Jika Diri Dibuang Jauh...

September 08, 2011

Thrown Away... by ~BurnerPat on deviantART

Apa yang boleh kita buat?

Hanya kita yang benar-benar mahu menjaga ikatan persahabatan yang terjalin, tetapi dia buat-buat tak endah dan makin menjauh. Kita tidak lagi diraikan seperti dulu, semakin lama semakin tawar dan dingin biarpun kita cuba untuk mengajaknya bergelak tawa.

Rasa sedih dan terkilan. Bagai melukut di tepi gantang. Seolah-olah "ku sedar ku tak seberapa, jika dibanding mereka, yang jauh lebih megah dari diri ini..." Sangat menyentuh hati kan? Sangat kena dengan situasi pada masa tu.

Ada yang kata teruskan saja bersahabat seperti biasa, teruskan bermuka tembok biarpun dia sudah menunjukkan tanda-tanda tak mahu menghadap tembok kita lagi. Tapi sampai bila...? "Apa yang mampu ku berhias, hanyalah hati yang ikhlas, terpendam simpan untuk dia yang sudi..."

Bersabarlah... Mungkin ada baiknya ia jadi begitu, kan Allah Maha Mengetahui akan segala sesuatu? Kalau yang macam ni berlaku dalam perjuangan Islam, maksudnya Allah sedang memilih pejuang yang benar-benar boleh membantu Islam. Tapisan Allah adalah tapisan terbaik. Kalau dalam persahabatan pulak? Mungkin Allah sedang menapis sahabat sejati kamu yang benar-benar akan membawa kamu ke jalan lurus!

Ada hikmah di sebalik setiap sesuatu... HE knows BEST!

You Might Also Like

26 Comments

  1. muka tempe pn muka tempe la.. kita MENGHARGAI dalam tidak dihargai. betul tu ALLAH knows best! sabar tau

    ReplyDelete
  2. Allah adalah sebaik-baik perancang dan pelaksana

    ReplyDelete
  3. thanks Sunah :)
    mcm kena dgn keadaan skang ...

    ReplyDelete
  4. Huhuuuu...ya laaaa...kita bagai melukut di tepi gantang...tunduk2 pun orang x pandang...apalah nak buat...nak bersahaja pun x terdaya selamanya...tiada keikhlasan yg timbul lagi, x mampu nak bermain perasaan lagi...haruslah dibuang jauh-jauh agar minda tidak mengingati dan hati tenang selepas ini....hahahaa....berpujangga hakaaakkk..! Semua ini kehendakNya...cuma kita yang tak tau apa hikmahnya kan... :)) Redha pada setiap ketentuan Illahi... Thanks Sunah atas entry penyejuk hati ini...muaahhhsss!!

    ReplyDelete
  5. k.sun!!!
    kita masih lagi sahabat kan...
    dan kekal untuk selama2nya=)
    sayang n rindu k.sun =(

    ReplyDelete
  6. hati yg ikhlas akan membawa kita ke arah bahagia. sentiasa titipkan doa wat sahabat kamu tu, mudah2an hati dia terbuka utk bersahabat dgn mu seperti dahulu

    ReplyDelete
  7. fikirkan ke arah positif...mungkin ada yang terbaik kita akan terima

    ReplyDelete
  8. biarlah orang tak nak bersahabat dgn kita janji kita ikhlas masih anggap dia sahabat kita... lama2 dia akan sedar!

    ReplyDelete
  9. tak pe lah. mesti ada baiknya nanti. ;)

    ReplyDelete
  10. salam sakura....betul tu hanya Allah yg mengetahui segala2nya...

    bersabar yer dear....mungkin ada hikmah disebaliknya...:)

    ReplyDelete
  11. yes...HE knows THE BEST. no sorrow plz. Believe in HIM, u won't regret :)

    ReplyDelete
  12. :)..di doakan tabah menghadapi saat menyedihkan ini...

    ReplyDelete
  13. moga persahabatan yang kekal, erat selamanya.......

    sabar diatas yang berlaku.. tak semua akan kekal.. tapi sebaiknya cuba erat2.. kan...

    ReplyDelete
  14. mcm sedey jer bunyi nyer,.
    jom terjah ke blog sy ade pelbagai aneka info2 terkini lagi sengsasi,
    tajuk hot utk hari ini,
    video cctv kedai mamak dirompak di shah alam,
    safee sali sah ke cardiff city utk percubaan,
    vaksin denggi ditemui,
    dan pelbagai info2 terkini yg wajib rakyat malaysia baca utk info anda semua,

    ReplyDelete
  15. ya asti ada hikmah di sebalik sesuatu.. hurmm.. mahu kongsikan sesuatu jz PM me OJ.. insyaAllah everything will be ok

    ReplyDelete
  16. kan akak.. Allah tau ape yg terbaik untuk umatNya

    ReplyDelete
  17. Betol..
    Allah tu adalah perancang terbaik.........

    ReplyDelete
  18. huuuu
    baek akak
    selalu gak merasa mende ni

    huuu
    Dia lebih tahu yg terbaik buat kite kan?

    ReplyDelete
  19. semoga semuanya berjalan dgn lancar ya

    ReplyDelete
  20. menag terasa la kan..kalau kita dah cuba nak buat baik dengan dia.. dia buat bodoh aje kan..mintak maaf pon dia buat tak tau je..sabar je la jalan penyelesaian nya.. betol x Sunah??

    ReplyDelete
  21. ade la sebabnye tu~ kenkadang terlebey pikir ke ape ke~

    kite kan manusia~ tak penah suram lam melakukan kesilapan~

    teruskan bermuke tembok ngan harapan suatu hari nanti pintu hati member tu akan terbukak tuk jalinkan balik ikatan yg terlerai~

    yg penting bersabar~

    Psss: tonah penah wat member tonah camni sebab termakan hasutan owang laen~

    tonah hanye insan biasa yg tak tau pape~ tak sgka diperalatkan member sendiri~

    Allah lebey mengetahui~

    ReplyDelete
  22. ada org jual mahal dgn sunah
    waa ruginya org tue,,,huhu

    ReplyDelete
  23. Hurm

    bialah org tu mmilih jln y die nk

    kite sepi saje di sini

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com