Jangan Berumah Di Tepi Pantai...

May 10, 2012

Sebuah rumah di tepi pantai | Di Sayap Kupu-Kupu Terbang

Jika takut dilambung ombak.

Jangan berani pelawa orang awam isi borang soal selidik, kalau takut kena reject. =.=

Masalahnye realiti masyarakat Malaysia memang cenggitu. Bila orang lagak rupa macam agen-agen jual barang ni datang mendekat, terus ditolak mentah-mentah tanpa dengar dulu ape yang diorang nak sampaikan. Takut kena beli ape-ape, takut kena bayar ape-ape, takut kena tipu gores dan menang pun ade gak. Ohoho~

Tapi ada jugak yang open-minded sikit, diorang dengar dulu ape yang kita nak cakap. Kalau diorang berminat, diorang tanya lebih-lebih sikit. Kalau tak berapa berminat sangat, angguk-angguk aje. Kalau tak berminat, diorang tolak elok-elok. Yang pesen terus tolak mentah-mentah seperti perenggan di atas tu mungkin sebab diorang nak cepat lah kan?

Tapi tapi tapi... Kalau yang pesen buat muka kerek dan angkuh sambil nada suara pun sombong semacam tu, memang lerr boleh menambah titik hitam di hati para peraih responden. Malah, menyebabkan semangat yang mulanya menggunung tinggi, jatuh merundum tetiba. Terus takut nak mencuba lagi, sebab takut kena reject kaw-kaw lagi dan lagi. =.=

Tapi tugas kena tetap dijalankan. Nak tak nak, hati kena kering. Target responden masih jauh lagi tu. Entah sempat ke tak, nak capai dalam dua hari lagi. Moga Allah permudahkan.


P/S II: Tugasan luar kali ni menyaksikan beg putih itu terputus tali jugak akhirnya, konfirm da kena beli baru. =.=

You Might Also Like

10 Comments

  1. ari tuh ada tolong kawan buat responden pasal rumah teres, kena reject mentah2 je.adoi

    ReplyDelete
  2. Penolakan adalah perkara biasa dalam bisnes...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum sunah...sentiasalah berfikiran positif yer moga akan tetap berjaya...:)

    ReplyDelete
  4. tgk keadaan jugak.. biasanya tolak mentah2 bila orang tu nak jual barang.. bukan sebab sombong tapi sebab tak nak.. tolak pun dengan cara baik.. hikhikhik..

    ReplyDelete
  5. sy sgt suka jwb questionnaire esp yg student uni buat..sbb paham perasaan org yg di'reject' bila hulur borg kt responden..lg best bila ada hadiah free..2 3 kali buat pun xde hal..hehehe

    ReplyDelete
  6. semoga Allah permudahkan jalan utk akak :)

    ReplyDelete
  7. dah tiba masanya beli barulah tu dear,
    hehheee all the best ya!

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com