BLOG ENCIK SUAMI

Monday, August 1, 2011

Maaf, Bukan Sengaja Aku...


Cloe regarde les lapins by ~D4Ybe on deviantART

Terkadang aku bukan sengaja mahu mencelah
Jauh sekali mahu menjaga tepi-tepi kain jemuran
Namun aku bukan orang yang suka pada perselisihan
Bila dahulu aku melihat indahnya kedamaian

Terkadang aku rasa mereka perlu tahu
Pada sesuatu yang tidak mereka ketahui
Agar tidak lagi ditemani bayangan ego yang membuak
Agar rasa tinggi menjadi lebih rendah dari tingkat iman

Terkadang aku rasa mahu menjerit
Meluahkan semua yang terbuku di hati
Biar satu dunia tahu apa yang benar terjadi
Tiada lagi kata-kata dari yang kurang mengerti

Terkadang aku rasa aku bukanlah sesiapa
Bagai melukut sahaja di tepi gantang
Kata-kata aku hanyalah sekelumit kuman
Yang mungkin tidak bernilai apa-apa

Aku hanyalah seorang pemerhati alam
Yang menilai dari sudut hati dan kotak fikir
Yang merasa dengan jiwa dan rohani
Kemudian meluahkan segalanya dengan pena

Aku bukanlah sesiapa...
Aku sedar itu...
Maaf...


15 comments:

Iffah Afeefah said...

sedang memikir

berapa lama sunah karang ni

mungkin dari entry tadi smpai sekarang

haha=P

Suhaili Sarif said...

sedang pikir jugak.huhu
tb2 je entry mcm ni
td mcm elok je
cakap nk bce paperwork master
tb2 buat entry sedih.ehehe

jom jerit sama-sama
uaarggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Citarasa Rinduan said...

sungguh menusuk di kalbu..
oandai dan indah karangan kamu dik

syarifahsidrus said...

macam kecewa aje...

udin said...

huhu~ sgt2 menusuk kalbu.. apa2 pon dugaan yg menimpa byk2 bersabaq la noh.. :)

aiman said...

sabaq la noh..

aimie amalina said...

hayoooo...
emm...
macam2 rase bile bace ni kaka sunah

sergeant keroro said...

hmmmmm...

eqbalzack said...

salam sunah...
selamat berpuasa...terima kasih singgah ke blog abg eq semalam...lewat singgah sini. hehe

rosmina samin said...

What happen? byk2 sabar ok ^^

mynameismy said...

sob sob...

JIJI YU said...

ni pehal lak ni

b a m b a m ' s said...

<-- mcm memahami setiap bait ayat.. :)

maszull said...

slam ramadhan...membacanya begitu bermakna sekali...:)

jom join segmen mama boleh...:)
http://maszull.blogspot.com/2011/08/jom-join-segmen-wedding.html

kura said...

menosok kalbu :#

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.