BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, December 4, 2011

Eh, Terlupa Letak Tajuk Tadi!

sengkuang by ~didiehubbe on deviantART

Lokasi: Di depan longgokan segala jenis ubi di pasar tani.
Masa: Pagi hari Ahad.


Risha: Akak, ape nama benda tu? Mengkuang? Sengkuas? Lengkuang? Eh...?

Akak: Mende? Ko nak ape? Sengkuang ke lengkuas?

Risha: Yang kat sana tadi tu lengkuas ke sengkuang?

Akak: Yang tu mengkuas...eh! Lengkuas!

Ajan: Ehhh, nkoo nak ape sebenarnya ni???

Risha: Yang orang letak dalam rojak tu ape eh nama dia?

Akak: Yang tu sengkuang.

Ajan: Haaaa...yang tu sengkuas...eh! Sengkuang! Ko ni aku pun da tersasul!

Pakcik: Yang ni keledek, dik!

Kami: Ehhhhhhhhhh?


Kah kah kah! Tu la... Sape suh berbincang kat tempat yang tak sepatutnya! Wakaka~


19 comments:

aDisH.sHidA said...

nasib baik bukan kata lengkuas hehehehee

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

dalam hati pakcik tu mesti gelak sakan keledek di katakan sengkuang..dia mana tau bincang psl sengkuang salah tempat kan?ekeke


tp kan akak jd pelik kampung mertua akak panggung sengkuak.aduhh pelik tak bunyi nyer.bila akak sebut sengkuang..mereka pandang cam akak lak salah.akak ikut bahasa buku je..lalalala

kiera'sakura said...

jauh sgt lengkuas tue... hihihi

Cik Sara said...

hahahhaaaa...Ajan ni auntie Jenny ke?? Bleh bayangkan cara auntie cakap.. Heee...

mas saari said...

hehehehee...sekuang dah jadi sengkuas!!

diana said...

lengkuas dengan sengkuang tu ada la sipi2 bunyi nye sama..tapi kalau sengkuang dengan keledek jauh beno bunyi dan rupanye..
ekekkke...

maszull said...

assalamualaikum sunah...wawawa sampai tersasul2 makcik tu...hehehehe...:)

a.samad jaafar said...

keledek kacukan kot ! hihihi..

Gen2Merah said...

wakakaka.. kelakar plak... ni lah kalau nama2 semua tu lebih kurang ja sebutannya kan.. ehehe

Syafiq Ahadin said...

haha! tak patot! terkena sendiri. :)

Citarasa Rinduan said...

nak komen tang mana eik..

tang tajuk entry?
sebab kak mmg selalu lupa boh..
atau ttg perbezaan keledek, sengkuang atau lengkuas..

hahaha.
ku mabuk lauttttttt

PCL said...

di potong nipis lepas tu letak kuah rojak atasnya...emmm sdpnya.

Cik Pulau said...

hahhaahahahhahah...

Solihin Zubir said...

masing2 nk tunjuk pandai.. last2 dua2 salah.. hahaha...

hyazz said...

hahaha..itu la...seb bek pacik tu tak gelak

Anyyss Shuhaimi said...

haha..teringat masa mak suruh beli lengkuas. but then, adik bawak balik sengkuang..keh3

Ainul Hayat said...

HAHAHA....teringat lak time kecik2 leh terkompius antara serai dengan lengkuas...padahal raut wajah lain nau...kui3

Подтверждаю said...

as salam..
keliru dengan lengkuas dan sengkuag.
huhu..

cuba tengok bawang. bawang holland, ada yang ingatkan tu bawang putih. hehe.


<--- dulu masa kecik2 ingatkan kat hujung bunga bawang tu la bawang membesar. hujungnya jatuh ke tanah, , keluar akar terus jadi bawang sekunder. huhu..

Iffah Afeefah said...

Haha kan da malu aiseh

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.