BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, December 6, 2011

Sahabat, Jangan Lupa Ayat Ni...!

Kucing pun kena hati-hati sebarkan berita, ok! ~Good Afternoon by ~Veniamin on deviantART

"Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu."

[al-Hujuraat: 6]

Internet itu di hujung jari kamu-kamu semua...


23 comments:

Eera Shera said...

betul tu..kat fb la selalu org pos mende2 yg tak pasti....mengelirukan

Syafiq Ahadin said...

yes! sangat benarrr!!! :)

Fyqa said...

cri yg sahih t'lbih dhulu.

(:

mas saari said...

betul tu sunah!
jangan main sebar je kan?

Tea said...

Amik pendekatan bace shj... Then abaikan..

Anum said...

insyallah

sYafIk-wAy said...

lagi senang nak tipu kalau adanya laman maya ni , sebab semuanya maya sahaja ,. tak pasti betul atau tak . =)

kiera'sakura said...

silap sebar ia jd fitnah... subhanallah..takutnye...

Nuur mutiara said...

agree..kalau kita sendiri tak pasti dgn berita tu lebih baik jangan sebarkan..takut jadi fitnah

aDisH.sHidA said...

kan kan....macam2 berita cpt tersebar tanpa mengetahui hal sebenar..better baca, dgr pastu wat tatau

FasiHaH SupiaN said...

Yupppp yes mem!

JIJI YU said...

mana mungkin aku lupa alquran yang bertahta dijiwa

Gen2Merah said...

terima kasih kerana mengingatkan.. moga kita dijauhi unsur2 fitnah ini...

ShashaCahaya said...

Ya, terima kasih di atas peringatan.

Areliff said...

Kembali kita kepada hadis dan al-quran

Areliff said...

salah lak As-sunah :)

FaKArePa!n said...

jangan terima satu berita tu bulat2..

Solihin Zubir said...

jgn tahu nk MOHON SHARE je.. heheh..

Cik Pulau said...

baik..
terima kasih atas peringatan.ehehehe

محمد رازيق said...

salam kenal cik sunah.. tq atas peringtan.. free2, jmput dtg blog. jmput bc kisah HARIMAU, CICAK dan MANUSIA :)

Iffah Afeefah said...

sme ngn jiji

Подтверждаю said...

as salam..
hm..blogger segelintirnya karut lagi menyesatkan. sudahlah ditegur,nak dipertahankan pula bidaah tu.

ambil contoh isu doa awal tahun dan akhir tahun.hm..

jiji?mana mungkin?mungkin ya dan mungkin tidak. jika benar bertakhta di hati, sudah pasti diri sendiri adalah sebahagian daripada orang2 yang tidak berlaku zalim kepada dirinya sendiri dengan tidak memunafikkan hati dan kehidupan.


tidak lupa, tapi tidak pula mengikuti apa yang ada dalam al-Quran. begitu lah maksudnya munafik hati dan kehidupan..

nak masuk syurga kan bukan mudah..perkara2 seperti ini yang kita jangan pandang remeh. sepertinya hal2 tasawwuf..

mengiyakan dengan hati, menidakkan dengan perbuatan,.haa..faham ke tak hangpa yang baca ni

=_="

maszull said...

assalamualaikum sunah...jauhilah unsur2 fitnah yg yidak bagus itu....:)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.