BLOG ENCIK SUAMI

Saturday, December 3, 2011

Macam Dia... Kamu Pun Pernah Duduk Kat Situ...

Embrio ~gambar dari SINI

"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari suatu saripati (berasal) dari tanah. Kemudian Kami jadikan saripati itu air mani (yang disimpan) dalam tempat yang kukuh (rahim). Kemudian air mani itu Kami jadikan segumpal darah, lalu segumpal darah itu Kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu Kami bungkus dengan daging. Kemudian Kami jadikan dia makhluk yang (berbentuk) lain. Maka Maha Suci lah Allah, Pencipta Yang Paling Baik."

[al-Mukminuun: 12-14]


12 comments:

Syafiq Ahadin said...

yang membezakan antara kita adalah amalan. :)

Mirull Ibnu Azman said...

manusia memulakan kehidupan dalam keadaan yg sgt fragile dan lemah dan akan kembali fragile dan lemah sepertimana keluar ke dunia~

deen azmee said...

maha suci Allah.. bersyukur masih lagi bernafas di dunia ni.. Alhamdulilah..

Aretikz said...

Itulah kuasa Allah..

maszull said...

assalamualaikum sunah...begitu indah ciptaan Allah hanya DIA yang mampu melakukan segala2nya....

Mat Gebu said...

Maha suci Allah....

kura said...

ya Allah ya tuhanku :)

Gen2Merah said...

Subhanallah, alhamdulillah... tingkatkan amalan kita

Zulfikar Hazri said...

bagi mereka yang mahu mengetahui....



Firman Allah itu amat tepat...

kiera'sakura said...

hanya Dia yang mampu melakukan semuanya.. subahanallah

Подтверждаю said...

as salam..
fikar, tepat?huhu..tu bukan dah nak kata tepat. sememangnya tiada keraguan diantara setiap satunya

=)

Iffah Afeefah said...

Pernah duduk jgk
xpnh ade y duduk kt ai nye lg haha

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.