BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, September 18, 2012

Bila Teringin...

Sejak akhir-akhir ni banyak teringinkan sesuatu.

Teringin nak ada car modulator. Teringin nak ada smartphone macam HTC One X. Tengok housemate tukar henset dia dengan adik dia dan sekarang ni tengah pakai blackberry, teringin pulak nak ada blackberry sebiji. Senang sikit nak online di mana-mana kononnya.

Kekadang timbul rasa teringin nak jenjalan jumpa kengkawan jauh nun di sana. Teringin nak bawak adik jenjalan sekali. Belom pernah lagi bawak dia jenjalan nek Sakura Ungu sejak dipetik ujung bulan Mei yang lalu. Petik bunga 'Sakura Ungu' la, bukan petik pinang-pinang tu. =.=

Malah teringin nak pasang spoiler kete pun ade jugak.

Banyak benor teringinnya.

Semua pun yang teringin tu kena guna duit. Haiyoo... Bila fikir-fikir balik, semua yang teringin tu bukan la keperluan sangat pun. Kehendak je banyak. So, bila terdetik aje rasa teringin tu, terus geleng-geleng kepala lelaju..."hishhh, tak payahhh duluuuu."

Ade benda lain yang lebih perlu pada duit tu.

Kan?


15 comments:

aDisH.sHidA said...

akak pun banyak jugak teringin nya...

takpe sunah slow2 nanti semua tu akan tercapai...

Anum said...

ye la kan
anum pun sama tp sebab kering so pendam je lu

Qaseh dalia adelia said...

sesekali ku rasa teringin ... mengubati hatimu yg dingi .. nyanyila lagu teringin haha .. bestnye2 dpt blogwalking sekejap .. teringat zaman dulu kala... dahulukan yg penting ye cik sunah kalau nak ikutkan keinginan satu dunia ni kita inginkan huhu tapi qaseh pun teringin dgn dslr skang ni ... huwa2x,, eh panjag pulak hihihi

Sunah Sakura said...

@aDisH.sHidA

insya'Allah..ameen...

Sunah Sakura said...

@Anum

huhu..tu la...da terluah da ni..nak wat gane... =.=

Sunah Sakura said...

@Qaseh dalia adelia

eh, dslr pun teringin gak ni..ahaha

Iffah Afeefah said...

ai sme je macam yu

mcm2 teringinnye

but satu pe pon tak bli kah3

kiera'sakura said...

kira tingin nak ada umah sendiri huuuu

Misz Mieza said...

Kalau ikutkan teringin tu macam2 nak.. Tapi bila fikir2 balik dengan akal yang waras, dahulukan keperluan lagi baik dari kehendak.. Kalau ada rezeki merasa jugak kita nak guna henpon mahal2 cam orang lain.. =)

Fasihah Supian said...

seeetuju!!! :)

Novelgurl said...

ala..x pe..utamakn keperluan dlu..hehe.t de rezeki tunaikn jelh kehendk tu =)

Mat Gebu said...

Sungguh kata sunah tu, pcm pun ada masa macam tu, keinginan yang tak berapa nak perlu, kita ketepikan dulu. Cuma kalau kita dah penat dab letih, keinginan yang telah kita perolehi tak sedikit banyak boleh menghilangkan rasa penat bosan dan keletihan....( PCM <---terlampau banyak keinginan, sampai melampaui batasan kewangan...grrr...tak suka macam tu)..

maszull said...

assalamualaikum sunah...kekadang keinginan kita yg kurang perlu memang harus dilupakan mungkin ada rezeki lain kali...:)

Areef Ibn Naim said...

salam,

erm, belum ada rezeki nak tgk 'sakura ungu'... teringin gak nk tgk :)

Sue Saari said...

betul tu..keinginan yg bkn keperluan tu mmg sentiasa duk berlegar2 kat fikiran kita ni Sunah...kak Sue pun selalu camtu tgk ni nak tgk org guna tu nak..haishhhh, bila fikir tu semua bkn keperluan maka tolak tepi jer dulu... ;)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.