BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, October 25, 2011

Sangat Bosan Dengan Hidup!

Autumn and colors by *ferrohanc on deviantART

Bosan dalam hidup?

Kadang-kadang, kita rasa hari-hari kita begitu kosong, hati rasa tidak punya hala tuju, setiap detik yang berlalu dirasakan begitu lambat merangkak, tidak satu pun perkara yang kita lakukan dapat mengisi rasa kosong tu. Musim sejuk yang kita nantikan tak kunjung-kunjung tiba. Dan dedaunan terus meluruh satu persatu dengan warnanya yang semakin perang keemasan.

Kita masih juga rasa kosong...

Bila rasa bosan dan kosong, cuba tanya diri kita, kenapa kita rasa macam tu? Betul ke dah takde kerja lain nak buat sampai rasa sangat bosan melampau-lampau? Betul ke da takde ape yang boleh kita buat untuk isi masa yang dibiarkan kosong tu? Takde ke cara lain selain dari yang biasa-biasa kita buat, untuk penuhkan masa lapang tu? Dah cukup terisi ke masa-masa kita yang dah berlalu?


Kadang-kadang, rasa rendah diri sangat-sangat; sebab bila bosan, barulah ingat nak beramal dan buat perkara-perkara sunat yang lain. Bila bosan dengan dunia aje baru ingat nak isi masa tu untuk DIA. Bila bosan aje baru ingat nak baca al-Quran dan buku-buku ilmiah. Kenapa lah semua tu jadi pilihan terakhir lepas benda-benda lain?

Muhasabah bersama... Entri ni tidak lain tidak bukan untuk diri sendiri... Jika ada manfaat untuk kamu-kamu semua, ambillah sekali. Sama-sama renungkan amalan masing-masing.


P/S: Sangat risau kalau rasa bosan menjengah masuk ke dalam diri...

##tolong jangan komen kamu bosan kat entri ni...kurang senang hati ni membacanya...


3 Blogger Hot Yang Selalu Buat Saya Konfius...

Saya Berhati Tisu

Nama Pena Blogger: ciK LyndaWawa

Reality & Fantasy Ieyza Afieyna

Nama Pena Blogger: ieyza afieyna

Kisah Kehidupan

Nama Pena Blogger: lieynanilaz


Nape ek? Mungkin sebab nama diorang tu macam nak dekat-dekat aje...

=.=


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.