BLOG ENCIK SUAMI

Saturday, September 24, 2011

Remy Memang Suka Bunga Sakura Ungu

Try carik gambar Remy kat deviantART...jumpa yang ni! Erk!

Alkisahnya si Remy ni suka bunga sakura ungu...

Macam mana rupa bunga sakura ungu sebenarnya?

Ade ke bunga sakura kaler ungu?

Adaaa...

Saya pernah search sebelum-sebelum ni...

Antaranya macam kat bawah ni...

Gambar Google

Okehh...satu tu je saya jumpa...

Susahnya nak carik yang kaler ungu ni ye... T___T

Sebenornye...

Saya tak pasti sama ada Remy suka bunga sakura ungu ke tak...

Cuma...


Gambar dari histats ni...

Menunjukkan betapa ramainya yang mencarik bunga sakura ungu...

Untuk ape agaknya tu???

P/S: Remy memang suka ape ek Cik Bambam?


Kalo Awek Ni Boleh, Awak Pun Boleh...

You Can Do It by *diggedy on deviantART

Kalo awekbird (awek=lady, boleh kan?) cinonet yang sekor-sekor ni boleh melangkah ke seberang sana ranting kayu yang lagi kecik dari jari kelingking awak yang gemok tu...

Saya tahu...awak pun boleh buat kerja yang awak da biasa buat tu walaupun kene buat sorang-sorang aje...

Lagipun...

DIA selalu ade dengan awak kat situ... :)


Makin Lama, Makin Lambat...

Amek dari blog Papa Bennn

Pelik...

Betul-betul pelik dengan keadaan sekarang ni. Mungkin sebab tu lah PCM kata dunia blog da semakin hambar dan membosankan. Entah lerr...

Kalo tengok dalam bloglist kat atas, jarak masa antara entri-entri baru dari para blogger sangat panjang. Entri yang last sekali dalam 5 teratas tu pun sejam yang lepas. Aiyakkk! Ape nak jadi ni???

Kalau dulu-dulu, cepat betul tenggelam entri baru kita. Setiap entri baru antara blogger-blogger bezanya paling kurang 2-3 saat je. Sampaikan entri kita pun terhumban dengan begitu cepatnya ke bawah. Huhuhu...

Tapi sekarang...

Awat nehhhhh?


Andainya Kau Tahu...

time to go by ~robinkore on deviantART

Baru lepas baca entri di blog CA Nadh.

Ingin saya kaitkan pula dengan hidup kita yang lain-lain ni. Yang belum nampak lagi akan mengalami apa-apa macam dia yang diceritakan. Yang rasa penuh yakin bahawa panas akan sampai ke petang. Yang hidup dalam zon selesa tanpa perlu berfikir akan berlakunya sesuatu yang tak dijangka-jangka. Yang rasa bahagia selalu, tanpa memikirkan satu masa nanti mungkin kebahagiaan tu bukan lagi milik dia.

Tanya diri kita, kenapa Allah tak khabarkan kepada kita bila kita akan mati?

Adakah kita tahu bila kita akan pergi meninggalkan semua yang ada di sisi?

Kalau kita tahu bila waktunya kita akan menghadap Illahi, adakah kita akan mengisi masa kita dengan sebaik-baiknya?

Saya rasa...tak semua akan memanfaatkan masa dengan sesungguhnya kalau dapat tahu tarikh dan masa kematiannya. Mungkin lebih banyak yang hanya akan betul-betul beramal last minute (sama macam exam jugak, study last minute kan?) berbanding di awal-awal waktu. Atau mungkin ada yang hanya bersungguh-sungguh bila dia sedar hakikat tu, then jadi slow down, lepas tu baru dia buat amal banyak-banyak balik. Hanya sedikit aje yang betul-betul istiqamah beramal hingga waktu kematian.

Kenapa ye, Allah tak bagitahu kita?

Atas sebab kat atas tadi la... Allah tak nak kita beramal sambil lewa. Allah nak kita sentiasa istiqamah dengan amal kita. Bila kita tak tahu waktu ajal kita, sepatutnya setiap masa kita akan berusaha untuk memperbaiki amal dan menambah ketaqwaan kepadaNya. Kita akan berusaha untuk dekatkan diri kepada Allah setiap masa, sebab kita tak tahu entah-entah nyawa kita akan ditarik balik lagi dua bulan, atau mungkin seminggu lagi, atau mungkin esok, atau mungkin jugak malam ni, atau mungkin saje lepas saya taip ayat ni. Dan Allah Maha mengetahui...

Sebagaimana kisahnya dengan kematian, sebegitu jugaklah kisahnya dengan apa saje yang dipinjamkan kepada kita kat dunia ni. Keluarga, kekayaan, kebijaksanaan, persahabatan, kasih sayang, iman dan Islam, hargai semuanya selagi nikmat tu dipinjamkan kepada kita.

Kerana satu masa nanti, kita tak tahu...nikmat itu akan diambil semula dari kita.

Namun, manusia...banyak yang alpa...

P/S: Aku juga akan kembali... Masa yang ada ini, ingin aku isi dengan kesayangan-kesayanganku...


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.