangat.

Air mata menitis bila dengar kata-kata Nek Usu tadi. Nek Usu adik ipar arwah nenek. Memang rumah Nek Usu akan jadi tumpuan keluarga di pagi hari raya setelah arwah atok dan nenek saya meninggal dunia. Jadi lepas solat sunat hari raya, kami akan berkumpul kat rumah Nek Usu.

Masa nak balik dari umah Nek Usu, gi salam-salam, cium-cium pipi sambil peluk dia dulu. Masa tu la Nek Usu peluk erat sambil berbisik kat telinga...

"Kalau dah ada, jangan tunggu lama-lama... Nanti Nek Usu tak sempat nak tengok..."

Allah...

Hati saya tersentuh.

Insya'Allah Nek Usu... Doakan cucu Nek Usu ni...


22 comments:

sergeant keroro said...

insyaAllah :)

semoga dipermudahkan segala-Nya

al_hakim said...

jgn lupa jemput pulak...=P

..cik gugu.. said...

betoll... jgn lupa jmput blogger.. tkt x sempat pulak *kot2 tertutup blog ke ;)

FaKArePa!n said...

Opah saya pon nangis2 mase kol pg tadi sebab ni first time saya x balik beraya dgn dia.. sob3..sdih kan SSS

Cik Asma BLuppy said...

insyaALLAH...

mkn nasi minyak! yey...

Dzarief Zuhdi said...

hah. cepat2 la yer.. jangan lupa jemput .. :D

kura said...

kalau dah sampai seru. komfom kawen nya. eh. heheh :3

H.J said...

um..cepat2kan kak sunah.nek usu nak makan nasi minyak tu..uhu

FasiHaH SupiaN said...

cepat2 ngah..nanti bleh pi umah angah.hehe

SoLy SoLicious said...

cepat2..teeheeee

BEN ASHAARI said...

calon ada dah.. tapi tak tau nak pilih mana satu kan ?? hahaha... ada gak kena bunuh nanti aku neh..Guwau jeee..

Selamat hari rayaaaa.. :)

fRaMe+LenSeS said...

hokkeh.. T.T tacing.

K O R I E said...

salam,

hum.. ucapan penuh makna tu.
harap akak dapat tunaikan..

Insyaalah yea akak.

bestnya ada nek ucu.. kita dh xdpt merasa perasaan jd cucu..

khalawatul iman said...

Alhamdulillah ukhti. Syukur lah.. Insha Allah moga dipermudahkan urusannya..Ingin nak tauk sapa samurai yang dapat memetik bunga sakura tok...

nur Muhammad said...

betul ckp nek tu.. kalau dh ada... kalu xde nk buat caner ye tak..

Ukhti Wawa said...

alhamdulillah ukhti.. Syukur moga dipermudahkan urusannya. Ingin nak tauk sapakah samurai yang memetik bunga sakura di taman larangan tok.. Alhamdulillah.. roger2 awal. dapat tempat tiket lak.heheh

HasrulHassan [HH] said...

Hmmm mendalam maknanya tu ... InsyaAllah.

Mat Gebu said...

Tuu dia, ni tok usu pulak nak komen..."no comment"...haha..

IBU GEBU said...

ha'ah, betul tu... klu belum ada calon, boleh kakak ambik jadi calon menantu... anak angkat kakak ramai... ehehehe

Muhammad Hafiz said...

Betul kata nek usu. Bukan setakat nak bagi peluang nek usu tengok cucunya sudah selamat bernikah, malah akan memberikan ketenangan kepadanya kerana cucunya, ada orang yang akan menjaga zahir dan batinnya. Di samping mengelakkan fitnah kerana telah ada calon.

cik pulau said...

wewittt..
insyaAllah nek usu..
tak lama lagi dah.hihii

|| A r a W a n i || said...

org tua slalu buat ayat mcm tu kan...
wat kita sebak jep...
uhhuk~~

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.