Nenek Pun Malu... Yang Muda-muda Ni Tak Malu Ke?

August 15, 2011


Old Crone by *bnolin on deviantART

Lokasi: Kat tempat amek wudhuk yang bersambung dengan dapur.
Masa: Nak dekat Isyak.

Jeneral baru siap amek wudhuk. Lepas tu ada sorang nenek tudung labuh kaler pink pun nak amek wudhuk jugak untuk solat Isyak ngan tarawih 'kekgi' (cc: Qaseh).

Tengah jeneral siap-siap nak pasang kerongsang kat tudung jeneral, dengan lengan jubah yang masih tersingsing, opsss~ ternampak lah beberapa orang lelaki nak masuk ke dapur jugak. Terus jeneral tarik lengan baju dan berpusing membelakangkan diorang. Alahaiii...dalam hati da menyoal-nyoal awat la diorang datang time gini...? Boleh pulak borak-borak lagi sambil letak dulang makanan, tak rasa apa pun bila tengok ada pompuan tengah amek wudhuk kat situ.

Jeneral tengok nenek tu yang baru siap amek wudhuk terkejut bila nampak lelaki-lelaki tu. Terus nenek tu capai tudung dia cepat-cepat tutup aurat kepala ngan leher yang terdedah. Aiyakkk...kesian nenek... Huhuhu... Lelaki-lelaki tu lepas letak dulang makanan sambil borak-borak, terus blah ke depan balik.

Nenek yang da siap bertudung tu datang dekat jeneral.

Nenek: Ish, tiba-tiba je diorang masuk...

Jeneral: Tu la nenek, tanjattt jeneral tadiii...

Nenek: Malu nenek...berdegup-degup jantung nenek...

Jeneral: Huhuhu...diorang buat tak nampak kot no...

Nenek: Mungkin jugak... Sekali tengok aje kot...

Jeneral: Moga Allah ampuni dosa kita dan dosa mereka...

Ameen...

Jeneral dengan nenek tu pun gi depan jugak nak siap-siap untuk solat Isyak dengan tarawih.

Gambar: Google

P/S: Dulu selalu guro-guro dengan kawan-kawan, kalo orang nampak aurat kamu, kena kawen dengan orang tu!

You Might Also Like

21 Comments

  1. kekadang masyarakat amek tak kisah tak kisah hal ni.

    ReplyDelete
  2. hmm.. nenek pun malu.. yg muda ni? ce tanya balik.. kat diri sendiri.. harap jawapannya = malu..

    ReplyDelete
  3. bagus betul nenek tu..mesti muda2 dulu jaga bebenor aurat dia..

    ReplyDelete
  4. tula. pegi masjid ngan surau pun tak terlepas dari bahaya, inikan tempat2 lain. huuu

    ReplyDelete
  5. ermmm ai slalu cmni

    pastu mara2org tu

    tpi tak ckop lagi kan

    hurmmm

    ps: Aah kene kawen kelaka je

    ReplyDelete
  6. betul, kena jaga la :)

    p/s : memang mitos la kan :p

    ReplyDelete
  7. - yg muda-muda tu ingat depa lambat lg mati kot...

    ReplyDelete
  8. kt mana situasi ni?rumah org ke?
    eh jap..mcm pernah tb2 terasa dejavu,pernah jadi hr 2 dengan sunah.hehe

    kdg2 pmpn da jaga aurat,yg laki x de rasa nk hormat kita.hmmm...

    p/s:akak lak dlu gurau dgn kengkawan,laki yg pernah ternampak pmpn bocor,dia yg kena khwn dgn org 2.hehe

    ReplyDelete
  9. serious seram gmbr nenek ni
    tanjat akhak tadi bukak2 nmpk muka opah.hehe
    rasa spooky..huhu

    ReplyDelete
  10. muslimah zmn skrg da x kesah smua tu... huhu ;'(

    ReplyDelete
  11. cayalah nenek! eh jeneral skali. :P

    ReplyDelete
  12. nseb bek nenek & jeneral x melatah..hik3~

    kena lebih prihatin kan bab2 ni.. sila bagi salam sblum msok..^^"

    ReplyDelete
  13. bleh kawin dgn artis r sebab kan slalu tgok aurat diorang.. heheh

    ReplyDelete
  14. heee
    suke yg p/s tu..betol2 tu akak!

    ReplyDelete
  15. nice entri.. tapi syg ramai yg x amik kisah kan hal2 mcm ni..

    ReplyDelete
  16. tu bahaye nye kalau tempat wuduk yg open kan... lagi2 area untuk muslimah...

    ReplyDelete
  17. mcm tu punya bergurau pun ada? hekhek

    ReplyDelete
  18. Bagusla entri ni Sunah, banyak yg tersirat disebalik cerita yg begitu ringkas..:), Memang kena perhati sekeliling, tak kira dimana..kita lah yg kena pandai2 jaga "diri: kita sendiri kan..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com