BLOG ENCIK SUAMI

Monday, August 1, 2011

Makin Hari Makin Gemokkkk di Bulan Puasa!


Eiks, selalunya bulan puasa ni orang makin kurus!

Nape tiba-tiba boleh jadi gemuk lak ni? Hurmmm... Kalo fikir pasal perut yang mengecik masa bulan Ramadhan, memang lerrr sah bulan puasa ni bulan untuk mengurangkan berat badan bagi yang nak diet tuuu. Tapi selalunya berat badan saya maintain aje bulan puasa. Hahaha~ Sebab petang-petang kan da topup balik masa berbuka puasa, malam-malam lak makan lagiii~~~

Ni pe kes lak menggemokkkk ni?

Hehe... Menggemokkkk kat sini adalah untuk jiwa kita ye sayang-sayang semua~ Sepanjang bulan Ramadhan ni kan ade banyak program menarik yang bersifat ilmiah dan keagamaan (contohnya kat SINI), tambahan lagi ade tadarus macam yang blogger Cik Tiniey buat TUUU, insya'Allah boleh menambahkan berat amalan baik dan pahala kamu-kamu semua yang rajin ni.

Dengan itu, kalo tiap hari kamu mengisi jiwa dengan santapan rohani, maka insya'Allah sampai hujung bulan nanti gemokkkkklahhhh jiwa-jiwa kamu dengan pelbagai juadah dan menu ilmiah yang dihidangkan secara percuma di masjid-masjid dan surau-surau berdekatan.

Tak payah bayarrrr, cuma perlu sikit tenaga je untuk memusingkan roda kenderaan kalo ada, tak pun menapak ajeee sambil kira berapa langkah da pahala dikumpul dengan hanya berjalan kaki ke tempat ibadah tuuu. Subhanallah!!!

Ermmm...jommmlah kita menggemokkk sama-sama eks~


24 comments:

al_hakim said...

betul...bulan puasa ni masa yg paling sesuai

Anum said...

jom2 mengemokkan ya

Suhaili Sarif said...

nak gemok jugaaaakkkkkkkk

Dea said...

mek mok kurusss.. hee

Iffah Afeefah said...

aah tapi org slalu makin hari makin kurus

cmne lak tu hehe

Suhaili Sarif said...

sayang thanx for the reminder
akak baru cek email
da dapat juzuk dr cik tiney

nak nangis,kita baca surah yg sama T___T
rasa sangat bertuah.huhu..alhamdulillah syukur..

cahaya azyla said...

kita nak tawu FB akak buley??if u don'tmind la :)

Penggemar Coklat said...

saya nak gemoookkkk!!! hehehehe

mama comel said...

nak jugak lah !

JIJI YU said...

hehe.aku cube sedaya upaya

udin said...

jom2 pakat pulun kasi gemokkk ramai2.. gemokkk dgn amalan takpa.. jgn gemokkk dgn dosa sudahhh..

Salam Ramadhan dari udin.. :)

||aLeaSaRa|| said...

slm 1 ramadhan dan nak ucapkan selamat hari lahir ye sis!!!sori lambat wish he3...smga ramadhan kali ini lebih baik dan diberkati amin....

Aimifiqa said...

bulan puasa ni masa untuk kurus. hihi. btw, salam ramadhan. :)

mas saari said...

insyAllah, sama2lah kita mengemukkan jiwa ye!

Cik Asma BLuppy said...

insya ALLAH....sama2 kita lakukan ibadah=)

aiman said...

saya cuba.

NuSaNa NoSa 91 said...

" ramai org yg berpuasa hnya dpt lapar dan dahaga je "..

bimbang gak ngan kenyataan ni.. na'uzubillah.. T_T

sergeant keroro said...

insyaAllah :)

Finaz Jaafar said...

nak la gemuk mcm ni

cucu umie said...

incya-Allah dipermudahkan untuk meningkatkan nye

aimie amalina said...

weeee
jom gemokkan jiwa2 dengan makanan dari-Nya!

PinKy MoMMa said...

bagus..gemok ni tak de kolestrol dik :)

FasiHaH SupiaN said...

moh ler kiter sesame...

~CiK TiNieY~ said...

mari kita sama2 gemok...InsyaAllah...:)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.