Kata-katanya Buat Hati Sebak di Pagi Raya...

August 30, 2011

Got a Feeling by *baileysmomentsintime on deviantART

Entah kenapa...hati rasa sebak sangat.

Air mata menitis bila dengar kata-kata Nek Usu tadi. Nek Usu adik ipar arwah nenek. Memang rumah Nek Usu akan jadi tumpuan keluarga di pagi hari raya setelah arwah atok dan nenek saya meninggal dunia. Jadi lepas solat sunat hari raya, kami akan berkumpul kat rumah Nek Usu.

Masa nak balik dari umah Nek Usu, gi salam-salam, cium-cium pipi sambil peluk dia dulu. Masa tu la Nek Usu peluk erat sambil berbisik kat telinga...

"Kalau dah ada, jangan tunggu lama-lama... Nanti Nek Usu tak sempat nak tengok..."

Allah...

Hati saya tersentuh.

Insya'Allah Nek Usu... Doakan cucu Nek Usu ni...

You Might Also Like

22 Comments

  1. insyaAllah :)

    semoga dipermudahkan segala-Nya

    ReplyDelete
  2. betoll... jgn lupa jmput blogger.. tkt x sempat pulak *kot2 tertutup blog ke ;)

    ReplyDelete
  3. Opah saya pon nangis2 mase kol pg tadi sebab ni first time saya x balik beraya dgn dia.. sob3..sdih kan SSS

    ReplyDelete
  4. insyaALLAH...

    mkn nasi minyak! yey...

    ReplyDelete
  5. hah. cepat2 la yer.. jangan lupa jemput .. :D

    ReplyDelete
  6. kalau dah sampai seru. komfom kawen nya. eh. heheh :3

    ReplyDelete
  7. um..cepat2kan kak sunah.nek usu nak makan nasi minyak tu..uhu

    ReplyDelete
  8. cepat2 ngah..nanti bleh pi umah angah.hehe

    ReplyDelete
  9. calon ada dah.. tapi tak tau nak pilih mana satu kan ?? hahaha... ada gak kena bunuh nanti aku neh..Guwau jeee..

    Selamat hari rayaaaa.. :)

    ReplyDelete
  10. salam,

    hum.. ucapan penuh makna tu.
    harap akak dapat tunaikan..

    Insyaalah yea akak.

    bestnya ada nek ucu.. kita dh xdpt merasa perasaan jd cucu..

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah ukhti. Syukur lah.. Insha Allah moga dipermudahkan urusannya..Ingin nak tauk sapa samurai yang dapat memetik bunga sakura tok...

    ReplyDelete
  12. betul ckp nek tu.. kalau dh ada... kalu xde nk buat caner ye tak..

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah ukhti.. Syukur moga dipermudahkan urusannya. Ingin nak tauk sapakah samurai yang memetik bunga sakura di taman larangan tok.. Alhamdulillah.. roger2 awal. dapat tempat tiket lak.heheh

    ReplyDelete
  14. Hmmm mendalam maknanya tu ... InsyaAllah.

    ReplyDelete
  15. Tuu dia, ni tok usu pulak nak komen..."no comment"...haha..

    ReplyDelete
  16. ha'ah, betul tu... klu belum ada calon, boleh kakak ambik jadi calon menantu... anak angkat kakak ramai... ehehehe

    ReplyDelete
  17. Betul kata nek usu. Bukan setakat nak bagi peluang nek usu tengok cucunya sudah selamat bernikah, malah akan memberikan ketenangan kepadanya kerana cucunya, ada orang yang akan menjaga zahir dan batinnya. Di samping mengelakkan fitnah kerana telah ada calon.

    ReplyDelete
  18. wewittt..
    insyaAllah nek usu..
    tak lama lagi dah.hihii

    ReplyDelete
  19. org tua slalu buat ayat mcm tu kan...
    wat kita sebak jep...
    uhhuk~~

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com