BLOG ENCIK SUAMI

Saturday, March 24, 2012

Ini Yang Saya Risaukan

Kita sudah terbiasa dengan dosa.

Kerana setiap hari kita dihimpunkan dengan perkara yang mendatangkan dosa. Bukan sekadar di media massa - kaca TV, internet, radio, malah di depan mata kepala sendiri. Di sekeliling kita semuanya sudah nampak biasa. Perkara mungkar tidak mendatangkan rasa gentar kepada Allah. Sebaliknya, amalan baik dan lebih dituntut oleh Allah menjadi luar biasa dan nampak pelik. Hingga satu masa, mengikut syariat Allah itu lebih mengundang rasa malu berbanding melakukan sesuatu yang jelas nyata dimurkai Allah.

Ya, ini yang saya risaukan. Ini yang bakal anak-anak saya hadapi di masa hadapan kelak dalam proses mengenal kehidupan. Kerana kadang-kadang kita rasa telah berusaha dengan sebaiknya untuk anak-anak di rumah, namun di luar - di sekolah contohnya, anak-anak punya rakan sebaya yang bisa mempengaruhi mereka. Kalau sekarang ini pun saya boleh lihat anak-anak kecil begitu taksub dengan hiburan (secara berlebihan), apatah lagi anak-anak kecil di masa depan kelak, mungkin lebih dari itu. Siapa tahu?

Negatifkah mentaliti saya kalau berfikir seperti ini?

Maafkan saya, namun saya benar-benar risau. Seorang kakak berkata, jihad saya sebagai seorang wanita di rumah adalah untuk ibu bapa, suami, anak-anak dan pembantu saya jika ada. Tetapi tanggungjawab paling besar terletak dalam mendidik anak-anak sejak sedari belum lahir lagi - lebih spesifik, sejak sebelum nikah lagi, hinggalah selepas anak-anak lahir. Nyata begitu berat amanah dan tanggungjawab yang bakal saya pikul di masa hadapan. Dan saya sedari masa hadapan itu tidaklah terlalu jauh untuk menjengah.

Adakah saya sudah bersedia?


P/S: Mohon klik SINI. Terima kasih.


Nak Baucar Buku RM 5,300???

PTS di PBAKL 2012

Saya pasti, da ramai yang kenal penerbit PTS melalui buku-buku yang diorang terbitkan, kan? PTS akan buka booth di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur pada 27 April hingga 6 Mei 2012~

Untuk PBAKL kali ni, PTS ade buat satu program Hebah dan Menang, di mana hadiah yang diberikan kepada pemenang adalah baucar buku berjumlah RM5,300!!! Banyak tuuu yang boleh dibeli~~~

Berminat? Ape lagi, klik SINI untuk maklumat lanjut macam mana nak menang~~~

Mana yang da habis baucar buku 1 Malaysia mahupun yang tak dapat baucar tu, jom hebah ramai-ramai~


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.