Impian Yang Dikuburkan

Chasing One's Dreams by ~reyvolution on deviantART

Dulu...

Saya pernah berkongsi tentang impian... Impian yang perlu digapai dengan penuh usaha dan sedaya upaya. Impian yang menjadi matlamat sesetengah manusia di muka bumi ni bila membuat satu-satu kerja. Impian yang menjadi sumber inspirasi sesetengah manusia untuk meneruskan hidup. Macam-macam tentang impian.

Tapi kali ni...

Saya nak kongsi tentang impian yang dikuburkan. DIKUBURKAN...bukan TERKUBUR. Maksudnya memang yang punya impian tu menguburkan impian dia, melepaskan impian dia pergi sebelum memperjuangkannya. Impian yang dibiarkan begitu sahaja tanpa diusahakan lagi untuk dicapai.

Kenapa impian dikuburkan sebelum terkubur?

Sebab impian tu terlalu jauh dan dah tak relevan lagi dengan kehidupan seseorang tu pada satu-satu masa. Kerana jalan hidupnya telah berubah dari satu keadaan kepada satu keadaan yang lain. Kadang-kadang perubahan 360 darjah dalam hidup pun menyebabkan impian yang selama ini jadi inspirasi dikuburkan begitu saja.

Saya juga pernah mempunyai beberapa impian yang kini saya rasa telah dilabelkan sebagai DIKUBURKAN.

Kerana semuanya sudah berakhir...

Semua itu sudah tidak perlu.

Kini saya punya impian baru yang perlu saya gapai. Doakan saya.

Post a Comment

13 Comments

  1. ya saya jugak pernah menguurkan impian saya kerana seperti yang kamu nyatakan di atas

    ReplyDelete
  2. insyALLAH boss. mn y baik tu teruskan. x semua menda kita nk kita lh capai kan? apa pn pastikan ianya sentiasa dengan seiring jalan ALLAH.

    mndoakn kebahagiaan boss

    ReplyDelete
  3. leatk tepi dulu,,
    mane tau, nati Tuhan wujudkan smula 'keadaan yg relevan' tu,,

    syg angah!

    ReplyDelete
  4. salam sunah...mama pun pernah rasa mcm tu dulu dan semuanya mama lepaskan dan biarlah impian itu dikuburkan demi menjaga hati seorang insan yg telah menjaga mama selama ini...:)

    ReplyDelete
  5. Akan berusaha selagi boleh untuk menggapai impian... :)

    ReplyDelete
  6. jom singgah blog sy ada pelbagai info2 terkini di blog sy,.
    info menarik hari ni,.
    ''buang al quran di bangsal lembu''
    ''bekalan darah jenis A berkurangan org ramai diminta tampil derma darah''
    ''safee sali akhiri latihan di cardiff city''
    dan pelbagai info2 gempak utk hari ni,. jom terjah ke blog sy, macamnilahkita.com

    ReplyDelete
  7. Always pray the best for u and ur life here & hereafter..=)

    ReplyDelete
  8. ada impian utk kawen 2.. taktau la kena kubur ke tak? haha

    ReplyDelete
  9. semoga tercapai impian sekarang :)

    p/s : huhu

    ReplyDelete
  10. Erm impian kwen xkn kuburkn kn hehe

    tula susahnye

    impian kne slari ngn hakikat khdpn

    ReplyDelete
  11. aku lagi la berlambak terbungkam

    ReplyDelete
  12. moga impian baru itu jadi kenyataan .. InsyaAllah

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com