BLOG ENCIK SUAMI

Monday, December 5, 2011

Maafkan Aku Kerana Tidak Boleh Terima Kamu...

Send it back to you by *xXxLEARNTOFLYxXx on deviantART

Dalam ruang maya yang begitu luas, kita ditakdirkan untuk bertemu dan mengenali. Masa yang merangkak perlahan menyaksikan hati-hati kita semakin mendekat hingga setiap saat mulut aku menyebut namamu di depan teman-teman. Jarak hati yang begitu rapat kadang-kadang menghadirkan satu rasa yang tidak mampu aku gambarkan.

Kerana diri kamu yang begitu peduli dan mengambil berat akan aku, semakin lama aku rasa hidup ini semakin indah dengan adanya kamu. Kamu menjadikan hari-hari yang aku lalui lebih ceria dan bermakna. Dan setiap detik yang aku lalui, seakan-akan tidak boleh untuk aku lupa akan kamu. Bayanganmu sentiasa ada dalam fikiranku dengan setiap perkara yang pernah kita lalui bersama-sama.

Hingga tiba satu saat, aku lihat kamu melayan aku lebih dari teman-teman yang lain di sisimu. Kadang-kadang aku katakan pada diri, itu hanya perasaanku saja, kerana mana mungkin kamu cintai aku yang sudah lama menjadi temanmu. Lalu aku buat seperti biasa dan melayanmu seperti biasa juga sebagaimana teman-teman lain.

Tapi kamu sepertinya lebih kuat berusaha untuk menunjukkan rasa. Lewat malam itu kamu luahkan kisah hati yang telah lama kamu pendamkan. Ya, tentunya aku rasa bahagia kerana kamu menyayangiku. Aku rasa bahagia sekali kerana disayangi oleh kamu yang telah lama aku kenali. Terima kasih kamu kerana buat aku rasa dihargai.

Namun temanku...

Aku terlebih dahulu meminta maaf kepadamu. Hati aku ini telah dimiliki hingga aku tidak mampu lagi untuk menerima kamu. Nyatanya aku sedang belajar untuk setia dan percaya kepada Dia yang memiliki hatiku. Maafkan aku kerana terpaksa aku kembalikan cinta yang kau hulurkan kepadaku. Namun aku pinta kepada kamu agar tidak bersedih dan berputus harap, kerana aku percaya ada yang lebih baik dariku untukmu.

Kerana kamu teman terbaikku, akan aku sentiasa doakan kamu temui kebahagiaan itu...

***

Ok...Ini percubaan buat entri jiwa-jiwa. Takde kaitan dengan Jeneral SSS.com! Gulppp! Macam tak best aje. Sebab takde pengalaman sangattttt. Hahaha! Encik Angah! Jangan gelak ok!

P/S:
Haishh...susah jugak nak buat entri macam ni ye angah? Patutlah angah amek masa berhari-hari nak buat!


30 comments:

Anum said...

nie betul2 entry jiwa nie

mohd zhafri said...

pppppppperrrgghhhh....memang betul2 jiwa-jiwa la....huhu

Syafiq Ahadin said...

hahahahaha! lawok2! :)

Cik Pulau said...

perhhhh...nganga doploh saat.. ngeeee~

Mutiara Bernilai said...

haha,,entry jiwa2 eh,,
nati along bg link blog satu lg tempat along try test jiwa2 :P

anGah said...

kenapa ada nama angah di situ? hahaha... baru je senyum senyum tertiba ada nama angah.. hahaha... lagi la nak gelak.. tapi sedap la ayat sunah.. ada benda yang hendak dicerita.. menarik :)

Sunah Sakura said...

@anGah

alamak malunyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... ahahahhaha

kiera'sakura said...

akak menjadi!!! serius :D

Eera Shera said...

berbunga-bunga hatiku membacanye huhu..

memang jiwa2 betoi la ;)

mas saari said...

memang jiwa2 sungguh... terbuai2 perasaan ni bila membacanya!

NiSha said...

aduhai cam aner sunnah leh wat ayat cam ni.. mau sebulan Nisha nak [k ayat mcm ni..

Iffah Afeefah said...

Ai nk ngis bace

maszull said...

assalamualaikum sunah...alamak n3 jiwang la hari ni mmg2 best betul la sunah...:)

p/s sesekali nak juga buat n3 jiwang2 ni...:)

Selendang Merah said...

sm layan perasaan sat..sedih wooo...nasib baek tak nangis..hehe..

zaMir said...

waaaa...syahdunya...hilang rasa mngantuk bila baca entri nih... :)

azila said...

ok sgt dah tu sunah..sambil k.zla baca, sambil kepala ligat tertanya2..saper kah si dia tu, kenapa dan mengapa?ehehhehe...

..cik gugu.. said...

lau buat berdasarkan pengalaman msti meremang bulu roma lau baca~

aDisH.sHidA said...

kena dengan jiwa nie

haniesaad said...

ok, fine! aku maafkan kamu.

*tlg jawap bg pihak org itu :P

fRaMe+LenSeS said...

kalau angah wat. sat ja. dia OTAI. miahahahahaha. :P

Kancil 8349 said...

terbaik....

Nong Andy said...

salam tuan rumah,

wow... walaupun pertama kali try.. tapi memang mcm betul!! suke..suke... :)

sergeant keroro said...

ehem :P

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mmg klik blog sunah, scroll semula ke atas..rasa cam entri adek qaseh dalia jek jiwa-jiwa..haha..sah mmg entri sunah.haha....senyum akak baca.

apa pun persahabatan tak mungkin berubah menjadi percintaan.

Niena Pengembara Ilahi said...

maunye xsusah nk wat entry cenggini,smbil buat smbil meleleh air idung kot hehe...

deen azmee said...

fuyoooo.. layan perasaaan nampak.. kih3.. :D

Cik Bambam said...

bukan main serius akak baca smpi last word..skali sekadar 'entry' jek ek.. bukan luahan rasa ek sunah? kih3..

FasiHaH SupiaN said...

perghhhhh hebat hebat, bukan senang ni nak buat.....

Suhaili Sarif said...

akak anggap,entry ini seperti si dia yg tujukan pada akak..

sekian terima kasih

mayangsayang said...

jiwang beb

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.