BLOG ENCIK SUAMI

Monday, September 12, 2011

Doakan Dipermudahkan Segalanya....

Deeper Side by ~Maiden-Of-Tears on deviantART

Ya Allah...
Jika ini jalan yang Kau pilih untukku...
Permudahkanlah ia untukku...
Berikanlah keberkatan bagiku di dalamnya...

Ya Allah...
Jika ini bukan jalan yang Kau pilih untukku...
Jauhkanlah ia dariku...
Berikanlah kebaikan walau di mana saja aku berada...

Dan jadikanlah aku...
Hamba yang redha atas segala ketentuan dariMu...

Ameen...

- untuk aku, kamu, dan semuanya -
"Allah sedang menghitung kesabaranmu..."


And The Reason Is...



i'm not a perfect person. there are many things i wish i didn't do
but i continue learning. i never meant to do those things to you.
and so i have to say before i go, that i just want you to know

i've found a reason for me, to change who i used to be
a reason to start over new, and the reason is you

i'm sorry that i hurt you, its something i must live with everyday
and all the pain i put you through, i wish that i could take it all away
and be the one who catches all your tears, thats why i need you to hear

i'm not a perfect person, i never meant to do those things to you
and so i have to say before i go that i just want you to know

i've found a reason for me, to change who i used to be
a reason to start over new, and the reason is you
i've found a reason to show a side of me you didnt know
a reason for all that i do, and the reason is you

- Hoobastank - The Reason -

*****

...it's HIM who gave us a heart to change...
...thus, HE is The One who owns all the praises...


Dulu Lain, Sekarang Lain

change by ~with-accusing-eyes on deviantART

Dulu skema...

Sekarang macam tak menyokong bahasa Melayu. Dulu panjang-panjang, sekarang yang paling pendek pun pernah ada tiga perkataan aje. Ada tu takde ayat langsung, gambar aje. Dulu semua macam karangan fakta, sekarang hampir semua macam karangan budak-budak. Dulu seminggu sekali pun payah benar, sekarang sehari kalo sekali takde; pun da rasa nak meroyan.

Haishhh... Memang lain kan~ Dunia blog dulu dan sekarang da berbeza. Mungkin jugak manusia yang jadi blogger tu akan turut berbeza, dan ada jugak yang cara penulisannya sama aje dari dulu sampai sekarang. Dalam setiap perbezaan yang berlaku tu, ada pembaca yang boleh terima dan ada jugak yang tak boleh terima.

Saya sendiri, kalo kamu-kamu tak cakap pun, da sedia tahu penulisan saya memang berbeza dari dulu. Biarpun kadang-kadang rasa macam kena perli...mungkin sebab setiap orang ada pendapat berbeza kan, tapi saya amek aje semuanya masuk dalam kepala (sampai tepu dah) dan kemudian keluarkan balik...jadi la apa yang kamu-kamu nampak hari ni.

Saya berusaha untuk terus menulis...dengan gaya yang saya rasa selesa...kadang-kadang nampak macam tulisan kanak-kanak ribena, kadang-kadang macam mak-mak orang, kadang-kadang menjiwang sorang-sorang, kadang-kadang macam ADUN tengah nak pancing undi, macam-macam rupa dah ada...

Bagi saya, yang penting...dalam apa yang ditulis tu, ada benda yang boleh kamu amek... Kalau tak banyak, sikit pun jadilah...

Atau...blog saya ni, dah takde ape yang boleh diamek?

Nak tutup blog la kalo gitu...


Ada Yang Nak? Sila-sila...


Sangat konsisten penghantarannya, berpusu-pusu sampai ke rumah...
Hinggakan tak terlarat dah nak baca... T__T


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (21) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.