BLOG ENCIK SUAMI

Thursday, September 15, 2011

Mamats Ni Menagih Simpati... Tolonglah Diorang...

Kesian dia...

Takde orang nak LIKE gambo diorang...

Ape kata kita tolong diorang LIKE...

Klik link


then tekan button LIKE ajeee...

Senang kan???

Nanti kalo menang, diorang belanja kita tiket penerbangan ke Sarawak... Gggrr...


SPONTANEOUS THURSDAY #8


Nak Moist Chocolate Cake??? Klik SANA


Tak Nak Kalah

Birds Fighting Over a Bug by ~dragonfreak4 on deviantART

A: Aku rasa kan kalau kita campur kicap dalam ayam ni, lagi sedap.

B: Tak, kicap tu kalau tak letak pun takpe, dengan sos ni aje da cukup ok.

A: Tapi kan kalau kicap tu campur dengan sos ni nanti rasa dia lagi menyerlah.

B: Tapi hari tu aku baca dalam buku resepi tu tak payah pun letak kicap.

A: Kalau mak aku, dia bubuh kicap sekali tau...nanti dia jadi lagi mabeles.

B: Ape kata ko je masak.

A: ...

*****

Heh... Pernah tak berhadapan dengan situasi macam ni? Satu dua sahabat yang sifatnya jenis nak menang aje. Tu baru situasi masak-masak (ciptaan semata-mata). Kalau situasi yang lebih penting dan melibatkan keputusan hidup mati, mesti lagi penat nak bertekak.

Kalau berhadapan dengan orang yang jenis tak nak kalah ni, ape yang kamu-kamu akan buat? Situasi macam ni sama lah macam "jangan simbah minyak ke atas api". Api bila disimbah minyak, bukan lama-lama...tapi terus marak kan? So, janganlah simbah biarkan api tu terbakar sendiri, lama-lama terpadam.

Berhadapan dengan orang yang suka nak menang ni, kamu diamkan aje...sebab ape, kamu takkan menang sampai bila-bila kalau terus bertekak. Dan kamu akan rasa penat terseksa jiwa raga kalau nak mempertahankan jugak kenyataan kamu sendiri. Makanya, bila orang jenis ni nampak ura-ura nak mulakan langkah dia untuk menang, kamu diam dan iyakan saje.

Tapi...teruskan dengan pilihan kamu kalau kamu rasa yang itu lebih baik.

Kalau apa yang dia nyatakan pulak lebih baik, ikut je lah.

Tanpa perlu berbalah...


Dalam Perjalanan Mencari Cinta...

Searching for Love. by ~demonicxxchild on deviantART

"Aku akan menikahimu
Aku akan menjagamu
Ku kan selalu di sisimu seumur hidupmu

Aku akan menyayangimu
Ku kan setia kepadamu
Ku kan selalu di sisimu seumur hidupmu..."

- Pasha feat Adelia -

Dalam perjalanan mencari cinta...
Mungkin saja kita akan diduga...
Adakah kita pencinta yang setia...
Atau pencinta yang hanya bermain dengan kata-kata...

Jika bukan kita yang mendua...
Mungkin si dia yang kurang percaya...
Lantas hati yang satu mula bergelora...
Masih adakah sinar pada bahagia...?

Walau apapun yang datang dalam perjalanan cinta...

Moga disatukan dua jiwa...
Bersama-sama menjalin rasa...
Hingga ke akhir hayat yang ada...
Bercinta sampai syurga...

*****

Buat sahabat-sahabat yang baru sahaja mendirikan masjid...

Barakallahu lakuma wa baraka 'alaikuma wa jama'a bainakuma fi khair!


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.