Ticker

6/recent/ticker-posts

Menyebarkan Virus Kat Lab

Cherry blossoms by ~OaTnAiKmUe on deviantART

Hari ni saya ada kat lab.

Sudah sihatkah? Belum lagi. Masih batuk-batuk. Tapi insya'Allah rasanya da boleh duduk kat lab daripada bosan terperap kat rumah. Cadangnya tadi pagi nak gi klinik, tapi da sampai fakulti baru teringat. So, takpe lah... Tengahari nanti baru gi lepas lunch.

Tentang entri semalam, tak perlulah meneka-neka lagi untuk siapa entri tu ye. Cukuplah setakat tu saje. Dan jangan risau, ia tak melibatkan perkara-perkara yang begitu besar. Sebenarnya tu hasil perasaan kecewa dari banyak perkara yang mengecewakan, antaranya ada disebut dalam ruangan "P/S". Lagipun, ia hanya perasaan kecewa pada tindakan, bukan pada yang bertindak. Tidak ada perasaan marah di situ. Dan tidak ada istilah putus silaturrahim.

Semalam jugak ada sorang rakan blogger meluahkan pada saya untuk kali ke berapa entah, dunia blog sudah pudar serinya. Blogger-blogger lama yang dulu ada entri-entri berkualiti da semakin kurang mengupdate entri dan semakin menyepi. Dia naik bosan dah dengan dunia blog katanya sebab da tak semeriah dulu.

Hurmmm...

Mungkin sampai satu masa, setiap manusia tu akan berubah, ikut pengaruh persekitaran dia. Mungkin sebab komitmen da semakin bertambah bila usia bertambah, maka lebih banyak benda lain yang perlu dia fokuskan berbanding blog. So, kita tak boleh buat apa la kan. Itu pilihan mereka. Kalau yang jenis memang idea da kering tu pun (macam saya la kan), kita tak boleh buat apa jugak. Boleh support dari jauh aje la.

Kepada yang masih berblog dari dulu sampai sekarang tu, tahniah la ye. Teruskan berblog sampai da takde hati da pada blog.


P/S: Dari blog, saya kenal kamu semua. Maka sebab itulah ada sentimental value tersendiri pada setiap blog yang saya baca. Dan kerana itu, itulah.

Post a Comment

17 Comments

  1. Ps kedua mengganggu mate ai

    btw btol kte die
    xmriah

    ReplyDelete
  2. akak akan terus berblog selagi mampu tapi kadang2 terasa jugak yang blog semakin hambar!

    ReplyDelete
  3. setuju sangat2....

    jangan lupa makan ubat ye sunah...semoga cpt sembuh

    ReplyDelete
  4. bila kita masih mampu bercerita tentangnya , maka ia memang nyata kamu tidak lupa... dek amarah yg masih ada... bertabahlah

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum sunah...semoga semua blogger tetap dpt meneruskan apa jua yg dirancangkn dgn baik skali n masa jualah yg akan merubah segala2nya...:)

    ReplyDelete
  6. @Tea

    saya sudah lama tidak bercerita tentangnya...tetapi dia yang rasa saya bercerita tentangnya sedangkan saya bercerita tentang orang lain...maka yang nyata dia yang tidak dapat melupakan...

    ReplyDelete
  7. moga cpt sembuh dik, mmg dunia blog makin hilang seri.sukar nak cr entri yg best kalau blogwalking skrg ni. ramai yg liat nak update blog termasuk akak juga.so tak blh akak nak rasa kecewa sbb mereka mungkin busy mcm akak juga

    ReplyDelete
  8. saya taw PCM yang cakap duia blog sekarang sudah pudar serinya

    ReplyDelete
  9. huhu!!! sedih....... (saya ke yg cakap tu?)

    ReplyDelete
  10. dari blog juga saya kenal kak sunah! :)

    ReplyDelete
  11. betul..dari blog kita kenal..
    walaupun belum bertemu 4 mata..
    suatu hari nt, kita pasti jumpa..
    kan?? ^^,

    ReplyDelete
  12. huuuu
    saya juga merasakannye kak
    tap pura2 x rasa

    huu

    akak cepat sembuh sepenuhnya ye :))

    dari belog jugak sy kenal kak sunah lbh dlm, kat u dulu cm x sempat kite kenal2 lbh
    hehehee

    ReplyDelete
  13. maybe sekarang dah banyak komitmen tuh yang dah semakin hilang seri berblog nih agaknya.

    ReplyDelete
  14. betul tu sunah..seperti akak jugak..blog ni medium utk akka berkongsi cerita dan rasa...namun adakalanya cerita hisup kita terlalu padat, sehingga tiada ruang untuk dicerita ke alam maya...

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions. Any comment with link(s) will be deleted to avoid spam.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com