Wednesday, December 21, 2011

Kenapa Saya Tak Pernah Tahu Duit Kertas RM20 Pernah Ada?

Model-model duit kertas

Teruknya saya.

Serius saya tak tahu pun duit kertas RM20 pernah ada masa zaman dulu-dulu. Dan saya tak pasti sama ada saya tak tahu atau tak ingat langsung yang duit ni pernah ada. Yang saya tahu, duit kertas RM2 je yang pernah ada dulu tapi sekarang dah tak ada.

Saya tahu pun sebab tadi baca entri Norfa dengan entri Penulis Senja. Tentang wang ringgit Malaysia siri baru yang akan diedarkan pada bulan Julai tahun depan. Dalam entri-entri tu baru lah saya nampak duit kertas RM20 yang kaler kuning keemasan tu.

Tapi serius... Saya tak ingat langsung. Sampai tanya kat adik kampus yang duk sebelah saya ni, pernah ke ada duit kertas RM20???

Dia kata ada.

Sah lah saya ni ketinggalan.

Ke duit tu tak pernah sampai Bintulu???

Err...

UPDATE: Terima kasih kepada Libriati yang bagi link duit RM20 lama ni. Ok, ingat sudah. Memang duit kertas RM20 sangat-sangat rare digunakan masa zaman dulu-dulu. Sebab tu la tak ingat kan, tambah-tambah bila tak pernah dapat sampul duit raya berisi duit kertas RM20. Hahaha~ :p

27 comments:
Write Comments
  1. errrr.. a'ah.. tak perasan gak ada rm20 kertas sebelum ni.. maybe terlepas pandang kot.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. eleh..nk cakap engko kaya r tu..guna duit lime ploh hengget je

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum sunah...hehehehe buat mama gelak jer sunah ni...yer ke sunah x pernah jumpa duit 20 inggit tu dulu....:)

    ReplyDelete
  4. Erkk, same r ngan saya pun. Memang ketinggalan sungguh~

    ReplyDelete
  5. haaaa??? Tak pernah tau?? saya yg muda lagi nih pun tau...dah lame gila stop...lepas tu nak wujudkan balik...tapiii...tak pernah guna...hahaha...dan tak pernah nampak...

    ReplyDelete
  6. duit 20ringgit tu circulation tak byk pun... lagipun zaman ko dah takde dah.. hahahahah

    ReplyDelete
  7. xpea kak.
    kta pun xtahu yg duit 20 tu ada..

    xpernah dpt pon.
    limited edition agaknyea ;p

    ReplyDelete
  8. xpea kak.
    kta pun xtahu yg duit 20 tu ada..

    xpernah dpt pon.
    limited edition agaknyea ;p

    ReplyDelete
  9. samelah kite ketinggalan jugak~ haha

    ReplyDelete
  10. kak selalu dapat.
    seba pakcik2 semua kaya.. hahahhaha,, boleh gitu,

    ReplyDelete
  11. tak femes pun duit 20 ringgit dulu tu dik.akak pun jarang simpan

    ReplyDelete
  12. Saya pun tak tahu, samalah kita kak. :>

    ReplyDelete
  13. betul tu jiji..sunah nk gtau dia asek pgg duit limaploh hengget aje a tu..hakhak

    ReplyDelete
  14. hahaha sokong ngan jiji. yela pakai duit 50 je angah ni.haha

    ReplyDelete
  15. aik..tak penah tau pun..igt rm20 tu baru ada

    ReplyDelete
  16. errr.. tak penah tau jugakk..
    hahahhaha

    ReplyDelete
  17. weee
    suke dgn kaler die
    oren+kuning :))

    ReplyDelete
  18. Yup dulu pernah ada duit Rm20 rm500 dan rm1000

    ReplyDelete
  19. sbb dlu kecit2 sunah xpnh pegang duit besar2..:D

    ReplyDelete
  20. tu belum tengok duit RM500 ngan RM1000 kan? cuba google.. heheheee

    ReplyDelete
  21. SUKER DUET RM 20 TU.. TERINGAT DUET RM20 DULU KALER COKELAT...

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com