Sahabat, Jangan Lupa Ayat Ni...!

December 06, 2011

Kucing pun kena hati-hati sebarkan berita, ok! ~Good Afternoon by ~Veniamin on deviantART

"Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu."

[al-Hujuraat: 6]

Internet itu di hujung jari kamu-kamu semua...

You Might Also Like

23 Comments

  1. betul tu..kat fb la selalu org pos mende2 yg tak pasti....mengelirukan

    ReplyDelete
  2. cri yg sahih t'lbih dhulu.

    (:

    ReplyDelete
  3. betul tu sunah!
    jangan main sebar je kan?

    ReplyDelete
  4. Amik pendekatan bace shj... Then abaikan..

    ReplyDelete
  5. lagi senang nak tipu kalau adanya laman maya ni , sebab semuanya maya sahaja ,. tak pasti betul atau tak . =)

    ReplyDelete
  6. silap sebar ia jd fitnah... subhanallah..takutnye...

    ReplyDelete
  7. agree..kalau kita sendiri tak pasti dgn berita tu lebih baik jangan sebarkan..takut jadi fitnah

    ReplyDelete
  8. kan kan....macam2 berita cpt tersebar tanpa mengetahui hal sebenar..better baca, dgr pastu wat tatau

    ReplyDelete
  9. mana mungkin aku lupa alquran yang bertahta dijiwa

    ReplyDelete
  10. terima kasih kerana mengingatkan.. moga kita dijauhi unsur2 fitnah ini...

    ReplyDelete
  11. Ya, terima kasih di atas peringatan.

    ReplyDelete
  12. Kembali kita kepada hadis dan al-quran

    ReplyDelete
  13. jangan terima satu berita tu bulat2..

    ReplyDelete
  14. jgn tahu nk MOHON SHARE je.. heheh..

    ReplyDelete
  15. baik..
    terima kasih atas peringatan.ehehehe

    ReplyDelete
  16. salam kenal cik sunah.. tq atas peringtan.. free2, jmput dtg blog. jmput bc kisah HARIMAU, CICAK dan MANUSIA :)

    ReplyDelete
  17. as salam..
    hm..blogger segelintirnya karut lagi menyesatkan. sudahlah ditegur,nak dipertahankan pula bidaah tu.

    ambil contoh isu doa awal tahun dan akhir tahun.hm..

    jiji?mana mungkin?mungkin ya dan mungkin tidak. jika benar bertakhta di hati, sudah pasti diri sendiri adalah sebahagian daripada orang2 yang tidak berlaku zalim kepada dirinya sendiri dengan tidak memunafikkan hati dan kehidupan.


    tidak lupa, tapi tidak pula mengikuti apa yang ada dalam al-Quran. begitu lah maksudnya munafik hati dan kehidupan..

    nak masuk syurga kan bukan mudah..perkara2 seperti ini yang kita jangan pandang remeh. sepertinya hal2 tasawwuf..

    mengiyakan dengan hati, menidakkan dengan perbuatan,.haa..faham ke tak hangpa yang baca ni

    =_="

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum sunah...jauhilah unsur2 fitnah yg yidak bagus itu....:)

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com