BLOG ENCIK SUAMI

Thursday, May 10, 2012

Jangan Berumah Di Tepi Pantai...

Sebuah rumah di tepi pantai | Di Sayap Kupu-Kupu Terbang

Jika takut dilambung ombak.

Jangan berani pelawa orang awam isi borang soal selidik, kalau takut kena reject. =.=

Masalahnye realiti masyarakat Malaysia memang cenggitu. Bila orang lagak rupa macam agen-agen jual barang ni datang mendekat, terus ditolak mentah-mentah tanpa dengar dulu ape yang diorang nak sampaikan. Takut kena beli ape-ape, takut kena bayar ape-ape, takut kena tipu gores dan menang pun ade gak. Ohoho~

Tapi ada jugak yang open-minded sikit, diorang dengar dulu ape yang kita nak cakap. Kalau diorang berminat, diorang tanya lebih-lebih sikit. Kalau tak berapa berminat sangat, angguk-angguk aje. Kalau tak berminat, diorang tolak elok-elok. Yang pesen terus tolak mentah-mentah seperti perenggan di atas tu mungkin sebab diorang nak cepat lah kan?

Tapi tapi tapi... Kalau yang pesen buat muka kerek dan angkuh sambil nada suara pun sombong semacam tu, memang lerr boleh menambah titik hitam di hati para peraih responden. Malah, menyebabkan semangat yang mulanya menggunung tinggi, jatuh merundum tetiba. Terus takut nak mencuba lagi, sebab takut kena reject kaw-kaw lagi dan lagi. =.=

Tapi tugas kena tetap dijalankan. Nak tak nak, hati kena kering. Target responden masih jauh lagi tu. Entah sempat ke tak, nak capai dalam dua hari lagi. Moga Allah permudahkan.


P/S II: Tugasan luar kali ni menyaksikan beg putih itu terputus tali jugak akhirnya, konfirm da kena beli baru. =.=


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.