BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, June 22, 2011

Nak Berskype Jugak... Sampai Tertido



Petang tadi berskype, dia pun nak skype jugak. Masalahnya, bahasa dia tu dia je faham... Adehhh...
Lepas Maghrib, tengok-tengok dah tertido atas laptop.


P/S: Chegu Zubir ade buat segmen kat SINI.


Rumput Pun Boleh Patuh... Kita?


tall grass. by ~alyanna on deviantART

Bila merenung rumput-rumput hijau... Rasa diri sangat kerdil. Rumput-rumput hijau yang tumbuh melata sangat banyak. Berpuluh-puluh, beratus-ratus, beribu-ribu, berjuta-juta, beratus ribu juta... Satu dunia ada rumput! Bukan sahaja kerana banyaknya rumput, tapi juga kerana ada rumput yang lagi tinggi dari rumput yang kecik-kecik. Kerana ada rumput yang lagi muda dari rumput yang tua-tua. Kerana ada rumput yang cantik-cantik, ada rumput yang biasa-biasa, dan ada rumput yang lain dari yang biasa-biasa.

Semuanya tumbuh di muka bumi dengan selayaknya disebut harmoni, tapi kadang-kadang, ada juga rumput yang nampaknya seperti terbiar sendiri, ada rumput kuat yang terus bertahan, ada rumput lemah yang bila-bila masa akan kering sendiri, tapi semuanya ada fungsi yang sama, terus memberi kepada yang berakal. Kerana itu memang tugas yang telah diberikan oleh Yang Menciptakan. Demi Yang Menciptakan, rumput terus patuh melaksanakan tugasnya biarpun kadang-kadang terpaksa berhujan, malah bila tiba masanya rumput terkulai layu kerana teriknya mentari. Namun, rumput tidak kisah bila terkulai mati, kerana itu maknanya rumput akan kembali kepada Yang Menciptakan, melepas rindu dendam kepada Dia setelah lama bertugas di muka bumi...

Siapakah yang menjadikan dan menyusun segalanya dengan begitu indah? Mustahil rumput boleh hidup sendiri kemudian membesar tanpa Yang Memberi Rezeki. Mustahil rumput boleh menjadi kuat tanpa ada Yang Terkuat. Mustahil rumput boleh terhampar indah tanpa Yang Terindah... Mustahil... Mustahil...

Semakin aku berfikir, ternyata Allah semakin ada... - Cogito Allah Sum


Terima Kasih Kamuuuu!


Entri ni nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada blogger-blogger kat bawah ni yang dah bertungkus-lumus promote blog ni tadi... Jom jenguk diorang~

  1. http://naimulfirdaus.blogspot.com/2011/06/saya-promosi-kamu-promosi-saya.html
  2. http://lalabiela.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  3. http://www.alyaesprezzo.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  4. http://lytulip.blogspot.com
  5. http://frommetoyou85.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  6. http://cekedismanis.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  7. http://www.lailyqaisyirah.com
  8. http://yien9897.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  9. http://kisahkauakudankancil.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  10. http://nadznur.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  11. http://farabudakbaik.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  12. http://gurlgemini.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  13. http://islandgurlz88.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  14. http://shehanzstudio.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  15. http://lulu-pages.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  16. http://www.prince91.com/2011/06/contest-anda-bagi-gambar-prince-bagi.html
  17. http://ahmooyymunchett.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  18. http://www.areliff.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  19. http://www.rafinamimi.com/2011/06/segmen-aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  20. http://sukmabintara.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  21. http://farahahalife.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  22. http://papamacho.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  23. http://budakshumort.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  24. http://easy-xs.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  25. http://mienkarim.blogspot.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html
  26. http://www.trioseposen.com/2011/06/aku-promosi-kau-promosi-aku.html

Sayang kamu semua ketat-ketat~ :D


Wordless Wednesday #8: AKU PROMOSI KAU PROMOSI AKU


Klik header untuk join


Wordless Wednesday #7 : Explanation...


Gambar: Rindu bertamu...


Wordless Wednesday #6


Gambar dari SINI


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.