BLOG ENCIK SUAMI

Wednesday, July 20, 2011

Maaf, Ni Sape Ye? Guna Henfon Lain Ni...


Gambor cilok kat Sony Ericsson

Henfon rosak. Ayat kat atas tu da jadi skrip tetap setiap kali dapat mesej dari nombor yang tak dikenali.

Siyes da takleh pasang langsung. Gggrrrr! Entah ape la yang brother kedai repair henfon tu buat sampai jadi gitu. Adehhh... Dah dua kali da rosak ribbon henfon ni. Henfon slide, kalo rosak ribbon, maka abis lerr semua yang lain. Navigation keypad dengan mic terus takleh fungsi. Tapi kali ni dengan IC sekali rosak katanya. Nak baiki yang tu kena tambah lagi berpuluh-puluh hengget menyebabkan jumlah keseluruhannya beratus-puluh hengget. Aiyakkkk, terus tak jadi nak baiki. Baik beli baru. =.=

Saya guna henfon hosmet sekarang ni. Sebab tu kannn...kannnn...kannnnnnnn...kalo kamu-kamu yang de nombor saya tu nak mesej or call, perkenalkan diri dulu ye sebab saya takde nombor-nombor kamu. Da hilang ditelan henfon tu. Tak wat backup pulak ke simcard. Tak sempat. Huhuhu... Sedihnyaaaaaa... T_T

Sekarang tengah survey henfon... Henfon mana yang de macam-macam, lepas tu bole wifi, de kamera, bukan slide dan bukan flip (serik dahhhhh), dannnnn murah? NOKIA takmo. Any suggestions?


Sukarkah Mengucapkan Selamat Tinggal?


20/07/2011 4:18am

ASHDOD, Israel 20 Julai – Tentera laut Israel mengiringi bot layar Perancis yang membawa 16 aktivis pro-Palestin menuju ke pelabuhan Asdod selepas ia dirampas oleh pihak berkuasa di sini, semalam.

Bot layar Dignite/Al Karama memasuki pelabuhan tersebut sambil diiringi tiga kapal peronda Israel selepas dipintas di perairan antarabangsa ketika mereka menghampiri pantai Genting Gaza dalam percubaan untuk melanggar sekatan rejim Zionis.

Sementara itu, pihak ketenteraan menyatakan kesemua aktivis termasuk tiga wartawan yang berada dalam bot tersebut akan disoal siasat oleh polis dan berkemungkinan diusir keluar dari Israel. – AFP

*****

Sampai bila agaknya ye, Palestin akan terus dibonekakan oleh Zionis Israel? Mereka di sana memberontak jiwanya kerana tanah pusaka nenek moyang mereka dirampas, kiblat pertama umat Islam ditawan, saudara seagama pula ditindas beramai-ramai...

Kita di sini? Masih terus-terusan melayan McD, masih terus duduk menghirup kopi di Starbucks, masih tidak mahu berhenti menjamah Maggi dan Kit Kat, masih tidak betah meninggalkan Milo dan Nescafe, masih tidak rasa apa-apa untuk menyumbang sebutir peluru bagi membunuh saudara seagama kita di sana...

Tepuk dada, tanya iman... Tak ke mana kalau berhenti sekejap tanpa usaha yang istiqamah... Nak ucap selamat tinggal kepada produk penyumbang Israel, memang perlu kekuatan...bukan kekuatan fizikal, tetapi kekuatan iman dalam hati!


Wordless Wednesday #13: Hamdalah


Alhamdulillah by ~isiza on deviantART


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.