Maaf, Bukan Sengaja Aku...

August 01, 2011


Cloe regarde les lapins by ~D4Ybe on deviantART

Terkadang aku bukan sengaja mahu mencelah
Jauh sekali mahu menjaga tepi-tepi kain jemuran
Namun aku bukan orang yang suka pada perselisihan
Bila dahulu aku melihat indahnya kedamaian

Terkadang aku rasa mereka perlu tahu
Pada sesuatu yang tidak mereka ketahui
Agar tidak lagi ditemani bayangan ego yang membuak
Agar rasa tinggi menjadi lebih rendah dari tingkat iman

Terkadang aku rasa mahu menjerit
Meluahkan semua yang terbuku di hati
Biar satu dunia tahu apa yang benar terjadi
Tiada lagi kata-kata dari yang kurang mengerti

Terkadang aku rasa aku bukanlah sesiapa
Bagai melukut sahaja di tepi gantang
Kata-kata aku hanyalah sekelumit kuman
Yang mungkin tidak bernilai apa-apa

Aku hanyalah seorang pemerhati alam
Yang menilai dari sudut hati dan kotak fikir
Yang merasa dengan jiwa dan rohani
Kemudian meluahkan segalanya dengan pena

Aku bukanlah sesiapa...
Aku sedar itu...
Maaf...

You Might Also Like

15 Comments

  1. sedang memikir

    berapa lama sunah karang ni

    mungkin dari entry tadi smpai sekarang

    haha=P

    ReplyDelete
  2. sedang pikir jugak.huhu
    tb2 je entry mcm ni
    td mcm elok je
    cakap nk bce paperwork master
    tb2 buat entry sedih.ehehe

    jom jerit sama-sama
    uaarggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  3. sungguh menusuk di kalbu..
    oandai dan indah karangan kamu dik

    ReplyDelete
  4. huhu~ sgt2 menusuk kalbu.. apa2 pon dugaan yg menimpa byk2 bersabaq la noh.. :)

    ReplyDelete
  5. hayoooo...
    emm...
    macam2 rase bile bace ni kaka sunah

    ReplyDelete
  6. salam sunah...
    selamat berpuasa...terima kasih singgah ke blog abg eq semalam...lewat singgah sini. hehe

    ReplyDelete
  7. <-- mcm memahami setiap bait ayat.. :)

    ReplyDelete
  8. slam ramadhan...membacanya begitu bermakna sekali...:)

    jom join segmen mama boleh...:)
    http://maszull.blogspot.com/2011/08/jom-join-segmen-wedding.html

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com