BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, June 28, 2011

Jangan kau tipu aku !


I'm back...


Maafkan Saya...


Lost... by ~Photo-BOB on deviantART

Maafkan saya semua...

Izinkan saya pergi...

Mencari ketenangan dalam diri...

Jika ada ruang untuk saya kembali...

Saya akan kembali menulis di sini...

Doakan saya...

Assalamualaikum...

"Sesungguhnya aku menyayangi setiap insan yang aku kenali di sini..."


Saya Senang Dengan 'Adik' Naimul Firdaus


Saya senang dengan dia kerana dia suka dengan saya... Erk! Bukan macam tu... Dia ada buat entri kat SINI, tentang nama saya. Terima kasih Naim... Moga doa kamu dimakbulkan oleh Allah... Ameen... Naim ada buat segmen dapatkan 1000 followers dalam sebulan kat blog dia, gi la jenguk yeeee...

Kerana tak dapat nak tidur; mungkin penangan air kopi tadi, saya amek keputusan untuk baca novel Stanza Cinta. Tak habis baca pun lagi, tapi nak kongsi satu benda ni yang akak Nurul tulis dalam tu. Pada bab ke 4...

"Ada orang yang lebih menderita daripada kita, tetapi masih mengekalkan imannya, dan ada orang yang lebih bahagia daripada kita tetapi sedang menggadaikan imannya."

Faham tak dengan ayat tu? Setiap kita akan diuji dengan pelbagai ujian dalam kehidupan kita, ujian kemiskinan, kesakitan, kelaparan, kemurungan, kesedihan, kematian, kekayaan, kesihatan, kegembiraan...eh! Kekayaan, kesihatan dan kegembiraan pun satu ujian ke? [al-Baqarah: 155]

Yup! Semua ini adalah ujian untuk Allah terhadap kita sebagai hamba Dia. Ujian-ujian yang Dia bagi ni nak tengok iman kita takat mana [al-Ankabut: 2-3]. Ada yang da terlalu dahsyat ujian yang Allah bagi, ditimpa musibah dan kesusahan, alhamdulillah imannya semakin tinggi. Namun tak sikit yang diuji dengan kekayaan, kefemesan, kegembiraan, kesejahteraan, kebahagiaan, tapi imannya semakin turun pula...

Kita ini... Letaknya di mana?


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.