Makin Hari Makin Gemokkkk di Bulan Puasa!

August 01, 2011


Eiks, selalunya bulan puasa ni orang makin kurus!

Nape tiba-tiba boleh jadi gemuk lak ni? Hurmmm... Kalo fikir pasal perut yang mengecik masa bulan Ramadhan, memang lerrr sah bulan puasa ni bulan untuk mengurangkan berat badan bagi yang nak diet tuuu. Tapi selalunya berat badan saya maintain aje bulan puasa. Hahaha~ Sebab petang-petang kan da topup balik masa berbuka puasa, malam-malam lak makan lagiii~~~

Ni pe kes lak menggemokkkk ni?

Hehe... Menggemokkkk kat sini adalah untuk jiwa kita ye sayang-sayang semua~ Sepanjang bulan Ramadhan ni kan ade banyak program menarik yang bersifat ilmiah dan keagamaan (contohnya kat SINI), tambahan lagi ade tadarus macam yang blogger Cik Tiniey buat TUUU, insya'Allah boleh menambahkan berat amalan baik dan pahala kamu-kamu semua yang rajin ni.

Dengan itu, kalo tiap hari kamu mengisi jiwa dengan santapan rohani, maka insya'Allah sampai hujung bulan nanti gemokkkkklahhhh jiwa-jiwa kamu dengan pelbagai juadah dan menu ilmiah yang dihidangkan secara percuma di masjid-masjid dan surau-surau berdekatan.

Tak payah bayarrrr, cuma perlu sikit tenaga je untuk memusingkan roda kenderaan kalo ada, tak pun menapak ajeee sambil kira berapa langkah da pahala dikumpul dengan hanya berjalan kaki ke tempat ibadah tuuu. Subhanallah!!!

Ermmm...jommmlah kita menggemokkk sama-sama eks~

You Might Also Like

24 Comments

  1. betul...bulan puasa ni masa yg paling sesuai

    ReplyDelete
  2. aah tapi org slalu makin hari makin kurus

    cmne lak tu hehe

    ReplyDelete
  3. sayang thanx for the reminder
    akak baru cek email
    da dapat juzuk dr cik tiney

    nak nangis,kita baca surah yg sama T___T
    rasa sangat bertuah.huhu..alhamdulillah syukur..

    ReplyDelete
  4. kita nak tawu FB akak buley??if u don'tmind la :)

    ReplyDelete
  5. jom2 pakat pulun kasi gemokkk ramai2.. gemokkk dgn amalan takpa.. jgn gemokkk dgn dosa sudahhh..

    Salam Ramadhan dari udin.. :)

    ReplyDelete
  6. slm 1 ramadhan dan nak ucapkan selamat hari lahir ye sis!!!sori lambat wish he3...smga ramadhan kali ini lebih baik dan diberkati amin....

    ReplyDelete
  7. bulan puasa ni masa untuk kurus. hihi. btw, salam ramadhan. :)

    ReplyDelete
  8. insyAllah, sama2lah kita mengemukkan jiwa ye!

    ReplyDelete
  9. insya ALLAH....sama2 kita lakukan ibadah=)

    ReplyDelete
  10. " ramai org yg berpuasa hnya dpt lapar dan dahaga je "..

    bimbang gak ngan kenyataan ni.. na'uzubillah.. T_T

    ReplyDelete
  11. incya-Allah dipermudahkan untuk meningkatkan nye

    ReplyDelete
  12. weeee
    jom gemokkan jiwa2 dengan makanan dari-Nya!

    ReplyDelete
  13. bagus..gemok ni tak de kolestrol dik :)

    ReplyDelete
  14. mari kita sama2 gemok...InsyaAllah...:)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com