BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, July 10, 2012

Trauma

Belajar dari pengalaman.

Kerana kadang-kadang pengalaman itu menghadirkan rasa trauma. Trauma yang menyebabkan kita rasa mahu sentiasa berwaspada. Bimbang pengalaman yang tak diingini berulang lagi untuk ke sekian kalinya.

Pengalaman telefon bimbit dan beg berisi duit dicuri menyebabkan saya kadang-kadang rasa takut tiba-tiba bila berjalan seorang diri membawa beg tangan keluar dari bank. Rasa takut itu lah yang menyebabkan saya lebih berhati-hati dan peka dengan keadaan sekeliling.

Entah kenapa-- Bukan. Tanpa perlu dipersoal, takdir Allah menentukan kejadian tu berlaku pada saya dan kawan-kawan lain, tentu saja ada hikmah di sebaliknya. Selalunya benda-benda macam ni berlaku pada kawan-kawan kita, pada orang sekeliling kita. Namun bila musibah macam ni jatuh pada diri sendiri, baru lah rasa apa yang orang lain sebelum ni pernah rasa.

Alhamdulillah, Allah masih lagi terlalu baik pada saya. Bak kata kawan-kawan, bila Allah ambil sesuatu dari kita atau bila kita kehilangan sesuatu, insya'Allah DIA akan gantikan dengan yang lebih baik kerana DIA Maha Mengetahui. Bagi saya, pengalaman ini lah yang lebih baik dari segala-galanya, yang buat saya terfikir tentang banyak perkara.

Alhamdulillah. Terima kasih Allah.


P/S: Nombor saya dah boleh dihubungi. Dah dapatkan semula nombor telefon lama. Cuma, saya dah kehilangan semua nombor telefon kawan-kawan. Mohon yang masih sudi berhubung dengan saya untuk SMS nama masing-masing. Moga Allah permudahkan urusan kamu. Ameen.


Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (46) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.