Maafkan Aku Kerana Tidak Boleh Terima Kamu...

December 05, 2011

Send it back to you by *xXxLEARNTOFLYxXx on deviantART

Dalam ruang maya yang begitu luas, kita ditakdirkan untuk bertemu dan mengenali. Masa yang merangkak perlahan menyaksikan hati-hati kita semakin mendekat hingga setiap saat mulut aku menyebut namamu di depan teman-teman. Jarak hati yang begitu rapat kadang-kadang menghadirkan satu rasa yang tidak mampu aku gambarkan.

Kerana diri kamu yang begitu peduli dan mengambil berat akan aku, semakin lama aku rasa hidup ini semakin indah dengan adanya kamu. Kamu menjadikan hari-hari yang aku lalui lebih ceria dan bermakna. Dan setiap detik yang aku lalui, seakan-akan tidak boleh untuk aku lupa akan kamu. Bayanganmu sentiasa ada dalam fikiranku dengan setiap perkara yang pernah kita lalui bersama-sama.

Hingga tiba satu saat, aku lihat kamu melayan aku lebih dari teman-teman yang lain di sisimu. Kadang-kadang aku katakan pada diri, itu hanya perasaanku saja, kerana mana mungkin kamu cintai aku yang sudah lama menjadi temanmu. Lalu aku buat seperti biasa dan melayanmu seperti biasa juga sebagaimana teman-teman lain.

Tapi kamu sepertinya lebih kuat berusaha untuk menunjukkan rasa. Lewat malam itu kamu luahkan kisah hati yang telah lama kamu pendamkan. Ya, tentunya aku rasa bahagia kerana kamu menyayangiku. Aku rasa bahagia sekali kerana disayangi oleh kamu yang telah lama aku kenali. Terima kasih kamu kerana buat aku rasa dihargai.

Namun temanku...

Aku terlebih dahulu meminta maaf kepadamu. Hati aku ini telah dimiliki hingga aku tidak mampu lagi untuk menerima kamu. Nyatanya aku sedang belajar untuk setia dan percaya kepada Dia yang memiliki hatiku. Maafkan aku kerana terpaksa aku kembalikan cinta yang kau hulurkan kepadaku. Namun aku pinta kepada kamu agar tidak bersedih dan berputus harap, kerana aku percaya ada yang lebih baik dariku untukmu.

Kerana kamu teman terbaikku, akan aku sentiasa doakan kamu temui kebahagiaan itu...

***

Ok...Ini percubaan buat entri jiwa-jiwa. Takde kaitan dengan Jeneral SSS.com! Gulppp! Macam tak best aje. Sebab takde pengalaman sangattttt. Hahaha! Encik Angah! Jangan gelak ok!

P/S:
Haishh...susah jugak nak buat entri macam ni ye angah? Patutlah angah amek masa berhari-hari nak buat!

You Might Also Like

30 Comments

  1. pppppppperrrgghhhh....memang betul2 jiwa-jiwa la....huhu

    ReplyDelete
  2. perhhhh...nganga doploh saat.. ngeeee~

    ReplyDelete
  3. haha,,entry jiwa2 eh,,
    nati along bg link blog satu lg tempat along try test jiwa2 :P

    ReplyDelete
  4. kenapa ada nama angah di situ? hahaha... baru je senyum senyum tertiba ada nama angah.. hahaha... lagi la nak gelak.. tapi sedap la ayat sunah.. ada benda yang hendak dicerita.. menarik :)

    ReplyDelete
  5. @anGah

    alamak malunyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... ahahahhaha

    ReplyDelete
  6. berbunga-bunga hatiku membacanye huhu..

    memang jiwa2 betoi la ;)

    ReplyDelete
  7. memang jiwa2 sungguh... terbuai2 perasaan ni bila membacanya!

    ReplyDelete
  8. aduhai cam aner sunnah leh wat ayat cam ni.. mau sebulan Nisha nak [k ayat mcm ni..

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum sunah...alamak n3 jiwang la hari ni mmg2 best betul la sunah...:)

    p/s sesekali nak juga buat n3 jiwang2 ni...:)

    ReplyDelete
  10. sm layan perasaan sat..sedih wooo...nasib baek tak nangis..hehe..

    ReplyDelete
  11. waaaa...syahdunya...hilang rasa mngantuk bila baca entri nih... :)

    ReplyDelete
  12. ok sgt dah tu sunah..sambil k.zla baca, sambil kepala ligat tertanya2..saper kah si dia tu, kenapa dan mengapa?ehehhehe...

    ReplyDelete
  13. lau buat berdasarkan pengalaman msti meremang bulu roma lau baca~

    ReplyDelete
  14. ok, fine! aku maafkan kamu.

    *tlg jawap bg pihak org itu :P

    ReplyDelete
  15. kalau angah wat. sat ja. dia OTAI. miahahahahaha. :P

    ReplyDelete
  16. salam tuan rumah,

    wow... walaupun pertama kali try.. tapi memang mcm betul!! suke..suke... :)

    ReplyDelete
  17. mmg klik blog sunah, scroll semula ke atas..rasa cam entri adek qaseh dalia jek jiwa-jiwa..haha..sah mmg entri sunah.haha....senyum akak baca.

    apa pun persahabatan tak mungkin berubah menjadi percintaan.

    ReplyDelete
  18. maunye xsusah nk wat entry cenggini,smbil buat smbil meleleh air idung kot hehe...

    ReplyDelete
  19. fuyoooo.. layan perasaaan nampak.. kih3.. :D

    ReplyDelete
  20. bukan main serius akak baca smpi last word..skali sekadar 'entry' jek ek.. bukan luahan rasa ek sunah? kih3..

    ReplyDelete
  21. perghhhhh hebat hebat, bukan senang ni nak buat.....

    ReplyDelete
  22. akak anggap,entry ini seperti si dia yg tujukan pada akak..

    sekian terima kasih

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com