Sunday, February 26, 2012

Nak Perfect Iman?



"Tidak sempurna iman seseorang itu, sehinggalah dia mengasihi saudaranya, seperti mana dia mengasihi dirinya sendiri."

(Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)


P/S I: So touching... T_T

P/S II: Ini antara aspek-aspek kesempurnaan iman, ada lagi yang lain untuk kamu teroka...

17 comments:
Write Comments
  1. Menarik jalan cerita dia... sampai habis tengok dan tak sangka ending dia mcm tu... Moral of the story: Hargai mereka yang ada disekeliling kita sebelum mereka tiada...

    ReplyDelete
  2. cabang iman tu banyak..berusaha lengkapkan semua cabang2nya..

    ReplyDelete
  3. sedih tgk cerite ni.. mulia nye hati lelaki tu kan.. ;)

    ReplyDelete
  4. nice sharing boss :D like like like. :D

    ReplyDelete
  5. adoii, kena batahg hidung kak sunah ;(

    sy xmengasihi sesama saudara. kalau dah bensi mmg xkan kasih la kan :(

    ReplyDelete
  6. sedih! jadi kenalah hargai orang yang kita sayang..

    ReplyDelete
  7. kemanisan iman @ halawatul iman (:

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum sunah...menarik sgt...:)

    ReplyDelete
  9. as salam..
    alhamdulillah..
    hm.. tapi nak menuju kesempurnaan tu sungguh mencabar..sahabat dan kawan, menjadi sandaran-Nya menguji kita.

    biar bersedih didunia, asal gembira di sana.. ameen..

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com