Macam Dia... Kamu Pun Pernah Duduk Kat Situ...

December 03, 2011

Embrio ~gambar dari SINI

"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari suatu saripati (berasal) dari tanah. Kemudian Kami jadikan saripati itu air mani (yang disimpan) dalam tempat yang kukuh (rahim). Kemudian air mani itu Kami jadikan segumpal darah, lalu segumpal darah itu Kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu Kami bungkus dengan daging. Kemudian Kami jadikan dia makhluk yang (berbentuk) lain. Maka Maha Suci lah Allah, Pencipta Yang Paling Baik."

[al-Mukminuun: 12-14]

You Might Also Like

12 Comments

  1. yang membezakan antara kita adalah amalan. :)

    ReplyDelete
  2. manusia memulakan kehidupan dalam keadaan yg sgt fragile dan lemah dan akan kembali fragile dan lemah sepertimana keluar ke dunia~

    ReplyDelete
  3. maha suci Allah.. bersyukur masih lagi bernafas di dunia ni.. Alhamdulilah..

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum sunah...begitu indah ciptaan Allah hanya DIA yang mampu melakukan segala2nya....

    ReplyDelete
  5. Subhanallah, alhamdulillah... tingkatkan amalan kita

    ReplyDelete
  6. bagi mereka yang mahu mengetahui....



    Firman Allah itu amat tepat...

    ReplyDelete
  7. hanya Dia yang mampu melakukan semuanya.. subahanallah

    ReplyDelete
  8. as salam..
    fikar, tepat?huhu..tu bukan dah nak kata tepat. sememangnya tiada keraguan diantara setiap satunya

    =)

    ReplyDelete
  9. Pernah duduk jgk
    xpnh ade y duduk kt ai nye lg haha

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com