BLOG ENCIK SUAMI

Monday, April 2, 2012

Aku Pencinta Yang Gila

Crazy Little Thing Called Love by ~goRillA-iNK on deviantART

Aku pencinta yang gila
Kadang wajah ketara ceria
Kerana hati rasa bahagia
Akan indahnya bila dicinta

Aku pencinta yang gila
Kadang wajah bermuram durja
Kerana hati sedang berduka
Akan rasa dibuang cinta

Aku pencinta yang gila
Satu masa riang ketawa
Sesaat tersenyum kerana cinta
Satu detik menangis meratap hiba

Aku pencinta yang gila
Kadang berteman madah pujangga
Selalu di bibir diiringi doa
Kerana mahu mengecap bahagia

Aku pencinta yang gila
Selalu saja bertukar rupa
Tidak menentu bayang di kepala
Rasa di hati terbawa-bawa

Aku pencinta yang gila
Mungkin sampai bila-bila
Dunia rasa terus diteroka
Kerana aku pencinta gila


P/S: Entah bagaimana puisi ini tercetus, tidak pasti dari mana ilham itu datang, tapi itulah hakikatnya cinta. Cinta membuatkan manusia gila. Kadang menangis, kadang ketawa. Satu saat bagaikan sudah putus asa, satu saat bagaikan menyinar cahaya, penuh harapan mahu mencapai redha. Yang pasti, cinta itu anugerah Allah untuk manusia.


Kunci Sape Ni?


Semangatnya datang lab pagi ni.

Tu pun sampai lab kul 11 pagi.

Semangat, semangat pun, sampai lab tengok kunci lab takde. Ada yang tersilap amek kunci rumah la nampak gayanya ni. Sebab masa nak keluar rumah tadi memang gugusan kunci ni je yang ade kat penyangkut kunci. Ingatkan keychain kat gugusan kunci saya yang tercabut, rupanya memang bukan gugusan kunci saya. =.=

Lepas tu turun bawah, gi lab tingkat 3, nak mintak kunci kat technicion. Ok, sume technicion keluar de hal lain. Lab bawah pun kosong takde orang. Mana ntah gi semua orang. Then, sms labmate. Dia pun kat kolej dia lagi. Tapi dia ada kunci. Mintak dia cepat-cepat datang lab.

Duk kejap kat lab tingkat 3 sementara tunggu labmate dan technicion. Hurmmm... Sambil doakan moga-moga wife abang Ben selamat melahirkan... Ameen.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.