Eh, Terlupa Letak Tajuk Tadi! - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Sunday, December 4, 2011

Eh, Terlupa Letak Tajuk Tadi!

sengkuang by ~didiehubbe on deviantART

Lokasi: Di depan longgokan segala jenis ubi di pasar tani.
Masa: Pagi hari Ahad.


Risha: Akak, ape nama benda tu? Mengkuang? Sengkuas? Lengkuang? Eh...?

Akak: Mende? Ko nak ape? Sengkuang ke lengkuas?

Risha: Yang kat sana tadi tu lengkuas ke sengkuang?

Akak: Yang tu mengkuas...eh! Lengkuas!

Ajan: Ehhh, nkoo nak ape sebenarnya ni???

Risha: Yang orang letak dalam rojak tu ape eh nama dia?

Akak: Yang tu sengkuang.

Ajan: Haaaa...yang tu sengkuas...eh! Sengkuang! Ko ni aku pun da tersasul!

Pakcik: Yang ni keledek, dik!

Kami: Ehhhhhhhhhh?


Kah kah kah! Tu la... Sape suh berbincang kat tempat yang tak sepatutnya! Wakaka~

19 comments:

  1. nasib baik bukan kata lengkuas hehehehee

    ReplyDelete
  2. dalam hati pakcik tu mesti gelak sakan keledek di katakan sengkuang..dia mana tau bincang psl sengkuang salah tempat kan?ekeke


    tp kan akak jd pelik kampung mertua akak panggung sengkuak.aduhh pelik tak bunyi nyer.bila akak sebut sengkuang..mereka pandang cam akak lak salah.akak ikut bahasa buku je..lalalala

    ReplyDelete
  3. hahahhaaaa...Ajan ni auntie Jenny ke?? Bleh bayangkan cara auntie cakap.. Heee...

    ReplyDelete
  4. hehehehee...sekuang dah jadi sengkuas!!

    ReplyDelete
  5. lengkuas dengan sengkuang tu ada la sipi2 bunyi nye sama..tapi kalau sengkuang dengan keledek jauh beno bunyi dan rupanye..
    ekekkke...

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum sunah...wawawa sampai tersasul2 makcik tu...hehehehe...:)

    ReplyDelete
  7. wakakaka.. kelakar plak... ni lah kalau nama2 semua tu lebih kurang ja sebutannya kan.. ehehe

    ReplyDelete
  8. haha! tak patot! terkena sendiri. :)

    ReplyDelete
  9. nak komen tang mana eik..

    tang tajuk entry?
    sebab kak mmg selalu lupa boh..
    atau ttg perbezaan keledek, sengkuang atau lengkuas..

    hahaha.
    ku mabuk lauttttttt

    ReplyDelete
  10. di potong nipis lepas tu letak kuah rojak atasnya...emmm sdpnya.

    ReplyDelete
  11. masing2 nk tunjuk pandai.. last2 dua2 salah.. hahaha...

    ReplyDelete
  12. hahaha..itu la...seb bek pacik tu tak gelak

    ReplyDelete
  13. haha..teringat masa mak suruh beli lengkuas. but then, adik bawak balik sengkuang..keh3

    ReplyDelete
  14. HAHAHA....teringat lak time kecik2 leh terkompius antara serai dengan lengkuas...padahal raut wajah lain nau...kui3

    ReplyDelete
  15. as salam..
    keliru dengan lengkuas dan sengkuag.
    huhu..

    cuba tengok bawang. bawang holland, ada yang ingatkan tu bawang putih. hehe.


    <--- dulu masa kecik2 ingatkan kat hujung bunga bawang tu la bawang membesar. hujungnya jatuh ke tanah, , keluar akar terus jadi bawang sekunder. huhu..

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad