BLOG ENCIK SUAMI

Friday, September 23, 2011

Sangat Mengerti Akan Rasa Itu...

I won't let go. by *this-is-the-life2905 on deviantART

Saya sangat mengerti...

Bagaimana rasanya untuk mengambil langkah seperti itu. Macam mana rasanya mengumpul kekuatan untuk memulakan sesuatu yang begitu berat. Sesuatu yang sangat sukar untuk dilakukan oleh seorang manusia yang mempunyai hati dan perasaan. Apatah lagi jika manusia itu adalah dari golongan yang dianugerahkan Allah sekeping hati yang lembut dan senjata terhebatnya adalah air mata.

Sangat berat untuk melepaskan sesuatu bagi mendapatkan sesuatu yang lain. Apatah lagi jika ia adalah perkara yang membahagiakan hati dan nurani. Kerana nyata rasa senang dalam hati itu adalah nikmat yang Allah berikan kepada setiap makhluk yang bernyawa. Siapa saja yang sanggup melepaskan rasa indah itu pergi bagi mengejar sesuatu yang lain?

Pengorbanan...

Untuk mendapatkan sesuatu yang lebih agung dan memberi rasa kepada yang lebih berhak, lalu melepaskan apa yang dimiliki ketika ini, satu pengorbanan yang tidak ternilai sebenarnya. Memilih untuk mencari redha Allah dalam hidup sambil terus menerus berdoa dan berhajat kepadaNya, dengan penuh keyakinan bahawa segalanya sudah dalam susunan Allah...jika rasa yang dilepaskan pergi itu memang benar untuknya, Allah akan berikan rasa itu kembali juga apabila masanya tiba kelak. Insya'Allah.

Cendekiawan berkata...

Carilah CINTA Allah...kamu akan temui cinta selainnya setelah itu...


P/S: Moga diperteguhkan rasa dan hati itu...

--Tak jadi nak senyap...


20 comments:

.: iEyLa :. said...

tanpa pengorbanan tiada kenikmatan..
hope kite sama2 teguh dgn rase dan hati itu sis.. ;)

ika said...

pengorbanan yg ikhlas tnpa mgharapkan balasan..:)

rosmina samin said...

setuju sangat sunah....

IBU GEBU said...

duhai hati...

http://ibugebu81080.blogspot.com/2011/09/sajak-duhai-hati.html

Anum said...

anum setuju sangat2

FasiHaH SupiaN said...

sebelum g program untuk 3hari, ke sini dulu...

ciK LyndaWawa said...

mudah..mudahan...=]

FaKArePa!n said...

cinta terhadap Illahi adalah cinta teragung..

Iffah Afeefah said...

Tetap tidak phm

Niena Pengembara Ilahi said...

:D

Niena Pengembara Ilahi said...

:D

alexa yussida said...

kalau ade jodoh tak kemana...

Gen2Merah said...

cinta kepada Nya, cinta sepanjang zaman.. semga hidayah ini akan sentiasa berkekalan..

ieyza afieyna said...

tabahkan hati untuk semua dugaan.. ;)

[sutera kasih] said...

demiNYA, melepaskan seseorang yg disayangi utk kebaikan antara satu sama lain, berserah kepadaNYA..redha dengan ketentuanNYA..

Kalamhati said...

deep..
tak faham tapi faham...errr

Hanis MY said...

Pengorbanan mematangkan kita...

Eh kenapa nak bam bam hehe... kurus sgt ke? Dah comel dah tu hehe mcm pernah jumpa lak

Bella Bell said...

kadang2 kita perlu berkorban.. kita lepaskan sesuatu untuk mendapat sesuatu yg lain.. Allah Maha Mengetahui :)

sea_lavender said...

nice entry ~~ sayu membacanya...sye juga spt dalam keadaan kamoo.. yakin dn prcaya lah Cinta Allah yg hakiki dn psti nikmat cinta pda seseorg hadir dgn tulus ikhlas dr hati yg suci...Insya-Allah...

cik pulau said...

sebelum kita harap orang korban tuk kita.. cuba tanya apa yang kita korbankan tuk dia..^^,

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.