BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, January 15, 2012

Puji Diri Sendiri... Bukan Syok Sendiri!

Kata-kata positif elok untuk air.

Eh?

Ala, mesti ramai da tengok kan gambar kristal air yang jadi bahan penyelidikan Dr. Emoto tu. Bila keluarkan kata-kata yang baik, kata-kata pujian kat air tu (contoh: terima kasih, cantiknya awak), kemudian bekukan dalam peti ais. Bila da beku, keluarkan dan amek gambar zarah air guna kamera khas. Nampak zarah-zarah air jadi cantik sangat.

Tapi bila kita tujukan kata-kata kesat, kata-kata yang negatif kat air tu (contoh: bangang, bodoh), kemudian buat macam yang kat atas tadi. Bila amek gambar guna kamera khas, nampak kristal air tu tak cantik, semacam aje rupa dia, buruk dan tak terbentuk indah.

Tu menunjukkan setiap kata-kata yang dituturkan akan ditukarkan dalam bentuk tenaga yang disimpan dalam air tu, tak kiralah kata-kata tu negatif ke positif.

Kita ni manusia, lebih separuh dari tubuh badan kita adalah air. Bayangkan macam mana tubuh badan kita ni menerima setiap kata-kata yang positif mahupun negatif dalam kehidupan seharian kita. Bila dipuji, dan bila dicemuh. Bayangkan sekarang!

Kata-kata positif akan membantu menyihatkan tubuh badan.

So, tak salah kalau puji diri sendiri setiap hari.

Sambil tak lupa puji Yang Menciptakan diri kamu.

Alhamdulillah...


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.