Saturday, December 3, 2011

Macam Dia... Kamu Pun Pernah Duduk Kat Situ...

Embrio ~gambar dari SINI

"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari suatu saripati (berasal) dari tanah. Kemudian Kami jadikan saripati itu air mani (yang disimpan) dalam tempat yang kukuh (rahim). Kemudian air mani itu Kami jadikan segumpal darah, lalu segumpal darah itu Kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu Kami bungkus dengan daging. Kemudian Kami jadikan dia makhluk yang (berbentuk) lain. Maka Maha Suci lah Allah, Pencipta Yang Paling Baik."

[al-Mukminuun: 12-14]

12 comments:
Write Comments
  1. yang membezakan antara kita adalah amalan. :)

    ReplyDelete
  2. manusia memulakan kehidupan dalam keadaan yg sgt fragile dan lemah dan akan kembali fragile dan lemah sepertimana keluar ke dunia~

    ReplyDelete
  3. maha suci Allah.. bersyukur masih lagi bernafas di dunia ni.. Alhamdulilah..

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum sunah...begitu indah ciptaan Allah hanya DIA yang mampu melakukan segala2nya....

    ReplyDelete
  5. Subhanallah, alhamdulillah... tingkatkan amalan kita

    ReplyDelete
  6. bagi mereka yang mahu mengetahui....



    Firman Allah itu amat tepat...

    ReplyDelete
  7. hanya Dia yang mampu melakukan semuanya.. subahanallah

    ReplyDelete
  8. as salam..
    fikar, tepat?huhu..tu bukan dah nak kata tepat. sememangnya tiada keraguan diantara setiap satunya

    =)

    ReplyDelete
  9. Pernah duduk jgk
    xpnh ade y duduk kt ai nye lg haha

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com