BLOG ENCIK SUAMI

Thursday, November 24, 2011

Kenal Penulis "Aku Terima Nikahnya"?

Trilogi Aku Terima Nikahnya - gambar dari SINI

Mungkin ada sebahagian umat kat dunia blog ni kenal, mungkin sebahagian lagi tak berapa nak kenal, dan mungkin ada yang tak kenal langsung.

"Aku Terima Nikahnya" - Buku tulisan Ustaz Hasrizal Abdul Jamil. Pemilik blog Saifulislam.Com. Abah kepada penulis cilik Muhammad Saiful Islam bin Hasrizal. Dalam buku-buku ini dikongsikan pengalaman penulis sendiri kisah pembinaan masjid dan segala rentetan dalam rumahtangga beliau bersama isteri dan anak-anak.

Saiful Islam tu anak Ustaz Hasrizal. Dalam buku-buku ni, terutamanya buku pertama yang kaler biru tu, ada banyak kisah tentang Saiful Islam dan adik-beradiknya. Saya rasa anak kecil itu sangat comel melalui penceritaan abahnya. Bolehlah tengok macam mana Ustaz Hasrizal mendidik anak-anak dengan didikan Islam dan tarbiyyah awal kanak-kanak.

Saya suka buku pertama - "Aku Terima Nikahnya" berbanding buku kedua - "Bercinta Sampai ke Syurga." Mungkin kerana buku pertama tu lebih dekat dengan hidup orang seusia saya, yang sedang menanti-nanti saat untuk mendirikan masjid, ye dak? Manakala buku kedua tu lebih kepada pengalaman dalam berkeluarga dan bersama anak-anak.

Buku ketiga - "Murabbi Cinta" - saya belum pernah memilikinya dan belum pernah lagi membacanya. Belum ada rezeki mungkin. Tunggu lah nanti bila-bila, insya'Allah...

So, sekarang semua dah kenal kan siapa ayah penulis cilik tadi?


Spontan Khamis #13

Dia blogger Malaysia...
Dia masih baru lagi...
Baru semalam aje...
Tapi saya harap dia konsisten...
Semoga dia jadi pemikir hebat macam abah dia...
Ameen...



Spontan Dari Hati #12

ice blossoms. by *munuh490 on deviantART

saya percaya dia sangat istimewa...
saya turut mengaguminya...
awak sangat bertuah kerana pernah ada dia dalam hati... :')


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.