Monday, January 2, 2012

Kuat dan Sabar...

Adore by *sugarcoat on deviantART

Rasulullah s.a.w kata, sakit itu penghapus dosa. Kalau kita sakit, tu tandanya Allah tengah hukum dosa-dosa kita kat dunia. Bila sakit, kita mesti rasa sangat lemah kan. Sangat tak mampu dan lesu. Rasa tak berdaya nak buat apa-apa.

Kalau kena sakit yang pelik sikit, mungkin ada yang tinggal solat dan amal ibadah. Terlupa yang saat-saat macam ni la sangat perlu untuk bergantung harap pada Allah. Kena ingat selalu, tiada daya dan upaya bagi seorang manusia itu melainkan dengan kekuatan yang Allah berikan untuk dia menghadapi musibah dengan penuh kesabaran.

Ada dua point kat situ, kuat dan sabar.

Dan jangan lupa, sakit itu juga makhluk Allah...


P/S: Terima kasih untuk mesej pada malam ambang tahun baru yang buat saya lupa sekejap bahawa saya tengah sakit.

18 comments:
Write Comments
  1. semua dari ALLAH..Dia beri sebab dia tau kemampuan hambanya

    ReplyDelete
  2. sakit penghapus dosa..bertabahlah dan bersabar

    ReplyDelete
  3. akak
    dah minum x air kembang semangkok tu
    carik taw..elok utk demam..

    betol..dgn sakit tu buat kita dkat dgn Dia.

    semoga cepat sembuh kak :)

    ReplyDelete
  4. maka janganlah mengeluh bila ditimpa kesakitan, cepat2 baik ye adik sunah, :)

    ReplyDelete
  5. semua tu dari Allah kan..
    moga cepat sembuh..^^,

    ReplyDelete
  6. moga cpt sembuh adik..tlg doakan akak juga cpt sembuh ye

    ReplyDelete
  7. tak ingat tuhan lg time sakit tak tahu la..hehe

    ReplyDelete
  8. sakit buat kita lebih menghargai diri sendiri..

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum sunah...benar tu sakit adalah ubat penghapus dosa2 kitakan..... mama doakan sunah cpt2 sembuh yer...

    ReplyDelete
  10. moga sunah cepat sembuh dan aktif berblog lagi..

    ReplyDelete
  11. Dalam sakit itu pasti ada hikmahnya disayangi dan dijaga dgn baik...

    ReplyDelete
  12. ye.. betul tu kak sunah.. sakit tu tanda Allah nak uji hamba2Nya..

    ReplyDelete
  13. sakit memang mujarab untuk kembali mengadapnya...

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com